کد خبر: 899039
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
امروز مجمع فوق‌العاده فدراسيون كشتي
مجمع فوق‌العاده فدراسيون كشتي در حالي امروز برگزار مي‌شود كه جامعه كشتي يكصدا خواهان بازگشت رسول خادم و ادامه كار او به عنوان رئيس فدراسيون كشتي هستند.
فريدون حسن

12 روز قبل بود كه خادم با صدور بيانيه‌اي به سبب آنچه بي‌تفاوتي مسئولان نسبت به اتفاقات رخ داده در جريان پرونده عليرضا كريمي عنوان كرد، از سمت خود استعفا داد و حتي همراه تيم ملي كشتي آزاد به رقابت‌هاي قهرماني آسيا نرفت. نكته حائز اهميت اينكه رسول خادم تاكنون استعفاي كتبي خود را به وزارت ورزش نداده كه اين خود نشان مي‌دهد كه او ميل به ادامه همكاري دارد. طي اين مدت بسياري از پيشكسوتان، قهرمان و مسئولان ورزش به لزوم حضور خادم در فدراسيون و ادامه برنامه‌هاي تدوين شده براي حضور پرقدرت كشتي در رقابت‌هاي آسيايي جاكارتا و المپيك 2020 توكيو تأكيد كرده‌اند، اما حرف خادم حمايت بي‌كم و كاست از كشتي در برابر سياست‌هاي شيطنت‌آميز لابي امريكايي – صهيونيستي حاكم بر كميته بين‌المللي المپيك است، مسئله‌اي كه تاكنون پاسخ مشخصي به آن داده نشده است.

هيئت رئيسه به خادم رأي داد

با تمام اين حواشي و پيش از جلسه مهم امروز، بعدازظهر شنبه هيئت رئيسه فدراسيون كشتي با محوريت دو موضوع معضلات مالي و رفع مشكلات عدم رويارويي با نمايندگان رژيم اشغالگر قدس در حضور حسن قشقاوي، مشاور وزير امور خارجه تشكيل جلسه داد.
در پايان اين جلسه بهروز نعمتي، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و يكي از اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون مأمور شد ضمن مذاكره با خادم زمينه برگزاري يك نشست با حضور وزير ورزش، رئيس كميته ملي المپيك، اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون و خادم را براي حل دغدغه‌‌هاي مالي و معنوي كشتي فراهم كند. هيئت رئيسه با مخالفت با استعفاي خادم از اعضاي مجمع فدراسيون نيز خواست تا با مخالفت با اين استعفا كمك كنند برنامه‌هاي كشتي همچون گذشته پيگيري شود.

دغدغه‌‌هاي خادم پيگيري مي‌شود

بهروز نعمتي گفت: «راهي به غير از پذيرش خواسته هيئت رئيسه وجود ندارد. خادم بايد برگردد و به كارش ادامه دهد. موضوعات مربوط به مسائل سياسي نيز نه در حيطه كاري ماست و نه از وظايف خادم، اين مسائل را بايد مسئولان عالي‌رتبه نظام حل و فصل كنند.»
حسن قشقاوي، مشاور وزير امور خارجه نيز در پايان جلسه هیئت رئيسه فدراسيون گفت: «خادم دغدغه‌هاي كشتي و ورزش را بيان كرده است، به شخصه جلسه‌هايي پيش از استعفا با او داشتم و در حد توان اين مسائل را بيان كردم. خادم به عنوان مديري ارزشي هميشه پايبندي خود را به ارزش‌‌هاي نظام نشان داده است. دغدغه‌‌هاي او با كمك دوستان در تمامي مراجع و در يك فضاي مناسب پيگيري مي‌شود.»

صلاح در بازگشت خادم است

اما مجمع امروز فدراسيون كشتي، يك جلسه خاص براي اتخاذ تصميمي خاص و مهم است. محمدحسين محبي، قهرمان سال‌هاي دور كشتي ايران و رئيس هيئت استان كرمانشاه در اين خصوص گفت: «تمام تلاش ما اين است كه رسول خادم به فدراسيون برگردد، چراكه او در اين سال‌ها زحمات زيادي كشيده و برنامه‌هاي زيادي را در حال اجرا دارد. آنچه مسلم است بهترين تصميم و نتيجه نهايي نشست امروز، بازگشت او خواهد بود.»
محبي ادامه داد: «به طور حتم اگر كسي بخواهد جانشين خادم شود، كاري سخت و دشوار در پيش خواهد داشت. اظهارات خادم نشانه دلسوزي و دغدغه او نسبت به كشتي است. خادم ثابت كرده هيچ‌گاه با ديدگاه و اهداف شخصي در اداره كشتي گام برنداشته است.»

جلسه پشت درهاي بسته

نكته قابل تأمل و توجه در خصوص مجمع امروز فدراسيون كشتي اينكه اين جلسه پشت درهاي بسته و بدون حضور اصحاب رسانه برگزار مي‌شود. محمدرضا داورزني، معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفه‌اي وزارت ورزش در اين جلسه حضور دارد. قرار است اخبار و تصميمات اين مجمع از طريق روابط عمومي فدراسيون كشتي در اختيار رسانه‌ها قرار گيرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار