کد خبر: 899064
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
تيتر يك ديروز آفتاب يزد در دومين روز پس از حمله تعدادي از عناصر فرقه موسوم به شيرازي‌ها به سفارت ايران در انگليس و...

تيتر يك ديروز آفتاب يزد در دومين روز پس از حمله تعدادي از عناصر فرقه موسوم به شيرازي‌ها به سفارت ايران در انگليس و پس از موج انتقادات داخل ايران به كوتاهي پليس انگليس در مهار پنج نفر مهاجم اين حادثه، هر چيزي مي‌توانست باشد جز اينكه «مي‌خواستيد متعرضين به گلوله بسته شوند؟» با روتيتر «گفت و گو با صادق زيباكلام درخصوص انتقاد دلواپسان از عملكرد پليس لندن در ماجراي تعرض به سفارت ايران».
دلواپسان يعني چه كساني؟ آيا محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت روحاني كه صراحتاً از عملكرد پليس لندن در اين اتفاق انتقاد مي‌كند، از دلواپسان است؟! آيا وزارت خارجه دولت روحاني كه سفير انگليس در تهران را به دليل اين اتفاق احضار و اعتراضات شديد جمهوري اسلامي ايران را به او ابلاغ مي‌كند، از دلواپسان است؟! جمعي از اصلاح طلبان به هر بهانه‌اي تلاش مي‌كنند مخالفان سياسي‌شان را تخريب كنند، اما حمله به سفارت ايران و توهين به پرچم كشورمان در مقابل چشم پليس انگليس، آن هم توسط پنج يا شش نفر كه يقيناً مهار آنها امر ساده‌اي بود، جناحي نيست؛ ملي است. از غيرت ملي به دور كه تيتر يك روزنامه كشوري كه سفارتش مورد حمله قرار گرفته، در حمايت از كشوري باشد كه مدافع مهاجمان است! شيعه انگليسي مفهوم برازنده‌اي براي فرقه شيرازي است رهبري به درستي فرمودند و بحث دلواپسان نيست.
كسي انتظار نداشت مهاجمين (كه زيباكلام آنها را متعرضين مي‌نامد) به گلوله بسته شوند، اما كمي فكر كنيد؛ شايد آنها عناصر داعش بودند و الان بايد در فكر مراسم تشييع ديپلمات‌هايمان مي‌بوديم؛ آنچنان كه امروز كسي از فرقه شيرازي سفير ايران در لندن را تهديد به قتل كرده است! آيا باز هم اين همه تساهل را توجيه مي‌كرديم؟ البته از زيباكلام بعيد هم نيست كه حتي مقابل داعش هم چنين تساهلي را توجيه كند، آنقدر كه فقط نگران اين است روابط با انگليس خراب نشود: « مخالفان دولت به دنبال تيره و تار كردن روابط ايران و بريتانيا هستند به همين دليل خيلي زود انگشت اتهام را به سمت دولت انگليس بردند يا تأكيد مي‌كنند كه پليس لندن كم كاري كرده... » گويا از نظر پليس انگليس و آفتاب يزد و زيباكلام، بالكن سفارت ايران ملك مشاع بين ايران و مهاجمين بوده و حالا هم كه چيزي نشده!! منتقدين هم فقط مي‌خواهند روابط ايران و انگليس را خراب كنند؛ فقط معلوم نيست اين تناقض را كه خود دولت روحاني هم جزو اين دلواپسان است چگونه براي خودشان حل كرده‌اند!
فقط يك سؤال مي‌ماند؛ آيا در مورد عملكرد پليس ايران هنگام ورود چند صدنفري برخي افراد به سفارت انگليس هم زيباكلام همين نظر را داشت؟

گاف رسانه دولت هم براي تخريب روابط با بريتانياست؟

روزنامه ايران به عنوان رسانه رسمي دولت ديروز در صفحه يك خود مرتكب يك اشتباه فاحش و عجیب و غریب شد. اين روزنامه در صفحه خود از احضار سفير انگليس در تهران به وزارت خارجه به دليل اظهارات ترزا مي، نخست‌وزير انگليس در نشست سران شوراي همكاري خليج فارس خبر داد! در اين خبر آمده كه «معاون مديركل غرب اروپاي وزارت امور خارجه كشورمان در اين ديدار به سفير انگليس متذكر شد كه اظهارات غيرمسئولانه، تحريك‌آميز و تفرقه افكنانه خانم «ترزا مي» در اجلاس مذكور، غيرقابل قبول و مردود بوده و قوياً انتظار مي‌رود ديگر شاهد چنين اظهارات غيرقابل قبولي نباشيم. » در حالي كه در روزهاي اخير هيچ اعتراضي به نخست وزير انگليس از سوي ايران انجام نشده و اساساً ترزا مي ‌سخناني عليه ايران نگفته و شوراي همكاري خليج فارس هم نشستي نداشته است! خبر از كجا آمده است؟ از آذر 95 يعني بيش از يك سال قبل و الان در روزنامه دولت منتشر شده است! در روزهاي اخير سفير انگليس در تهران به دليل حمله مهاجمان به سفارت ايران در لندن به وزارت خارجه كشورمان احضار شده بود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
جوان مرگم کردی جوان. کشورهای دیگر دشمنان را سر بنیست می کنند در ایران روحانز برایشان بادی گارد میگیرد. من بعنوان شهروند وطن پرست خواستار اعدام این دشمنان ایران هستم. ایا ... فکر می کند که باید مردم خودشان دستبکار شوند. بنده فکر مز کنم عاقبت این راه چاره خواهد شد.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
سایت جوان " زیبا کلام به اخر خط یک فردسیاسی " که خودرا مدعی تفکر سیاسی " سیاست های روز دنیا می داند رسیده " بدانیم " مانند یک میوه " انقدر در درخت مانده " تا دیگر قابل استفاده برای هیچ کس نباشد " مگر افرادی که قصد دارند در پشت او " افکار خودرا پنهان کرده " تفکر خودرا از زبان او " بیان کنند " باید برای عاقبتی که زیبا کلام برای خود رقم زده " تاسف خورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار