کد خبر: 898895
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
رهبر انقلاب در ديدار جمعي از دانش‌آموزان و دانشجويان شرکت‌کننده در کاروان‌هاي راهيان نور:
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار جمعي از دانش‌آموزان و دانشجويان شرکت‌کننده در کاروان‌هاي راهيان نور، دوران دفاع مقدس را قطعه‌اي نوراني و برگ زريني از تاريخ کشور و انقلاب خواندند ...

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار جمعي از دانش‌آموزان و دانشجويان شرکت‌کننده در کاروان‌هاي راهيان نور، دوران دفاع مقدس را قطعه‌اي نوراني و برگ زريني از تاريخ کشور و انقلاب خواندند و با تأکيد بر اينکه کاروان‌هاي راهيان نور يکي از جلوه‌هاي پاسداشت آن دوران است، گفتند: قدرت‌هاي بين‌المللي، جنگ هشت ساله را با هدف از بين بردن انقلاب اسلامي، به ملت ايران تحميل کردند، اما عظمت، فداکاري، ايمان، تدبير، شجاعت و بصيرت جوانان موجب شد که جنگ به نفع ملت تمام و انقلاب اسلامي ريشه‌دارتر و قوي‌تر از گذشته شود.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي؛ عزت، اقتدار، امنيت، استقلال، آزادي و سلامت امروز کشور و ملت را مرهون هشت سال دفاع مقدس دانستند و تأکيد کردند: دوران دفاع مقدس يک ذخيره است که بايد برخلاف خواست دشمنان که درصدد به فراموشي سپردن آن هستند، براي پيشرفت کشور و رشد ملي و آمادگي مردم و جوانان در ميدان‌هاي مختلف، همواره زنده بماند و مورد تجليل قرار گيرد. ايشان کاروان‌هاي راهيان نور را يک مبارزه عظيم مردمي براي زنده نگه داشتن آن دوران پرعظمت خواندند و با اشاره به ابعاد گوناگون و ناگفته‌هاي دفاع مقدس افزودند: يکي از اين ابعاد، تحليل چرايي آغاز جنگ تحميلي است که علت آن را بايد در عظمت و ابهت انقلاب اسلامي، مرعوب شدن و وحشت قدرت‌هاي مسلط آن زمان در دنيا، جست‌وجو کرد.

انقلاب اسلامي تخت قدرت قدرتمندان را به لرزه درآورد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه پيروزي انقلاب اسلامي در سال ۱۳۵۷ تخت قدرت قدرتمندان غرب و شرق را با نام اسلام به لرزه درآورد، خاطرنشان کردند: با گسترش فرهنگ انقلاب اسلامي در منطقه و در ميان ملت‌هاي مسلمان در همان سال‌هاي ابتدايي، قدرت‌هاي سلطه‌گر به شدت نگران شدند و درصدد برآمدند تا به هر قيمتي که مي‌توانند انقلاب را از بين ببرند، بنابراين صدام را که شخصيتي خودخواه و ظالم بود، براي آغاز جنگ و حمله به ايران تشويق کردند. ايشان با اشاره به حمايت‌هاي گسترده مالي و تسليحاتي و اطلاعاتي امريکا و اروپا به ويژه انگليس، فرانسه، آلمان و همچنين شوروي سابق از رژيم بعثي صدام گفتند: در اواسط جنگ فرانسه پيشرفته‌ترين هواپيماها و بالگردهاي خود و آلمان رسماً و علناً مواد شيميايي در اختيار صدام قرار داد که هنوز پس از گذشت ۳۰ سال از پايان جنگ، بازماندگان زيادي گرفتار آثار آن هستند و تعداد زيادي نيز بر اثر همان مواد سمي شهيد شدند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه افزودند: در مقابل اين حمايت‌هاي جهاني از رژيم بعثي، جمهوري اسلامي ايران تنها چيزي که در اختيار داشت، ملت باايمان و رهبري مقتدر همچون امام بزرگوار بود که در نتيجه آن، همه تلاش‌هاي قدرت‌هاي شيطاني دنيا همچون تيري به سنگ خورد و ملت ايران در هشت سال دفاع مقدس بر همه قدرت‌ها پيروز شد.

دفاع مقدس از انسان‌هاي معمولي ستاره‌هاي درخشان ساخت

رهبر انقلاب اسلامي يکي ديگر از ابعاد ناگفته دفاع مقدس را کيفيت و نوع دفاع رزمندگان برشمردند و تأکيد کردند: دفاع جوانان ملت ايران در جنگ هشت ساله، داراي ويژگي‌ها و خصوصيات فوق‌العاده‌اي بود که عبارتند از «عزم و اراده قوي»، «ايمان مستحکم»، «شجاعت و فداکاري»، «ابتکار و نوآوري» و «عبادت و توسلات معنوي». حضرت آيت‌الله خامنه‌اي دوران دفاع مقدس را انسان‌ساز خواندند و افزودند: همت‌ها، خرازي‌ها، باکري‌ها، برونسي‌ها، چيت‌سازيان‌ها و هزاران جوان ديگر، انسان‌هاي معمولي‌اي بودند که جنگ آنها را به اسطوره‌هاي عظيم و چهره‌هاي ماندگار و ستاره‌هاي درخشان تبديل کرد. رهبر انقلاب اسلامي در بيان ويژگي‌هاي بارز جوانان دوران دفاع مقدس گفتند: عبادت، خردمندي و تدبير، دليري و شجاعت، فداکاري و ايستادگي، و بصيرت ويژگي‌هاي ممتاز اين جوانان بود که از آنان، شيران روز و عابدان شب ساخته بود و بر همين اساس امام(ره) با نگاه عميق خود، تربيت چنين جواناني را فتح‌الفتوح خواندند.

نسل امروز براي عقب راندن دشمن از نسل‌هاي قبل آماده‌ترند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خطاب به جوانان خاطرنشان کردند: آينده کشور متعلق به شماست. اگر خود را با چنين خصوصياتي پرورش دهيد، قطعاً کشور در آينده نزديک در همه زمينه‌ها، به اوج تعالي و کمال خواهد رسيد.
ايشان افزودند: دشمنان و بدخواهان اين ملت، قصد داشتند هنگامي که نوبت به جوانان اين نسل مي‌رسد، نامي از اسلام و انقلاب باقي نماند و امريکا مسلط بر همه امور کشور باشد و حملات سخت و نرم خود را با اين نيت ادامه دادند، اما اکنون با نسلي مواجه هستيم که ايمان، استعداد، شکوفايي و اقتدار او از نسل اول بيشتر است و اين نسل براي عقب راندن دشمن از نسل‌هاي قبل آماده‌تر است. رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: با وجود چنين جواناني و با حرکت‌هايي همچون راهيان نور، دشمن در مقابل ملت ايران همچون 40 سال گذشته هيچ غلطي نمي‌تواند بکند.

آزارهاي دشمن حرکت ملت ايران را متوقف نمي‌کند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: البته آزار و اذيت‌هايي همچون تحريم‌هاي اقتصادي يا تبليغات سوء خواهند کرد، اما اين آزارها حرکت عظيم ملت ايران را متوقف نخواهد کرد.
ايشان در پايان سخنان خود توصيه‌هايي هم براي کاروان‌هاي راهيان نور داشتند. رهبر انقلاب اسلامي گفتند: همه دستگاه‌ها به اين حرکت کمک کنند. ابعاد فرهنگي و اجتماعي راهيان نور هرچه بيشتر تعميق شود در روايتگري حوادث و مسائل، امانت رعايت و از اغراق پرهيز شود. حوادث برجسته دوران دفاع مقدس در کتاب‌هاي درس گنجانده شوند و ايمني مسافران کاروان‌هاي راهيان نور حتماً رعايت شود.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، سردار کارگر رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، راهيان نور را ظرفيتي براي افزايش توان بازدارندگي و قدرت دفاعي کشور دانست و گفت: در سال گذشته حدود 6 ميليون نفر که اکثريت آنان را جوانان تشکيل مي‌دادند، از ۵۷ يادمان دفاع مقدس در هفت استان کشور بازديد کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار