کد خبر: 898994
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
فرمانده كل سپاه در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی‌فقیه در سپاه:
مراسم توديع و معارفه نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با حضور جمعي از فرماندهان و مسئولان نيروهاي مسلح در ستاد فرماندهي سپاه برگزار شد.
جعفر تکبیری

به گزارش رسانه‌ها، در اين مراسم سردار سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سپاه اظهار داشت: بدون ترديد يكي از عوامل سلامت و اقتدار سپاه و وضعي كه امروز سپاه دارد كه يك وضعيت خوب به سمت بالاست، به دليل عملكرد دو سازمان حفاظت و نمايندگي ولي فقيه است. سرلشكرجعفري افزود: اعتقاد حوزه فرماندهي به نقش‌آفريني اين دو سازمان در كنار فرماندهي، براي رشد و كيفيت‌بخشي مستمر به وضعيت سپاه است.
وي گفت: در دوره گذشته بارها محضر حضرت آقا عرض كردم كه كمال هماهنگي را با حاج آقاي سعيدي داريم و از نظر ديدگاه- چه مسائل سياسي و مديريتي و فرهنگي و سازماني- هم عقيده ايم و اين يكي از عوامل موفقيت اين چند سال است.
سرلشكر جعفري ضمن تقدير و تشكر از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي در نمايندگي ولي فقيه براي وي در مسئوليت جديد نيز آرزوي موفقيت كرد. فرمانده سپاه، حجت‌الاسلام والمسلمين حاج صادقي را گزينه مطلوب براي تصدي مسئوليت نمايندگي ولي فقيه در سپاه دانست و گفت: اميدواريم با اين تحول مديريتي كه سرآغاز برنامه‌هاي جديد است، بتوانيم برنامه‌هاي گذشته را با قدرت و عمق‌بخشي بيشتر ادامه دهيم. سردار جعفري افزود: وضعيت دروني سپاه يكي از دغدغه‌هاي رهبري است كه نيازمند عمق بيشتر معنويت و روحيه جهادي است. وي تأكيد كرد: قدرت و صلابت سپاه در عرصه‌هاي مختلف نيز مديون روحيه معنوي در كنار تجهيزات است و ما اميدواريم در مديريت جديد با هماهنگي و كمك و همفكري بيشتر، برنامه‌ها را با قدرت و كيفيت ادامه دهيم. سردار جعفري تصريح كرد: سه نكته‌اي كه مقام معظم رهبري در حكم حجت‌الاسلام والمسلمين حاج صادقي مطالبه كردند، سه مؤلفه اصلي قدرت سپاه است كه مي‌تواند در كنار تجهيزات و فناوري نقش‌آفريني كند. سردار جعفري بيان داشت: قدرت، صلابت و توسعه‌اي كه اكنون سپاه دارد مديون همين عوامل معنوي است.

خواست رهبري افزايش معنويت در سپاه است

همچنين سردار محمد شيرازي رئيس دفتر نظامي فرمانده معظم كل قوا نيز كه در اين مراسم حضور داشت، طي سخناني اظهار داشت: با امر فرماندهي كل قوا دو‌ روحاني عزيز با توجه به سوابق و شناخت نزديكي كه از كار در سپاه بهره مند بودند با توان بيشتري در ميدان وسيع مأموريت جديد مشغول خواهند شد و كاري كه حضرت آقا در اين بخش انتظار دارند، معنويت افزايي است. شيرازي افزايش معنويت در سپاه را خواست اصلي رهبري عنوان كرد و ادامه داد: افزايش معنويت و تقويت روحيه جهادي و انقلابي و بهره‌گيري از حوزه‌هاي علميه و تعامل هم‌افزا با فرمانده كل سپاه از موارد مورد توجه رهبري در اين حوزه است. وي گفت: آقا مي‌فرمايند هركسي در مسئوليت جديدي مي‌آيد بايد نقاط ضعف و قدرت گذشته را بررسي كند تا عملكرد بهتري داشته باشد.
رئيس دفتر فرمانده كل قوا افزود: هدايت و كنترل كلي سپاه در جهت مكتبي ماندن و مرجعيت سياسي از وظايف نمايندگي ولي فقيه در سپاه است. شيرازي خاطرنشان كرد: حضرت آقا تأكيد زيادي بر صبر در تصميم‌گيري‌ها دارند و معتقدند نبايد عجولانه تصميم گرفت. ايشان تأكيد دارند در اين حوزه روحيه آخوندي بر كار حاكم شود. وي تصريح كرد: بايد به ياد داشته باشيم كه در سپاه و تشكيلات نمايندگي، هركاري انجام دهيم منصوب به رهبري است و عمل و فكر و كار ما را به پاي ايشان مي‌نويسند، چه بخواهيم چه نخواهيم، لذا بايد دقت داشته باشيم. شيرازي تأكيد كرد: حفاظت اطلاعات و نمايندگي ولي فقيه در كنار فرماندهي سپاه بايد انسجام و نداي واحد داشته باشند.

مسئوليت نمايندگي يك‌ وظيفه تخصصي است

حجت‌الاسلام علي سعيدي نيز كه اخيراً با حكم مقام معظم رهبري رئيس عقيدتي - سياسي دفتر فرمانده كل قوا شده، طي سخناني در اين مراسم اظهار داشت: از محضر فرماندهي معظم كل قوا در اعتمادي كه بيش از 11 سال در اين نهاد مقدس به من داشتند كمال سپاس و تشكر را دارم. هرچند شايد درست نباشد من اين را بگويم اما اين دوره يك دوره بسيار طلايي بود. سعيدي خاطرنشان كرد: فرماندهي سپاه 10 معاونت دارد كه هشت معاونت زير نظر فرمانده كل قرار دارد اما دو معاونت يعني نمايندگي و حفاظت زير نظر فرمانده نيست و حسن‌انجام وظيفه آن است كه با فرماندهي هماهنگ و همراه باشيم. وي فرماندهي را به مثابه ستون فقرات دانست و گفت: بنده فرماندهي و نمايندگي ولي فقيه را هم‌عرض نمي‌دانم و معتقدم صفر تا صد مسائل با فرماندهي است و اين فرمانده است كه پرچمدار است و البته نمايندگي هم نقش دارد. سعيدي با بيان اينكه كار نمايندگي ولي فقيه يك‌ كار تخصصي است، خاطرنشان كرد: وقتي سردار جعفري پرچم تحول و تعالي سپاه را بلند كرد، همه ما هم در اين راستا حركت كرديم و اقدامات بسيار خوبي در جهت آن داشتيم كه يكي از آنها تعيين خطوط فاصل با تأييد رهبري و نيز جلساتي در سپاه و ستادكل نيروهاي مسلح بود كه حد و مرزها را مشخص كرد.

ماندگاري انقلاب به ماندگاري سپاه است

حجت‌الاسلام عبدالله حاج صادقي نماينده جديد ولي فقيه در سپاه هم طي سخناني در اين مراسم اظهار داشت: از خداوند مي‌خواهم و با رهبري پيمان مي‌بندم كه با تمام توان فكري و عملي در راه ولايت حركت و مطالبات رهبري را محقق كنم.
وي با بيان اينكه فرهنگ‌ پاسداري، فرهنگ خدمت و دفاع از انقلاب است، گفت: ماندگاري انقلاب به ماندگاري سپاه و ماندگاري سپاه به تحقق مطالبات رهبري است. حاج صادقي تصريح كرد: ولايت عامل انسجام ماست و اصل اخوت و يكپارچگي و اولويت دادن به هدايتگري و راهبردهاي ديني و قرآني سه اصل ما براي انجام مسئوليت‌ها و تدابير رهبري است. وي گفت: از خدا مي‌خواهم در انجام پاسداري پيش‌رونده و پيش برنده و غيرمحافظه‌كارانه و سربازي حضرت آقا موفق باشيم. گفتني است در مراسم توديع و تكريم نماينده ولي فقيه در سپاه متن حكم تقدير سرلشكر محمد باقري رئيس ستادكل نيروهاي مسلح از حجت الاسلام والمسلمين سعيدي نماينده سابق ولي فقيه در سپاه توسط سردار فروتن مسئول دفتر رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح قرائت شد. در بخشي از اين متن سردار باقري نوشته است: خداي بزرگ را شاكريم در فرجام مأموريت خطير جناب‌عالي در «سپاه پاسداران انقلاب اسلامي» با الطاف الهي و در سايه حسن اعتماد مقام معظم رهبري فرماندهي كل قوا (مدظله العالي) و مجاهدت‌هاي فردي و سازماني آن روحاني ارجمند و آحاد فرماندهان، مسئولان و كاركنان فهيم، بصيرت ديني و سياسي و نقش‌آفريني‌هاي موفق و انقلابي اين مجموعه راهبردي در جغرافياي مأموريت‌هاي محوله، از يك سو سبب استحكام بنيان‌هاي «امنيت ملي» و ظرفيت‌هاي «بازدارندگي» كشور و از سوي ديگر موجب استيصال و عصبانيت جبهه دشمن از سپاه عزيز و افتخارآميز شده است. در بخش ديگري از اين تقديرنامه آمده است: اينك در اين مقطع تاريخي كه با تدبير معظم له، تداوم خدمت در سنگر خطير و حساس ديگري براي آن برادر عزيز رقم خورده است، بر خود وظيفه مي‌دانم از زحمات و تلاش‌هاي موفق، ماندگار و اثرگذار شما در سمت «نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي»، طي اين دوره الهام‌بخش، قدرداني و سپاسگزاري نمايم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار