کد خبر: 898878
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
مراسم تشييع پيكر همايون شهنواز كارگردان «دليران تنگستان» روز گذشته با حضور جمعي از سينماگران در ساختمان شماره ۲ خانه سينما برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم محسن امير يوسفي رئيس كانون كارگردانان بيان كرد: صداي پاي شخصيت‌هاي دليران تنگستان را مي‌شود شنيد كه براي استقبال از همايون شهنواز آمده اند؛ شخصيت‌هايي مثل رئيسعلي دلواري و خالو حسين كه اين شخصيت‌ها تا ابد در جان ايرانيان مي‌مانند.
وي افزود: همايون شهنواز رفت و حسرت او در دل ما ماند. امروز در غم كارگرداني هستيم كه تنها يك سريال ساخت، ولي با همان سريال در ياد ما مانده است. متأسفم از اينكه او از تلويزيون اخراج شد و شاهد آثار كمي از او بوديم. محمدرضا عرب سخنگوي كانون كارگردانان نيز بيانيه كانون كارگردانان را خواند. در ادامه و به درخواست اين مستندساز سرود اي ايران خوانده شد. نگار شهنواز فرزند اين كارگردان نيز عنوان كرد: پدرم باعث سربلندي من و برادرم است، گرچه هنوز باورم نيست كه در مجلس او شركت دارم. لازم مي‌دانم از همه دوستان تشكر كنم كه در اين مجلس و دوران بستري شدن پدرم به بيمارستان آمدند. وي افزود: مهم‌ترين و اولين خصلت پدرم عشق به ايران بود كه باعث شد پس از اتمام تحصيلاتش در انگلستان به ايران بازگردد و رويداد‌هاي تاريخي را در قالب فيلم و سريال روايت و روي اسناد و مدارك تاريخي تحقيق كند و سپس سريال‌های«دليران تنگستان» و «روز‌هاي به يادماندني» و «شاه خاموش» را بسازد. او حتي در شرايطي كه تمام بدنش باندپيچي شده بود، عشق به زندگي داشت. اين اميد و ديد به زندگي باعث مي‌شد هيچ چيزي مانع از اين نشود كه او به اهدافش نرسد. من و برادرم به داشتن چنين پدر فرهيخته‌اي افتخار و تلاش مي‌كنيم راه او را براي سربلندي وطنمان دنبال كنيم، از رئيس جمهوري نیز به دليل پيگيري روند درمان و همچنين خانه سينما و سازمان سينمايي تشكر مي‌كنم. همچنين از زحمات محمدجواد حق‌شناس كه بسيار تلاش كردند، جامعه خبري، مردم بوشهر و... تشكر مي‌كنم.
شاهناز شهنواز خواهر همايون شهنواز نيز اظهار كرد: من عزادار از دست دادن برادري ارزشمند و ايران دوست نيستم، من عزادار ملت ايران كه شخصيتي بزرگ كه تاريخ را به عينيت درآورد هستم. همايون در زماني كه فرهنگ غربي در ايران پياده مي‌شد تنها كسي بود كه سريال «دليران تنگستان» را ساخت و دليران خاموش را به صدا درآورد و اين صدايي است كه هرگز خاموش نمي‌شود. او در زمان حكومت گذشته عمر خود را در زندان ساواك گذراند آن هم در حالي كه ساواك مي‌خواست من را بگيرد، ولي همايون هيچ‌گاه به آنها نگفت كه او را اشتباهي گرفته‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار