کد خبر: 899179
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
يک ماه فرصت براي بازگرداندن رئيس مستعفي کشتي
مجمع فوق‌العاده فدراسيون کشتي روز گذشته برگزار شد و با اينکه انتظار مي‌رفت خادم پس از اصرار و حمايت‌هاي بزرگان کشتي و ملي‌پوشاني چون حسن يزداني از تصميمش منصرف شود، اما...
فریدون حسن

مجمع فوق‌العاده فدراسيون کشتي روز گذشته برگزار شد و با اينکه انتظار مي‌رفت خادم پس از اصرار و حمايت‌هاي بزرگان کشتي و ملي‌پوشاني چون حسن يزداني از تصميمش منصرف شود، اما رئيس مستعفي فدراسيون در اين جلسه نيز با انتقادهاي تند و تيز عليه وزارتخانه بار ديگر از استعفا حرف زد و رفت. نكته جالب اينکه رسول خادم تأکيد کرده پافشاري‌اش براي رفتن تنها به خاطر بي‌توجهي‌هاي وزارت ورزش است، نه بحث مربوط به حواشي اخير در خصوص رژيم صهيونيستي.
دو هفته از استعفاي رسول خادم از رياست فدراسيون کشتي مي‌گذرد، شوک بزرگي که کشتي و حتي ورزش ايران را تحت‌الشعاع قرار داده است. با اين حال اغلب کارشناسان و پيشکسوتان اين رشته، وزير ورزش، مربيان و ملي‌پوشان با اين استعفا مخالفت کرده‌اند، اما تمام اين مخالفت‌ها و حمايت‌ها از خادم هم باعث نشد تا او از حرفش برگردد. برگزاري مجمع فوق‌العاده و تعيين تکليف کشتي خواسته اهالي کشتي و رؤساي هيئت‌ها بود و با توجه به حساسيت موضوع اين جلسه روز گذشته به رياست محمدرضا داورزني برگزار شد، اما از همان ابتداي مجمع رسول خادم صحبت‌هايي انتقادي عليه وزارت ورزش مطرح کرد تا جو جلسه تغيير کند: «استعفاي من به علت عدم حمايت وزارت ورزش و جوانان بوده و ربطي به بحث اسرائيل نداشته است. اگر قرار بر ماندن باشد، بي‌توجهي به کشتي ادامه پيدا مي‌کند که اين به ضرر کشتي ايران خواهد بود.» اعلام رسمي استعفا از سوي رئيس فدراسيون كشتي، اميد اعضاي مجمع را به بازگشت خادم نااميد کرد: «رسماً استعفاي خود را به اعضاي مجمع اعلام مي‌کنم. علت استعفاي من اين است که با مجموعه وزارت ورزش نمي‌توانم کار کنم، چراکه از نظر من نگاه مجموعه وزارت ورزش در جهت منافع ملي ورزش کشور نيست. البته نمي‌خواهم اين موضوع را با جزئيات بيان کنم، چراکه نگاه وزارت ورزش نسبت به کشتي در اين چند سال به غير از مواردي که مجبور شدند براي پاسخگويي به افکار عمومي حمايت کنند، حمايتي نبوده است. وزارت ورزش ورودي‌ که متناسب با شأن ورزش اول ايران باشد، نداشته است. براي من مسائل کشتي در اولويت است و بسيار مهم‌تر از نگاه سياستمداران به اين رشته است که به مجموعه وزارت ورزش مي‌آيند و نگرش سياسي خودشان را دارند. اکنون حضور من براي کشتي هزينه دارد، بهتر است زمان بگذرد تا همه چيز مشخص و شرايطي فراهم شود كه فرد مورد وثوق آقايان به وزارت ورزش بيايد تا حمايت ويژه از کشتي داشته باشند.»

رنج بي‌توجهي

رئيس مستعفي فدراسيون کشتي با تأکيد بر بي‌توجهي‌هاي عمدي وزارت ورزش اظهار داشت: «خانواده کشتي رنج و زجر زيادي کشيده و همه مي‌دانيم که خانواده کشتي متعلق به چه قشري است. موضوع رويارويي يا عدم رويارويي ورزشکاران ايران با ورزشکاران رژيم صهيونيستي بحثي ملي است و دغدغه‌ همه قهرمانان ماست، اما ارتباطي به استعفاي من ندارد. اين موضوعي است که بايد پيگيري شود و گويا مسئولان در جريان قرار گرفته‌اند و در حال پيگيري هستند. من سه ماه قبل در جلسه‌اي با حضور داورزني اين موضوع را بيان كردم و ايشان نيز به وزير ورزش انتقال دادند. اين موضوع بحثي چالشي و جدي براي ورزش کشورمان است. ما به طور مستقيم در خط اول جبهه قرار داريم و مستقيماً با اين موضوع روبه‌رو هستيم. اميدوارم دوستان کمک کنند و راه‌حلي براي اين موضوع پيدا کنند. کشتي هيچ وقت متکي به شخص نيست و تا زماني که زنده باشم هيچ وقت از کشتي جدا نخواهم شد و جايي هم نخواهم رفت.»

اميدواري داورزني به بازگشت خادم

اعضاي مجمع فوق‌العاده فدراسيون کشتي ضمن مخالفت با استعفاي خادم فرصت يک ماهه‌اي براي منصرف کردن رسول خادم در نظر گرفتند و قرار بر اين شد که در اين مدت حميد بني‌تميم مسئوليت فدراسيون را برعهده بگيرد. در پايان اين مجمع معاون وزير ورزش ابراز اميدواري کرد كه رئيس مستعفي فدراسيون کشتي از تصميمش منصرف شود. محمدرضا داورزني با اعلام مخالفت با رفتن خادم اظهار داشت: «پيش از اين ما هم در وزارت ورزش با استعفاي خادم مخالفت کرده بوديم. مردم مطمئن باشند با توجه به اينکه کشتي از رشته‌هايي است که چشم به مدال آن در المپيک وجود دارد و با توجه به اينکه اين يک رشته سنتي و ايراني است و يکي از رشته‌هاي اصلي ما در ميادين جهاني خواهد بود، طبيعي است که وزارت ورزش و کميته المپيک تا جايي که مي‌توانند به مسائل، مشکلات و منابع مالي اين فدراسيون ترتيب اثر خواهند داد. وزارت ورزش تا الان 77 درصد از اعتباري که از ابتدا تفاهم شده بود، پرداخت کرده و سعي‌مان اين است كه در اين هفته يا هفته آينده 23 درصد باقيمانده را نيز پرداخت کنيم.» داورزني از همه خواست تا فضاي همدلي کشتي را حفظ کنند: «مطمئن باشيد فدراسيون کشتي در اولويت‌هاي وزارت ورزش است، هم از لحاظ امکانات و زيرساخت‌ها و هم از لحاظ تأمين منابع. اجازه دهيد فضاي کشتي فضاي همدلي و انسجام باشد. رسول خادم در فدراسيون است و ما اختلافي در همسو بودن يا غيرهمسو بودن نداريم. تاکنون حمايت‌ها انجام شده است، اما بيشتر هم خواهد شد. دوستان شک نداشته باشند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار