کد خبر: 899096
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
امیر صادقی در نشست خبری عنوان کرد:
فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر ۹۲ زرهی ارتش با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: همه اندیشمندان و صاحب‌نظران جهان به پیروزی ایران در این جنگ اذعان کردند.

امیر سرتیپ دوم سید باقر صادقی، فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر ۹۲ زرهی نیروی زمینی ارتش صبح امروز در نشستی خبری که با حضور کاروان رسانه‌ای راهیان نور ارتش در مقر این لشکر برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد شهدای دفاع مقدس و تبریک روز ملی راهیان نور، اظهار داشت: در پی پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی که منافع خود در ایران و همچنین شریان حیاتی خلیج فارس را از دست رفته می‌دید، پس از توطئه‌های متعدد، جنگ را بر ایران تحمیل کرد.
وی افزود: هدف اصلی دشمن از این جنگ، براندازی نظام اسلامی و نابودی انقلاب اسلامی بود؛ اما هیچ‌گاه فکر نمی‌کرد که همه اقشار ملت ایران از تمام هستی خود بگذرند و جانانه از کشور خود دفاع کنند.
فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر ۹۲ زرهی ارتش عظمت و اقتدار امروز کشور را مرهون دفاع مقدس دانست و گفت: مستکبران جهان اعم از آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و شوروی سابق با حمایت‌های مالی گسترده‌ از عراق، سعی در نابودی نظام اسلامی داشتند؛ اما ایمان ملت ایران و رهبری هوشمندانه حضرت امام خمینی (ره) باعث شکست دشمن شد.
امیر صادقی تاکید کرد: ارتش در سال‌های ابتدایی جنگ تلاش بسیاری کرد، اما اگر حضور ملت نبود، ارتش به تنهایی نمی‌توانست کاری از پیش ببرد.
وی درباره میزان هجمه دشمن به خوزستان در زمان جنگ بیان کرد: خوزستان بیش از ۲ هزار بار بمباران شد. این استان در دوران دفاع مقدس ۲۳ هزار شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرد و اولین جایی بود که پس از جنگ جهانی، بمباران شیمیایی شد.
امیر صادقی تاکید کرد: با وجود همه حمایت‌های مستکبران از رژیم بعث عراق، پیروزی حق بر باطل رقم خورد و همه اندیشمندان و صاحب‌نظران جهان به پیروزی ایران در این جنگ اذعان کردند.
وی به جنگ نرم دشمن علیه نسل جوان کشور نیز اشاره و تصریح کرد: دشمن در این زمینه نیز اشتباه کرد، زیرا نسل امروز محکم‌تر از جوانان زمان جنگ، پای انقلاب ایستاده‌اند. تا زمانی که نظام اسلامی از چنین جوانانی بهره‌مند است و همچنین با حرکت عظیم راهیان نور، پیروزی از آن ما خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار