کد خبر: 899178
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
نه ستاره مصر و قهرمان الجزايري به صهيونيست‌ها
عليرضا کريمي در شرايطي ديروز به پاس حرکت پهلوانانه‌اش در حمايت از مردم مظلوم فلسطين از سربازي معاف شد که ...
سعيد احمديان

عليرضا کريمي در شرايطي ديروز به پاس حرکت پهلوانانه‌اش در حمايت از مردم مظلوم فلسطين از سربازي معاف شد که برخي قهرمانان ساير کشورها هم در اين مسير همگام با ملي‌پوشان ايراني قدم برمي‌دارند تا نشان دهند تنفر و عدم به رسميت نشناختن رژيم کودک‌کش مرز نمي‌شناسد.
پاييز امسال بود که عليرضا کريمي، کشتي‌گير پهلوان کشورمان با عدم رويارويي با کشتي‌گير رژيم صهيونيستي نامش در حمايت از مردم فلسطين سر زبان‌ها افتاد. وي در جريان رقابت‌هاي جهاني کشتي آزاد زير ۲۳ سال جهان به عمد مقابل حريف روس شکست خورد تا به مصاف کشتي‌گير اسرائيلي نرود. کريمي در جريان مسابقات جهاني جوانان در سال ۲۰۱۳ نيز به همين دليل از دور رقابت‌ها کنار رفته بود.
کريمي که آن روزها در لباس مقدس سربازي خدمت مي‌کرد، پس از اين حرکت مورد تفقد مقام معظم رهبري قرار گرفت. همان روزها بود که مسئولان ستاد کل نيروهاي مسلح وعده دادند که به پاس اين از خودگذشتگي، معافيت از سربازي‌اش را پيگيري خواهند کرد. کريمي آن روزها در حال گذراندن خدمت مقدس سربازي در پدافند هوايي ارتش بود و ۱۴ ماه به پايان زمان اتمام خدمت سربازي اين کشتي‌گير تيم ملي مانده بود. سردار باران‌چشمه، مدير تربيت بدني ستاد کل نيروهاي مسلح روز 18 آذر امسال گفته بود: «به پاس اين اقدام ارزشمند درصدديم تا درخواست معافيت عليرضا کريمي از ادامه خدمت سربازي را به رياست محترم ستاد کل نيروهاي مسلح تقديم کنيم.»
ديروز ‌ سرانجام رئيس اداره سرمايه انساني سرباز ستاد نيروهاي مسلح از معافيت عليرضا کريمي از انجام خدمت سربازي خبر داد. سردار موسي کمالي در گفت‌وگويي که با خبرگزاري ايسنا داشت، در اين باره عنوان كرد: «با پيشنهاد ستاد کل نيروهاي مسلح و موافقت فرمانده کل قوا، به منظور قدرداني از اقدام جوانمردانه ورزشکار قهرمان عليرضا کريمي در حمايت از مردم فلسطين، او از خدمت سربازي معاف شد.»

پاسخ محکم ستاره فوتبال مصر به صهيونيست‌ها

علاوه بر ورزشکاراني ايراني، به نظر مي‌رسد موج عدم رويارويي ورزشي با ورزشکاران رژيم صهيونيستي در حال گسترش به ورزشکاران کشورهاي ديگر است. در همين رابطه ديروز خبرگزاري تسنيم در گزارشي درباره محمد صلاح فوتباليست مشهور مصري که اين روزها در ليگ جزيره و ليورپول مي‌درخشد، نوشت: در اواخر ماه جولاي 2013 تيم فوتبال بازل در ورزشگاه سنت‌ياکوب شهر بازل در دور رفت از دور سوم مرحله انتخابي ليگ قهرمانان اروپا پذيراي تيم مکابي رژيم صهيونيستي بود و موفق شد حريف را با نتيجه يک بر صفر از پيش‌رو بردارد.
محمد صلاح مصري که در آن زمان هم از کشور خودش براي عدم سفر به سرزمين‌هاي اشغالي تحت‌ فشار بود، پس از اينکه درخواستش از سوي باشگاه بازل براي همراهي نکردن تيمش در بازي برگشت مقابل مکابي رد شد با انتشار بيانيه‌اي اعلام کرد: «من به اسرائيل سفر خواهم کرد. فوتبال مهم‌تر از سياست است و اين حرفه من است. در واقع من به فلسطين براي انجام اين بازي سفر مي‌کنم نه اسرائيل. براي گلزني هم به آنجا خواهم رفت، چون نمي‌خواهم پرچم صهيونيست‌ها در ليگ قهرمانان به ‌اهتزاز درآيد.»
در ماه آگوست 2013 جدال دو تيم در بازي برگشت در سرزمين‌هاي اشغالي با تساوي 3 - 3 به پايان رسيد، ديداري که محمد صلاح در دقيقه 21 گل دوم تيمش را به‌ثمر رساند و به بازل براي صعود از اين مرحله کمک کرد. پيش از آغاز اين ديدار و در جريان بازي‌ اتفاقات قابل‌توجهي رخ داد. قبل از شروع بازي و هنگام دست دادن بازيکنان دو تيم، محمد صلاح از ترفند جالبي براي دست ندادن با بازيکنان نماينده رژيم صهيونيستي استفاده کرد و دست مشت‌کرده خود را به کف دستان بازيکنان حريف زد. او که در جريان بازي به‌خاطر مليتش از سوي هواداران مکابي تحت‌ فشار بود، پس از گلزني با دستانش از هواداران حريف خواست که «حالا صحبت کنند». صلاح سپس در ادامه شادي گلش سجده شکر به‌جاي آورد. اين هافبک نفوذي مصري همچنين در دقيقه 75 هنگام تعويض شدنش نسبت به حرکت کاپيتان مکابي واکنش نشان داد.

قهرمان الجزايري حرکت کريمي را تکرار کرد

ديروز پايگاه خبري الخبر نوشت، امينه بلقاضي قهرمان الجزايري جودوي قاره آفريقا در وزن 63- كيلوگرم حاضر نشد با ورزشکار صهيونيستي که بر اساس قرعه‌کشي در اين مسابقات حريف او شده بود، رويارو شود. الجزايري‌ها خود را يکي از مهم‌ترين حاميان فلسطين مي‌دانند و پيوسته جمله‌اي از «هواري بومدين»، رئيس‌جمهور‌ فقید اين کشور را تکرار مي‌کنند که مي‌گفت: «ما با فلسطين هستيم، چه ظالم باشد، چه مظلوم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار