کد خبر: 899146
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
کارکنان معاونت صدای سازمان صداوسیما با صدور پیامی، درگذشت آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی فرزند آیت‌الله محمدعلی شاه‌آبادی و عضو مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، در پی درگذشت آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی، فرزند آیت‌الله محمدعلی شاه‌آبادی و عضو مجلس خبرگان رهبری کارکنان معاونت صدای سازمان صداوسیما پیام تسلیت خود را بدین شرح صادر کردند؛

"بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال عالم ربانی و فقیه پارسا حضرت آیت‌الله حاج شیخ نصرالله شاه‌آبادی(ره) از یاران و شاگردان حضرت امام راحل که عمر با برکتشان را در راه ترویج علوم و معارف اسلامی گذراندند موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. بدینوسلیه کارکنان معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران، رحلت این عالم ربانی را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم‌ رهبری "مدظله العالی"، مراجع عظام «دامت برکاتهم»، حوزه‌های علمیه، بیت‌ رفیع مرحوم آیت الله شاه‌آبادی و شاگردان ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایند."

گفتنی است؛ آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی، فرزند آیت‌الله محمدعلی شاه‌آبادی و عضو مجلس خبرگان رهبری در سال ۱۳۱۰ هجری شمسی به دنیا آمد. اولین معلم دینی و قرآن او از نوادگان شیخ عبدالکریم حائری معروف به ملا باجی بود. شا‌ه‌آبادی تحصیلات خود را در تهران آغاز کرد و از اساتید تهران استفاده کرد و بعد از فوت پدرش به قم آمد و از اساتید بنام حوزه قم از جمله حضرات آیات بروجردی، حجت و خوانساری و امام خمینی(ره) استفاده کرد. شاه‌آبادی در سال۱۳۳۰ تحصیلات حوزوی خود را در نجف نزد علمای حوزه همچون آیات خویی، شیرازی، روحانی و شیخ حسین حلی گذراند. مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی از چند ماه پیش به علت گرفتگی عروق پا و زخم دیابت در بیمارستان بقیه الله(عج) تهران بستری بود و در نهایت پیش از ظهر امروز دار فانی را وداع گفت.

ایشان فرزند مرحوم آیت الله محمدعلی شاه‌آبادی از اساتید حضرت امام خمینی(ره) و برادر شهید مهدی شاه‌آبادی بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار