کد خبر: 898975
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
رئیس کمیته امداد خبر داد
مستمری اسفندماه برای مددجویان با هماهنگی با سازمان هدفمندی یارانه ها٬ ۲۶ اسفندماه پرداخت می شود.

سیدپرویز فتاح در نشست خبری گفت: با بیان اینکه تا امروز 92 درصد از بودجه دولتی کمیته امداد در سال 96 تخصیص یافته است٬ افزود: با توجه به محدودیت منابع دولت٬ این تخصیص در بین دستگاهها تخصیص خوبی است و از حمایت بالاتری در دولت و مجلس برخورداریم.

وی ادامه داد: مستمری بهمن ماه به طور کامل برای تمام افراد تحت پوشش کمیته امداد پرداخت شده است و همچنین عیدی افراد تحت پوشش را دغدغه داشتیم که پنج شنبه گذشته پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد اضافه کرد: مستمری اسفندماه برای مددجویان با هماهنگی با سازمان هدفمندی یارانه ها٬ 26 اسفندماه پرداخت می شود.

وی گفت: به مددجویان اعلام کردیم که همه وام دولت و کمک بلاعوض را دریافت کنند. توافق ما این است که دولت 35 میلیون تومان در مناطق روستایی و 40 میلیون تومان در شهرها وام پرداخت کند. همچنین حدود 7 میلیون کمک بلاعوض برای امور مختلف پرداخت می شود. 

فتاح گفت: در زلزله کرمانشاه صد میلیارد تومان کمک‌های مردمی از طریق امداد تهیه و توزیع شد و به این صورت تمام جامعه تحت پوشش ما در چادرها اسکان گرفتند که به آنهایی که نیاز به کانکس داشتند آن را دریافت کردند.

وی ادامه داد: 24 هزار خانوار در این حادثه حضور داشتند که 6 هزار واحد آسیب دیده، 2500 واحد کاملاً تخریب شده که باید ساخته شود و 3500 واحد باید بازسازی و ترمیم گردد. 

فتاح در مورد وضعیت برخی از مددجویان که توان پرداخت اقساط وام مسکن خود را ندارند، گفت: امسال 400 میلیارد تومان برای مسکن هزینه کردیم و 450 میلیارد تومان برای پرداخت معوقه مددجویانی که نمی‌توانند وام مسکن خود را بدهند تخصیص دادیم. این رقم را پرداخت کرده‌ایم و بیش از این از توان ما خارج است.

وی ادامه داد: به مجلس گفته‌ایم که نیازمند کمک به این افراد هستیم تا در وضع قانون یا بخشودگی جرایم این افراد به ما کمک کنند. 

رئیس کمیته امداد، افزود: ردیفی داریم برای افرادی که نمی‌توانند اقساط خود را پرداخت کنند این رقم 15 میلیارد تومان امسال پیش‌بینی شده که برای موارد ضروری استفاده شده اما بیش از این قادر به پرداخت ارقام بالاتر نیستیم.

رئیس کمیته امداد گفت: 2 هزار میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان امداد و بهزیستی برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سقف وام اشتغال در سال گذشته 15 میلیون تومان بود که امسال 20 میلیون تومان شده و برای سال آینده نیز همین رقم پیش‌بینی شده است.

فتاح گفت: امسال باید 500 میلیارد تومان برای بخش بهداشت و درمان هزینه کنیم این در حالی است که 35 هزار نفر از افراد تحت پوشش امداد بیماران خاص و صعب‌العلاج هستند.

وی با اشاره به تأثیر آسیب‌های اجتماعی بر جامعه هدف این سازمان گفت: 35 هزار خانوار داریم که سرپرستشان در زندان است که ما در حال کمک به آزادسازی این افراد هستیم. همچنین 9 درصد از جامعه تحت پوشش ما به واسطه طلاق به مجموعه ما پیوسته‌اند که ریشه آن بیشتر اعتیاد بوده است و موجب این شده که زنان سرپرست خانوار شوند.

 رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به روند دقیق پرداخت این یارانه و جلوگیری از هر گونه اختلال همزمان با تغییر روش این پرداخت اظهار کرد: یک میلیون و 600 هزار کارت بانکی طی چند ماه گذشته در ادامه روند پرداخت یارانه‌ها به مدد جویان صادر شده و حساب بانکی برای این افراد باز شده تا واریز مبلغ یارانه این افراد صورت گیرد.

فتاح با بیان اینکه بر اساس  تبصره 16 بودجه سال 96 ، دوهزار 100 میلیارد  وام اشتغال به شکل قرض الحسنه پرداخت شده است تصریح  کرد:  تا20 اسفندماه در همکاری با بانک‌ها  85 درصد این طرح عملیاتی شده و با جذب بودجه این وام پر داخت شده و پیش بینی می کنیم طی ده روز آینده این میزان افزایش یابد. مهلت قانونی ما برای پرداخت وام‌ها تا پایان فرورودین ماه است البته در سال‌ها گذشته تا پایان خردادماه به کمیته فرصت داده شده بودکه اگر امسال برای باز هم اتفاق بیفتد صد درصد این وام‌ها پرداخت می‌شود.

فتاح با اشاره به پرداخت وام اشتغال زایی برای  140 هزار نفر از مددجویان تحت پوشش  گفت:‌ امیدواریم تا این افراد با رسیدن به خودکفایی از چرخه کمیته امداد خارج شوند.

وی در ادامه از افزایش 30 درصدی درآمدهای کمیته امداد نسبت به مدت مشابه سال 95 خبر داد و افزود: طرح اکرام و کمک به ایتام و محسنین 26 درصد ، صدقات 14 درصد، زکات بین 40 تا 50 درصد و مجموعه طرح‌ها نیز 30 درصد رشد داشته است.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه بر اساس تبصره 14 بودجه برای سال 97 بودجه کمیته امداد و بهزیستی به 7 هزار میلیارد تومان ارتقاء یافته است اظهار کرد:  بودجه مربوطه به این دو نهاد بالاترین رشد تا 75 درصد را به خود اختصاص داده ،  این افزایش از سوی دولت و به عنوان کمک برای رفع فقر مطلق صورت گرفته و با عنایت مجلس در ماده 79 برنامه ششم توسعه برای کمک به جامعه هدف سازمان بهزیستی و کمیته امداد اختصاص یافته است.

وی با بیا ن اینکه اگر این بودجه از فروردین‌ماه اجرایی شود، افرادی که پشت نوبت دریافت خدمات هستند می توان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد قرار گیرند ادامه داد:‌ در بودجه سال آتی،  2 هزار میلیارد تومان بودجه برای اشتغال زایی  مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد در نظر گرفته شده است.

فتاح در ادامه از واگذاری 50 هزار واحد مسکونی نیمه تمام و بدون متقاضی به کمیته امداد برای اختصاص جامعه هدف این نهاد خبر داد و گفت: این توافق با کمک دولت و وزارت مسکن وشهر سازی انجام شده است تا کار مهمی برای مسکن مددجویان در سال 97 انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به اختصاص ردیف خاص بودجه برای بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار در سال 97 تصریح کرد:  230 میلیارد تومان بودجه برای بیمه اجتماعی زنان سرپرست  خانوار اختصاص یافته که باید از این فرصت برای توسعه بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار استفاده کنیم. این اتفاق با کمک نمایندگان زن مجلس و پیگیری‌های آنان انجام شده  است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در سال گذشته 140 هزار نفر از کمیته امداد وام دریافت کرده‌اند گفت:‌ این افراد می توانند در پروسه‌ای بین یک تا سه سال خودکفا شده و از کمیته امداد خارج شوند. ما در تمام طول فعالیتمان شاهد ورود و خروج مددجویان هستیم. در اسفندماه یک میلیون 512 هزار نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد قرار داشتند که یارانه آنها نزدیک به 247 میلیارد تومان بوده است.

فتاح همچنین با اشاره به اینکه افزایش سه برابری مستمری مددجویان باعث افزایش تقاضا برای تحت پوشش قرار گرفتن شده است ادامه داد:  این به آن معنا نیست که فقیران جامعه زیادتر شده ‌اند بلکه این افزایش باعث تقاضای بیشتر افراد جامعه شده است. ما نباید به این تقاضا دامن بزنیم چرا که روند تحت پوشش قرار دادن مددجویان برای تقاضای آنان قابل کنترل تر است.

فتاح با اشاره به این که بین 20 تا 30 درصد صدقات مردم تامین کننده وام‌های اشتغال زایی است افزود:‌ این سوال وجود داشت که آیا می توان از صدقات مردمی وام پرداخت کرد یا نه؟ اما ما پاسخ این سوال شرعی را از مقام معظم رهبری دریافت کردیم و به این ترتیب پرداخت وام برای اشتغال زایی از محل صدقات مردم کاملا شرعی است.

 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار