کد خبر: 898932
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
فرمانده انتظامی استان اصفهان:
فرمانده انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح ابتکاری پلیس راه این فرماندهی برای پیشگیری از حوادث رانندگی در نقاط پرتصادف جاده‌های استان با عنوان " آتش سرد" از نوروز ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به‌نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: تحقیقات کارشناسان پلیس راه فرماندهی انتظامی استان در مورد علل و عوامل وقوع تصادفات مرگبار به ویژه در ایام نوروز نشان داد، بیشتر واژگونی خودروها شب‌ها در گردنه‌ها و پیچ‌ها رخ می‌دهد.

سردار مهدی معصوم‌بیگی گفت: در ساعات شب که دید کافی وجود ندارد رانندگان به دلیل سرعت زیاد و عدم توجه به جلو، پیچ‌های خطرناک را ندیده و به همین دلیل خودروی آنها از جاده منحرف و دچار واژگونی می‌شود و همین عامل به کشته و مجروح شدن بسیاری از هموطنانمان منجر می‌شد.

وی ادامه داد: به همین دلیل پلیس راه استان همواره برای هشدار سازی رانندگان و جلوگیری از وقوع این گونه حوادث طی سال‌های گذشته از روش‌های گوناگونی استفاده می‌کرد که این روش‌ها بیشتر سنتی بودند اما امسال با ابتکاری ویژه برای نخستین بار در کشور طرح "آتش سرد" توسط کارشناسان این پلیس طراحی شد که به یاری خداوند متعال اجرای این طرح در نوروز 97 عملیاتی خواهد شد.

سردار معصوم ‌بیگی با اشاره به مزایای این طرح اذعان نمود : در گذشته برای هشدارسازی رانندگان از روش آتش زدن لاستیک، چوب و ... استفاده می‌شد اما دستگاه "آتش سرد" که به دست کارشناسان پلیس راه استان طراحی و تولید شده، نوعی آتش مصنوعی است و هیچ گونه آلودگی ایجاد نمی‌کند و ضرری و زیانی هم برای طبیعت ندارد.

وی بیان کرد: قدرت نمایش آتش این دستگاه به گونه‌ای است که رانندگان از فاصله 2 تا 3 کیلومتری قادر به مشاهده نور آن هستند و با جلب توجه به سمت آن متوجه منطقه خطر شده و سرعت خودروی خود را کاهش می‌دهند که همین امر می‌تواند از بروز حوادث ناگوار برای آنان جلوگیری کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته 30 عدد از این دستگاه‌ها آماده شده و قرار است در 30 نقطه پرتصادف جاده‌های استان که مورد شناسایی قرار گرفته مورد استفاده قرار گیرد.

سردار معصوم ‌بیگی با بیان اینکه پلیس اصفهان تدارک ویژه‌ای برای تامین امنیت و آرامش مسافران نوروزی اندیشیده است، گفت: نیروی انتظامی همگام با دیگر نهادها و دستگاه‌های استان تمام تلاش خود را به‌کار بسته تا با یاری خدا میهمانان نوروزی سفری خوب و خوشی به استان زیبا و پرجاذبه اصفهان داشته و با امنیت کامل هم به منازل و مقاصد خود بازگردند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها