کد خبر: 898894
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱

فرمانده كل سپاه گفت: نيروهاي زيادي در قالب بسيج تحت فرماندهي سپاه آمادگي براي ارائه خدمات گوناگون مانند درختكاري در سراسر كشور وارد كار شوند.
سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه در مراسم كاشت نهال به مناسبت هفته درختكاري كه در تيپ آل‌محمد(ص) سپاه تهران بزرگ برگزار شد، طي سخناني با تقدير از حضور مؤثر اين تيپ در عرصه امنيت تهران اظهار داشت: سپاه بايد نقش مؤثري در همه عرصه‌هاي امنيتي، دفاعي، فرهنگي و اجتماعي از جمله درختكاري داشته باشد.
وي افزود: دليلش هم اين است كه سپاه براي كمك به تأمين امنيت، نظم، پيشرفت و گسترش شادابي جامعه كمك مي‌كند. زمينه هر نوع پيشرفتي امنيت است و سپاه در جهت آرامش و رفاه مردم تلاش مي‌كند. فرمانده كل سپاه با بيان اينكه كار اول سپاه برقراري امنيت است، تصريح كرد: كار ثانويه سپاه اقداماتي از جمله كمك به توسعه فضاي سبز كه سلامت و آسايش مردم را به دنبال دارد، به ويژه در فضاهايي مناسب گسترش فضاي سبز است و تا الان هم اقدامات خوبي توسط پاسداران صورت گرفته است.
جعفري با اشاره به محدوده اطراف اتوبان شهيد بابايي گفت: اهميت فضاي سبز و توجه به آن در حدي است كه مقام‌معظم‌رهبري اجازه ندادند، در اين بخش از بزرگراه شهيدبابايي فضاي شهري توسعه يابد و خواستار آن شدند تا به جاي توسعه فضاي شهري، فضاي سبز گسترش پيدا كند، بنابراين درختكاري در اطراف تهران نيز يكي از عرصه‌هايي است كه سپاه بايد به آن توجه ويژه داشته باشد. فرمانده كل سپاه همچنين در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نيروهاي زيادي در قالب بسيج تحت فرماندهي سپاه پاسداران قرار دارند، اين نيروها آمادگي دارند، براي ارائه خدمات گوناگون مانند درختكاري در سراسر كشور به ويژه در مناطقي كه نياز اولويت‌دار و مهم‌تري دارند مانند استان خوزستان، وارد كار شوند. وي تأكيد كرد: در سال گذشته در مناطق وسيعي از استان خوزستان و منشأ‌هاي گرد و غبار، درختكاري شد و اين كار در سال آينده نيز دنبال خواهد شد. جعفري ادامه داد: توان عظيمي در سپاه پاسداران وجود دارد، اين موضوع فقط همت دولت و مسئولان اجرايي را مي‌طلبد تا از اين نيروي عظيم براي برطرف‌كردن مشكلات زيست‌محيطي كشور استفاده كنند. با باوركردن توان عظيم مردمي مي‌توانيم مشكلات را برطرف كنيم.

همكاري سپاه و منابع طبيعي در كاشت نهال

چندسالي است كه بسيج و سپاه همكاري نزديكي با منابع طبيعي استان تهران دارند و در هفته درختكاري در كاشت نهال به اين سازمان كمك مي‌كنند. در این خصوص مسئول سازمان بسيج مهندسين كشاورزي و منابع طبيعي استان تهران در گفت‌و‌گو با «جوان» گفت: هر سال در آستانه هفته منابع طبيعي جلساتي با مسئول استاني منابع طبيعي برگزار و برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي گراميداشت هفته درختكاري انجام مي‌شود. علي رعيت‌خاكي افزود: امسال برخلاف سال‌هاي گذشته در شهرستان‌هاي استان تهران نهال در اختيار سپاه و بسيج شهرستان‌ها قرار مي‌گيرد و كاشت نهال به صورت رايگان در شهرستان‌هاي استان در پايان اسفندماه صورت مي‌گيرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار