کد خبر: 898893
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰

يك فعال صنفي از توزيع پنج قلم كالاي اساسي مورد نياز مردم در ايام پاياني سال خبر داد و گفت: گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، برنج و ميوه با تخفيف ۱۵ تا ۲۰درصدي در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي توزيع مي‌شود.
اميرخسرو فخريان، رئيس اتحاديه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي اظهار داشت: با هماهنگي‌هاي به عمل آمده با شركت پشتيباني امور دام و شركت بازرگاني دولتي ايران قرار بر اين است كه گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، برنج و ميوه با تخفيف ۱۵ تا ۲۰ درصدي در روزهاي پاياني سال عرضه شود كه بر اين اساس قيمت ميوه حداقل ۱۵ تا ۲۰ درصد پايين‌تر از قيمت روز ميادين ميوه و تره‌بار است. وي افزود: دولت به تازگي در مورد تعرفه و شرايط واردات برنج تصميم‌گيري و مشخص كرده كه اين كالا ارز مبادله‌اي دريافت كند يا خير. اما نكته حائز اهميت آن است، وقتي واردات برنج هندي به ايران آزاد مي‌شود، كشور هند قيمت‌ها را در بازار بالا برده و وقتي كه ممنوعيت واردات داريم، قيمت برنج هندي از سوي توليدكنندگان اين كشور بالاتر مي‌رود و زماني واردات در ايران ممنوع است كه قيمت مجدد كاهش مي‌يابد.
بنابراين دولت بايد همواره در تعرفه‌گذاري و تغيير سياست‌‌هاي واردات برنج به تصميمات توليدكنندگان هندي نيز توجه داشته باشد. فخريان يادآور شد: توليدكنندگان هندي به خوبي سياست‌هاي ايران‌را در واردات برنج مي‌دانند و متناسب با آن تصميم مي‌گيرند. وي با بيان اينكه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي نقش مهمي در تعديل قيمت‌ها دارند، گفت: توزيع تخم‌مرغ دولتي در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي طي روزهاي پاياني سال در فروشگاه‌ها هر شانه 30 عددي با قيمتي 12 هزار‌و‌600 تومان براي مصرف‌كنندگان عرضه خواهد شد كه هم‌اكنون در برخي از سوپري‌ها با قيمت 16هزار تومان به دست مردم مي‌رسد. فخريان از صدور مجوز براي ۹۰ فروشگاه زنجيره‌اي خبر داد و گفت: در بحث تنظيم بازار فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي به عنوان بازوي اجرايي دولت مطرح هستند و ما تخفيف شبهه‌آميز نداريم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار