کد خبر: 898881
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
تعلل 3ساعته پلیس انگلیس در بازداشت ۴مهاجم به سفارت ایران
سفارت ایران در لندن شاهد حمله تعدادی از حامیان فرقه‌ای بود که منسوب به یکی از روحانیون مدعی شیعه است و...

سفارت ایران در لندن شاهد حمله تعدادی از حامیان فرقه‌ای بود که منسوب به یکی از روحانیون مدعی شیعه است و بی‌رودربایستی تحت حمایت دستگاه سلطنتی انگلیس منویات ملکه را در ایجاد شکاف مذهبی در جهان اسلام پی می‌گیرد. پلیس انگلیس هم بعد از تعللی سه ساعته که فرصتی را برای پایین کشیدن پرچم ایران به مهاجمان داد، بازداشت‌شان کرد تا در کنار سرعت عمل فرقه مذکور برای فضا‌سازی علیه ایران بلافاصله بعد از پابوسی ولیعهد عربستان نزد ملکه انگلیس،‌ قرائن بیشتری از رابطه شیعه انگلیسی و وهابیت سعودی که آن‌هم دست‌پرورده قدیمی‌تر روباه پیر استعمار است، نمایان شود.
پرچمی با عنوان «‌خدام المهدی‌» روز جمعه در بالای یکی از بالکن‌های سفارت ایران در دست چهار مهاجم خودنمایی کرد تا دشمنان آن امام عزیز دلخوش شوند. حمید بعیدی‌نژاد‌، سفیر ایران در انگلیس در حساب توئیتری خود حادثه را این گونه روایت کرد: «تعداد اندکی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تعرض کردند و با شکستن پرچم در حال شعار علیه مقامات کشور و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان هستند.آنها به‌هنگام ورود با چماق و قمه دیده شدند. پلیس در محل حاضر شده است.»
سخنگوی پلیس لندن دراین‌باره گفت که چهار نفر به‌اتهام وارد آوردن خسارت و ورود غیرقانونی به محوطه دیپلماتیک بازداشت شدند.»
بیانیه خود پلیس انگلیس تصریح می‌کند که مهاجمان پس از سه ساعت اعتراض و حضور در ساختمان سفارت از سوی پلیس بازداشت شدند.
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت ایران، گفته است: «‌براساس آنچه تا این لحظه گزارش شده پلیس انگلیس پس از گذشت چند ساعت از حمله افراد مهاجم به سفارتخانه وارد عمل شده و با آنها برخورد کرده است. نوبخت گفته است که «‌پیشاپیش مشخص است که در این خصوص قواعد بین‌المللی رعایت نشده و جمهوری اسلامی قطعاً در برابر این اتفاق واکنش قاطع خواهد داشت.»
علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران نیز گفته است: «‌ورود این افراد به بالکن سفارت و تعرض به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در لندن نمی‌تواند بدون موافقت یا چشم‌پوشی نیروهای امنیتی و پلیس انگلیس صورت گرفته باشد.»

معذرت‌خواهی و ادعای استقلال مهاجمین

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تعرض به بالکن سفارت کشورمان در لندن را غائله نمایشی خواند و خواستار محاکمه و مجازات آمران و عاملان این اقدام شد.
قاسمی از ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلیس به ایران توسط سفیر لندن در تهران گفت: بلافاصله پس از وصول این خبر عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات‌های کشورمان در لندن و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه همچنین عصر دیروز از احضار سفیر انگلیس در تهران به وزارت خارجه خبر داد. به گفته قاسمی سفیر انگلیس مجدداً از این حادثه ابراز تأسف کرده است.
از سوی دیگر قاسم فهد، نماینده امور رسانه‌ای جریان شیرازی‌ها در لندن،تأیید کرد که افراد مهاجم«دوستداران» این فرقه هستند ولی مدعی شد که این افراد ارتباط سازمانی با جریان شیرازی‌ها ندارند.
صادق و مجتبی شیرازی به ترتیب یکی در قم و دیگری در لندن حضور دارند، علاوه بر نظرات شاذ فقهی از جمله حمایت از قمه زنی تلاش ویژه‌ای برای دامن زدن و به صحنه کشاندن اختلافات مذهبی دارند و ذیل همین پروژه تحت پوشش دستگاه امنیتی انگلیس، کویت و امارات و عربستان اقدام به تأسیس‌‌‌ شبکه‌های ماهواره‌ای مختلف برای تشویش و تحریک اذهان کرده و در واقع خوراک تبلیغاتی لازم برای خوانش‌های تکفیری از اسلام را فراهم می‌سازند.
با وجود تلاش برای جدا کردن حساب این مهاجمان از فرقه و رفع مسئولیت دولت انگلیس در این باره، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل روز ‌‌‌‌شنبه در حاشیه دیدار با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قطعاً دولت انگلیس مسئول حفظ امنیت هیئت‌های نمایندگی سیاسی در این کشور از جمله سفارت ایران در لندن است و اینها در جلوگیری از هجوم چند نفر از اراذل و اوباشی که تعیین شده بیگانگان هستند کوتاهی کردند. علی اکبر ولایتی افزود: هیچ بعید نیست که اینها در ارتباط با برخی از جریان‌‌‌ها در انگلیس باشند. ولایتی گفت: دولت انگلیس اگر می‌خواست می‌توانست جلوی هجوم چند نفر اوباش را برای حمله به سفارت ایران بگیرد و باید در این زمینه پاسخگو باشد.

بدرقه ضد ایرانی بن سلمان با تایفون

انگلیس که در چند روز گذشته در استقبال از ولیعهد سعودی تشریقاتی در سطح پادشاه عربستان تدارک دیده بود و در عین حال با ترتیب دادن برنامه نامعمول شام برای ولیعهد مدعی و ایران ستیزسعودی او را به پاپوسی سلطنت انگلیس کشانده بود،‌ موافقت کرده است تا مذاکرات درباره قرارداد چند میلیارد پوندی برای فروش هواپیماهای جنگنده به عربستان سعودی را نهایی کند.
تفاهمنامه دوجانبه برای نهایی کردن مذاکرات مربوط به این قرارداد، پس از دیدار محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع بریتانیا امضا شده است.
به گزارش رویترز، شرکت «‌بی‌ای‌ئی سیستمز‌» سازنده هواپیماهای جنگنده تایفون (گردباد) اعلام کرده است که بریتانیا روز جمعه موافقت کرد تا مذاکرات با عربستان سعودی برای فروش 48 فروند جنگنده تایفون را نهایی کند. روح ضد ایرانی این سفر آنقدر بارز بود که عربستان سعودی و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک، بار دیگر اتهام‌های بی‌اساسی علیه ایران و حزب‌الله لبنان مطرح کردند.
در این بیانیه، در حالی که ایران را به ضرورت پایبندی به حسن همسایگی، عدم مداخله در امور کشورهای منطقه، پایان دادن به حمایت از «انصارالله‌» در یمن و خارج کردن نیروهای نظامی خود و حزب‌الله از یمن، دعوت کرده‌اند، به کشتار مردم بی‌دفاع توسط سلاح‌های انگلیسی اشاره‌ای صورت نگرفته است.
در این بیانیه، ریاض و لندن حمایت‌شان از دولت لبنان و ضرورت بسط حاکمیت آن بر سرتاسر لبنان و خلع سلاح حزب‌الله را اعلام کردند و مدعی شدند که باید با نقش بی‌ثبات‌کننده حزب‌الله مقابله کرد.
به این ترتیب حمله به سفارت ایران را باید آخرین پرده از نمایش استقبال ایران‌ستیزانه انگلیسی از ولیعهد وهابیون تلقی کرد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
دست خالی رفتن وزیرخارجه فرانسه از ایران را " روباه پیر استعمار
خواست جبران کند " بازهم بگوئید اروپائی ها با امریکائی ها تفاوت
دارند.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
1
داعش با تفکر وهابیت به پایان خود نزدیک شد " نوبت بعدی داعش باتفکر شیعه فرقه شیرازی ها " قرارست جایگزین شود.
مجيد
|
United Kingdom
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
1
فرقه شيرازي همان داعش جديد است كه هدف نا پاكشان ايجاد اختلاف ميان صف مسلمانان است و ضربه زدن بِه وجه ايران إسلامي. برنامه اين فرقه اينست كه بنام شيعه افكار خرافي ديكته شده انگليسي را با ناامني ايجاد كند. لطفا مسئولان محترم جريان شيرازي را ريشه كن كنند و اجازه بي حرمتي به ولايت ندهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار