کد خبر: 899037
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
آغاز دور برگشت مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا، اميد ذوب به تکرار پيروزي در امارات
استقلال امشب در آغاز دور برگشت ليگ قهرمانان در ورزشگاه آزادي به دنبال تلافي ناداوري و انتقام شکست سال گذشته مقابل العين است و ذوب‌آهن نيز براي تکرار پيروزي مقابل الوحده به امارات رفته است.
سعيد احمديان

دور برگشت ليگ قهرمانان آسيا از امشب آغاز مي‌شود و استقلال و ذوب‌آهن به عنوان نمايندگان کشورمان در اين رقابت‌ها به مصاف حريفانشان مي‌روند.

استقلال – العين امارات، ساعت: 19

آبي‌ها در حالي امشب در ورزشگاه آزادي ميزبان العين امارات هستند که اتفاقات بازي رفت انگيزه آنها را براي پيروزي دوچندان کرده است. استقلال در شرايطي هفته گذشته در امارات برابر حريف اماراتي‌اش به ميدان رفت که داور مالزيايي مسابقه با گرفتن دو پنالتي مشکوک براي العين، مانع شکست خانگي اين تيم شد و اين در حالي بود که همه کارشناسان داوري بر اشتباهات تأثيرگذار داور مسابقه رفت تأکيد داشتند و خيلي‌ها عنوان کردند که اين داور بازي را براي اماراتي‌ها در آورده است، اتفاقاتي که سبب شد تا انتقام استقلال از العين به تعويق بيفتد. امشب اما آبي‌ها در حضور پرشور تماشاگرانشان ميزبان العين در بازي برگشت هستند تا هم انتقام شکست سنگين فصل گذشته و هم ناداوري بازي رفت را از العيني‌ها بگيرند.
استقلال در شرايطي بازي‌هاي دور برگشت را آغاز مي‌کند که در دور رفت با برد الهلال و تساوي مقابل الريان و العين با 5 امتيازدر صدر گروه D که به گروه مرگ شهرت پيدا کرده است، قرار دارد و با توجه به برگزاري دو بازي خانگي در دور برگشت شانس بالايي براي صعود دارد. به همين خاطر سه امتياز بازي امروز با العين با توجه به ميزبان بودن استقلال مي‌تواند راه صعود شاگردان شفر را به مرحله يک‌هشتم نهايي هموار کند، خواسته‌اي که شفر هم ديروز در نشست خبري پيش از بازي بر آن تأکيد کرد: «اگر مي‌خواهيم العين را ببريم بايد از بازي قبل بهتر بازي کنيم. در مجموع امروز همه بازيکنان ما مي‌دانند که چگونه بازي کنند و چگونه برنده شوند.»
با اين حال نگراني‌ها درباره پرتاب مواد محترقه در جريان بازي استقلال و العين و خطر محروميت آبي‌ها از ميزباني، موضوعي است که سبب شده تا آبي‌ها پيش از بازي هشدارهاي لازم را به هوادارانشان بدهند. باشگاه استقلال در فصل گذشته مسابقات ليگ قهرمانان آسيا به علت پرتاب اشيا ممنوعه، مواد محترقه و همچنين استفاده از ليزر از سوي تماشاگران، مبلغ 500 ميليون تومان جريمه و محروم شد که اين محروميت به حالت تعليق درآمد، اما در صورت تکرار محروميت استقلال اجرايي خواهد شد.
در همين راستا ديروز شفر از تماشاگران خواست تا ترقه و ليزر به استاديوم نياورند: «هواداران ليزر و بمب دستي به ورزشگاه نياورند و مواظب اطرافيان خود باشند. با لبخند، تحمل و صبر در ورزشگاه حاضر شوند تا بتوانيم سه امتياز پاياني را با يکديگر جشن بگيريم.» نصرالله عبداللهي، سرپرست تيم استقلال هم در اين خصوص كه تيم در آستانه محروميت از حضور هوادارانش در ورزشگاه قرار گرفته، گفته است: «از هواداران خواهش مي‌کنيم بيايند و تيم‌شان را تشويق کنند، اما ترقه نيندازند. اميدوارم ما هم با پيروزي جواب محبت‌هاي آنها را بدهيم.»
در آن سو العين در حالي به تهران آمده که اماراتي‌ها با سه تساوي و کسب سه امتياز دور رفت را با حسرت برد به پايان رسانده‌اند و تيم سوم گروه هستند. العيني‌ها که در بازي رفت با استقلال با کمک داور مالزيايي توانستند يک امتياز بگيرند، امشب کار سختي در آزادي پيش‌رو خواهند داشت، به خصوص که ماميچ، سرمربي کروات العين هم با توجه به بازي هفته گذشته دو تيم به تفاوت استقلال نسبت به بازي سال گذشته به خوبي پي برده است: «در اولين کنفرانس خبري گفتم که استقلال نسبت به سال قبل بهتر شده و ما به اين تيم احترام مي‌گذاريم. آقاي شفر مربي‌اي سطح بالا و با کيفيت است و روح فوتبال آلماني در اين تيم دميده شده است. انتظار بازي سختي را داريم و همه تيم‌هايي که در اين گروه هستند مي‌خواهند از اين مرحله صعود کنند.»

الوحده- ذوب‌آهن، ساعت 18:30

ذوب‌آهن ديگر نماينده ايران هم امروز در آغاز دور برگشت در امارات به مصاف الوحده مي‌رود. شاگردان امير قلعه‌نويي که مرحله گروهي ليگ قهرمانان را با شکست مقابل الدحيل قطر آغاز کردند، در دو مسابقه بعدي‌شان لوکوموتيو ازبکستان و الوحده امارات را شکست دادند تا با شش امتياز دور رفت را با قرار گرفتن در رده دوم گروه به پايان برسانند. ذوب در بازي رفت توانست با دو گل مرتضي تبريزي حريف اماراتي‌اش را از پيش‌‌رو بردارد و امشب در بازي برگشت با وجود بازي در خانه حريف، امير قلعه‌نويي و شاگردانش براي اينکه کار صعودشان به اما و اگر كشيده نشود، قصد دارند تا با دست پر از امارات به ايران برگردند. قلعه‌نويي ديروز گفت: «مي‌خواهيم مقابل الوحده همانند بازي قبل ظاهر شويم و اين تيم را شکست دهيم. در طول هفته روي نقاط ضعف‌مان کار و آنها را برطرف کرديم. فردا بازي حساسي پيش‌رو داريم و مي‌خواهيم صعودمان را قطعي کنيم.»
در طرف ديگر الوحده با توجه به نتايج دور رفت شانس زيادي براي صعود ندارد. تيم اماراتي با سه شکست متوالي در قعر جدول گروه قرار گرفته و خوردن 10 گل در اين سه بازي نشان از خط دفاع متزلزل اين تيم دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار