کد خبر: 898882
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱

نیروهای دولتی سوریه و متحدان‌شان در آستانه دوشقه کردن مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح در غوطه شرقی هستند؛ مسئله‌ای که به نوبه خود باعث فروپاشی خطوط دفاعی تروریست‌‌‌‌ها شده و آنها را مجبور کرده مواضع خود را تسلیم کنند.
واحدهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در غوطه شرقی موفق شدند کنترل کامل شهرک راهبردی «مسرابا» را به دست گیرند. با این پیشروی، ارتش سوریه به فاصله کمتر از 900 متری اداره حمل و نقل حرستا و به تبع آن تقسیم غوطه شرقی به جنوب و شمال رسید. عملیات نیروهای مقاومت برای پاکسازی کامل حومه دمشق از دو هفته قبل شروع شده است. از آن زمان رسانه‌‌‌‌ها و دولت‌های غربی فشارهای گسترده روانی و دیپلماتیکی زیادی وارد کرده‌اند تا مانع از سقوط کامل مناطق تحت کنترل گروه‌های تروریستی شوند که عمدتاً ماهیت وهابی دارند. واحدهای ارتش سوریه بدون توجه به این فشار‌‌‌ها همچنین موفق شدند حلقه محاصره شهر «دوما» را تنگ کنند که بزرگ‌ترین شهر غوطه شرقی به شمار می‌رود‌. این شهر مرکز اصلی تروریست‌های جیش‌الاسلام -وابسته به عربستان سعودی- است. رسانه‌های رسمی سوریه از خروج تعدادی از تروریست‌‌‌‌ها از غوطه شرقی واقع در حومه دمشق خبر دادند.
پیش‌تر«جیش‌الاسلام»ا در بیانیه‌ای گفته بود، نخستین گروه از افراد مسلح بازداشت شده نزد این گروه از منطقه خارج خواهند شد. در حالی که این گروه به تعداد آنها اشاره نکرد، خبرنگار تلویزیون سوریه گزارش داد: این اتوبوس حامل ۱۳ فرد مسلح بود در حالی که در زیرنویس این شبکه تلویزیونی آمده بود، آنها به همراه خانواده‌های‌شان از غوطه‌شرقی خارج شدند. همزمان با پیشروی نیروهای سوری صفوف گروه‌های مسلح متزلزل شده و تأثیر خود را بر انسجام درونی تروریست‌‌‌‌ها گذاشته است. طی روزهای گذشته درگیری‌های زیادی بین گروه‌های مسلح در غوطه شرقی رخ داده است.
اردوغان: تا قامشلی پیشروی می‌کنیم
رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد که ارتش این کشور پس از تسلط بر منطقه عفرین در استان حلب، به سمت منبج، عین‌العرب، تل ابیض، رأس‌العین و قامشلی خواهد رفت و عملیات خود را آغاز خواهد کرد. به گزارش فارس، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد اگر کشورش وجدان خود را کنار می‌گذاشت، بر منطقه عفرین سوریه طی سه روز مسلط‌‌‌ می‌شد. اردوغان در جریان سخنرانی در کنفرانس عمومی حزب عدالت و توسعه در «مرسین» واقع در جنوب ترکیه اعلام کرد که نیروهای این کشور در جریان عملیات «شاخه زیتون‌» تدابیر خوبی اتخاذ کردند تا به افراد غیرنظامی آسیبی وارد نشود. وی افزود:‌«پس از پاکسازی عفرین از وجود تروریست‌ها، عازم منبج، عین‌العرب، تل ابیض، رأس‌العین و قامشلی (واقع در شمال سوریه)خواهیم شد تا این مناطق را نیز پاکسازی کنیم». وی در ادامه ادعا کرد که نیروهای حاضر در عملیات شاخه زیتون 850 کیلومتر مربع را در منطقه عفرین آزاد کرده‌اند و هدف آنان تسلط بر 2 هزار کیلومتر مربع از این منطقه است. رئیس‌جمهور ترکیه در عین حال مدعی شد که هدف کشورش، فقط تسلط بر اراضی [سوریه] نیست، بلکه در پی نابود کردن تروریست‌هاست:«هر جا تروریست‌‌‌ها حضور داشته باشند، ما نیز در آنجا هستیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار