کد خبر: 899154
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴

عملکرد بد تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی فرانسه بهانه خوبی برای مسئولان وزارت ورزش شد تا اختلافات قدیمی خود را علنی کنند و در پی آن سلطانی‌فر در نامه‌ای به داورزنی نوشت: «با توجه به نتایج ضعیف و دور از انتظار تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در مسابقات جهانی 2017 پاریس (فرانسه) لازم و ضروری است در اسرع وقت کار گروهی با حضور مسئولین ذی‌ربط در فدراسیون کشتی، کارشناسان خبره، صاحب نظران، پیشکسوتان و ... این رشته ورزشی، تشکیل و ضمن انجام بررسی‌های همه جانبه و تجزیه و تحلیل دقیق نتایج به دست آمده در مسابقات فوق، علل و دلایل این ناکامی را مشخص نموده و ظرف مدت 20 روز نقطه نظرات کارشناسی و راهکارهای لازم را برای بهبود وضعیت موجود و برطرف نمودن ضعف ها، ارائه نمایند.»

پس از این ماجرا فدراسیون کشتی در نامه‌ای شدیداللحن به نوعی پاسخ وزارت ورزش را داد با این مضمون :خوشحالیم که به یاد ما افتادید.از این روز به بعد بود که اختلافات خادم و با وزیر علنی تر از گذشته نمایان ترشد .بعد از مسابقات و عدم حضور کریمی قبل از رویاروی برابر نماینده اسرائیل پس از رایزنی های زیاد خادم فقط محرومیت دو ساله برای مربی و محرومیت شش ماه برای کشتی گیر ما زنگ خطر را برای کشتی به صدا درآورد.پس از آن خادم بارهاو بارها از مسئولان خاوست تا قبل از هر محرومیت دیگری چاره ای بیاندیشند اما اختلافات فدراسیون و وزارت ورزش مانع از تامل شد تا اینکه خادم استعفا داد.

پس از استعفای خادم از طرف وزارت ورزش بارها و بارها پیش قدم برای حل موضوع شدند اما مرغ خادم یک پا داشت تا این که امروز مجمع فوق العاده ای برای فدراسیون کشتی برگزار شد.

رسول خادم در این مجمع گفت: استعفای من به علت عدم حمایت وزارت ورزش و جوانان بوده و ربطی به بحث اسرائیل نداشته است. اگر قرار بر ماندن من باشد این بی‌توجهی به کشتی ادامه پیدا می‌کند که این به ضرر کشتی ایران خواهد بود.رسما استعفای خود را به اعضای مجمع  اعلام می‌کنم. علت استعفای من این است که با مجموعه وزارت ورزش نمی‌توانم کار کنم، چرا که مجموعه وزارت ورزش از نظر من نگاه مجموعه وزارت ورزش در جهت منافع ملی ورزش کشور نیست. البته نمی‌خواهم این موضوع را با جزئیات بیان کنم چرا که نگاه وزارت ورزش نسبت به کشتی در این چند سال حمایتی نبوده به غیر از مواردی که مجبور شدند برای پاسخگویی به افکار عمومی حمایت کنند. وزارت ورزش ورودی که متناسب با شان ورزش اول ایران باشد، نداشته است. برای من مسائل کشتی در اولویت است و بسیار مهم‌تر از نگاه سیاستمداران به این رشته است که در مجموعه وزارت ورزش می‌آیند و نگرش سیاسی خودشان را دارند.خانواده کشتی رنج و زجر زیادی کشیده‌اند همه می‌دانیم که خانواده کشتی متعلق به چه قشری است. مسیر کشتی نباید قطع شود و با حضور بزرگان این رشته به کار ادامه دهند.موضوع رویارویی یا عدم رویارویی ورزشکاران ایران با ورزشکاران رژیم صهیونیستی یک بحث ملی است و دغدغه‌ همه قهرمانان ماست اما ارتباطی به استعفای من ندارد. این موضوعی است که باید پیگیری شود و گویا مسئولان در جریان قرار گرفته‌اند و پیگیری می‌کنند. من سه ماه قبل در جلسه‌ای که با حضور آقای داورزنی در محل کارشان داشتم این موضوع را گفتم و ایشان نیز به وزیر ورزش انتقال دادند، این موضوع بحثی چالشی و جدی برای ورزش کشورمان است.طبیعت کار ایجاب می‌کند که مسائل را آرام دنبال کنیم. ولی ما به طور مستقیم در خط اول جبهه قرار داریم و مستقیما با این موضوع روبه‌رو هستیم. امیدوارم دوستان کمک کنند و راه حلی را برای این موضوع پیدا کنند.ازاعضای مجمع می خواهم که بمانند و به کشتی خدمت کنند و کشتی را دنبال کنند . کشتی هیچ وقت متکی به شخص نیست تا زمانی که زنده باشم هیچ وقت از کشتی جدا نخواهم شد و جایی هم نخواهم رفت.

بهتر است دیگر کتمان نکنیم... کشتی به اندازه کافی تنها هست و منصفانه نیست به واسطه تلاش ناموفق آقایان برای همراه کردن فردی چون من، که تمامی سلول های وجودش از کشتی است، بیش از این، آب را به روی کشتی ببندند.

نکته آخر اینکه، حضور من در کشتی برای خودم نبوده و نیست..... من مدیون کشتی بوده و هستم... هیچ‌گاه هم از خانواده کشتی جدا نخواهم شد.اجازه بدهیم فردی مسوولیت فدراسیون کشتی را بپذیرد که بتواند با ادبیات و افکار مورد نظر آقایان وزارتی، فدراسیون را اداره کند...شاید این اتفاق کمی از تنهایی ورزش ملی کشور بکاهد...."

مهلت یک ماهه مجمع کشتی برای بازگرداندن رسول خادم

اعضای مجمع تصمیم گرفتند یک ماه فرصت داشته باشند تا رسول خادم را از استعفا منصرف کنند.در مجمع فوق العاده فدراسیون کشتی که بخاطر استعفای رسول خادم برگزار شده بود، اعضای مجمع تصمیم گرفتند تا یک ماه برای بازگرداندن رسول خادم فرصت داشته باشند تا او را مجاب به بازگشت کنند. همچنین مقرر شد اگر رسول خادم به فدراسیون بازنگشت، بعد از یک ماه برای تعیین سرپرست فدراسیون کشتی مجمع دیگری برگزار کنند.همچنین تصمیم گرفته شد اداره فدراسیون کشتی تا آن زمان به حمید بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون سپرده شود.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان: اختلافی با خادم نداریم

محمدرضا داورزنی پس از جلسه مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی گفت: وزارت ورزش نیز پیش از این مخالفت خود را با استعفای خادم اعلام کرده بود. مجمع هم با این استعفا مخالفت کرد و اعضا در تلاش هستند با خادم صحبت کنند تا او به کارش ادامه دهد.باید بگویم سعی وزارت ورزش حمایت کامل از رشته کشتی است. اهالی کشتی و مردم مطمئن باشند که کشتی به عنوان یک رشته پرافتخار و ورزش اول ایران و رشته‌ای سنتی و ایرانی مورد حمایت کامل وزارت ورزش و جوانان است و تا آنجا  که می‌توانیم به مسائل و مشکلات کشتی رسیدگی می‌کنیم و به لحاظ مالی نیز سعی‌مان حمایت حداکثری است. وزارت ورزش تا این لحظه 77 درصد از اعتباری را که با فدراسیون کشتی تفاهم کرده بودیم پرداخت کرده است. طی این هفته و هفته آینده نیز تا آنجا که بتوانیم از باقی مانده بودجه فدراسیون کشتی را پرداخت می‌کنیم. قطعا وزارت ورزش و جوانان از برنامه‌های فدراسیون کشتی برای حضور قدرتمند در بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک 2020 حمایت خواهد کرد. از دوستان می‌خواهم اجازه بدهید در فضای همدلی و توام با انسجام این گونه موارد را حل کنیم. دغدغه همه ما حفظ اعتلای کشور و کسب افتخار در جهان است و همه باید در این راه کمک کنیم.اختلافی به جهت همسو یا غیر همسو بودن با خادم نداریم. ما تمام تلاش خود را برای حمایت از فدراسیون کشتی انجام دادیم و از این بابت هم سعی می‌کنیم بیشتر از این‌ها حمایت کنیم.

 

وحید صابری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار