کد خبر: 898875
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
حسن روانشيد*

انحرافات تمدن در اواخر قرن بيستم از دل علوم جديد كه مي‌توانست مشكل‌گشاي سال‌هاي سرگرداني بشر باشد بيرون آمد. اواخر قرن يعني در سال 1980 پس از سينما و تلويزيون مكملي تحت عنوان ويدئو پا به ايران گذاشت، آن زمان كودك نوپاي انقلاب اسلامي روزهاي سختي را در مقابل هجمه‌هاي فرهنگي غرب مي‌گذراند زيرا علاوه بر ضدانقلاب داخلي، همسايه متخاصم و دنياي مخالف پديده متحول اسلام، علوم ارتباطات نيز جهشي جهاني پيدا كرده بود، مسئولان بخش امنيت اجتماعي كشور كه مي‌دانستند تاروپود شناخت مردم پيرامون حقيقت اسلامي كه ساليان دراز توسط پادشاهان و اميران مسطور مانده بود هنوز به هم آميخته نشده تا عده معدودي بتوانند بد را از خوب تشخيص داده و اجازه ندهند «خر دجال» وارد حريم زندگي آنها شود، بنابراين استفاده از آن را در بين جامعه ممنوع اما براي بخش‌هاي فرهنگي كشور كه مي‌توانستند از آن بهره‌برداري بهينه داشته باشند آزاد بود، بنابراين محموله‌هاي قاچاق آن را كه كشف مي‌شد از طريق اموال متروكه به‌صورت حراج به اين بخش‌ها واگذار مي‌كردند اما دشمنان همچنان كمر همت را براي انحطاط اين انقلاب موفق محكم بسته بودند تا به‌جز ضدانقلاب و هجوم هفتاد ملت در پشت پرچم صدام از پيشرفت علوم نيز براي رسيدن به اهداف خصمانه خود استفاده نمايند اما وقتي با مقاومت انديشمندان اسلام در مقابل ويدئو مواجه شدند، طرح ماهواره را از طريق قمرهاي مصنوعي بر فراز آسمان‌ها فعال كردند تا كساني كه از داشتن دستگاه ويدئو واهمه داشتند از طريق امواج، ارتباط يكسويه‌اي با فرهنگ منحط غرب داشته باشند!
ديش‌ها از طريق اميرنشين‌هاي سواحل خليج‌فارس و با استفاده از موقعيت‌هاي جنگ در اين بيكران دريا به‌سوي ايران روان شد و گروهي نيز توانستند نحوه نصب و استفاده از آنها را آموخته و شغل تازه‌اي براي خود ايجاد كنند و در بام خانه‌ها به دنبال نقاط امن و دور از ديد نيروهاي انتظامي به‌منظور استقرار اين بشقاب‌هاي فلزي بپردازند! و اين وسيله آغازگر نفوذ بي‌امان فساد در لايه فرهنگي خانواده‌هايي شد كه زيرساخت‌هاي اجتماعي و عقيدتي محكمي نداشتند‍!
ادامه اين هجوم فرهنگي به انقلاب اسلامي همچنان ادامه يافت و موج فزاينده ارتباط از طريق اينترنت آنقدر پرقدرت بود كه پس از چندي ويدئو را به صندوق‌ خانه‌ها و انباري‌ها فرستاد و خود يكه‌تاز صفحه مانيتورها شد تا همچنان به هنجارشكني‌هاي اجتماعي بپردازد! ارتباط نزديك در لفاف «چت» و بر شبكه‌هاي كامپيوتري از طريق اينترنت عمري كوتاه‌تر از ويدئو داشت زيرا گوشي‌هاي هوشمند موبايل به‌سرعت جاي آنها را گرفته تا مخربين بتوانند هميشه و در همه حال همراه طعمه‌هاي خود باشند.
شبكه‌هاي اجتماعي كه فرزندان ناخلف اينترنت هستند آخرين سلاحي است كه از سوي غرب براي تخريب در شرق و به خصوص مهد اسلام يعني ايران اختراع‌شده كه امروز داعشيان اينترنتي سايت‌هاي قماربازي را در هلند ايجاد و نمايندگان خود را در كشورهاي سواحل خليج‌فارس انتخاب و مستقر مي‌كنند تا از اين طريق و به كمك شبكه‌هاي مجازي همراه با زورگيري در سطح شهرها به ضرب و شتم مشتريان آن بپردازند!
اين سايت‌ها در آغاز با نشان دادن در باغ سبز بارها به اعضای خود مي‌بازند كه عضو ثابت سايت باقي بمانند، آنگاه او را به طمع مي‌اندازند تا رقم‌هاي بالا از جمله سند منزل و اتومبيل خود را نيز به مخاطره انداخته و ببازد! در گذشته نيز ليلاج‌ها يا همان قماربازان نيز اين حقه را رودررو مي‌زدند اما امروز اعضا به اعضای درون‌سازماني مي‌بازند تا نوبت بزرگ‌ترها كه در غرب اقامت دارند برسد، حالا همان قمار سنتي به‌روز و به‌صورت مجازي به اجرا درمي‌آيد و كاربر درحالي‌كه همه‌چيزش را مي‌بازد، برنده اصلي را نمي‌شناسد! آنها در آغاز در حصار يك سايت رسمي پيرامون شرط‌بندي‌هاي قانوني و بعضاً شرعي به حريم‌ها وارد مي‌شوند، شرط‌هاي اوليه همچون بردوباخت در مسابقات سواركاري است و سپس وارد بازي‌هاي قمار مي‌گردند!
فايل‌هاي پيش رو همچون «چيت» گام بعدي براي هك كردن مخاطب است يا كسب اطلاعات از خصوصيات كاربر كه براي زورگيري به‌صورت گزينشي و احتياط كامل مخاطب را انتخاب مي‌كنند و پس از اطمينان كامل از آلوده شدن او به روند بازي مي‌خواهند كه حساب بانكي و رمز دوم خود را روي سايت بگذارد تا بتوانند در بازي‌هاي مهيج و بر اساس ميزان موجودي در حسابش شركتش دهند!
ادامه اين روند به‌ظاهر آرام ساده نيست بلكه نوعي بازي با مرگ است، اما هدف نهايي از ايجاد اين سايت روانشناسي شده تنها دستيابي به‌ حساب‌هاي بانكي همراه با رمز دوم و اطلاعات شخصي كاربران است كه بشود به‌واسطه آنها و به‌راحتي اخاذي كرد! اگرچه پليس فتا مي‌تواند به آنها دسترسي پيدا كند اما وسعت فعاليت اين گروه‌ها بيشتر در كشورهاي ثالث است و دسترسي از طريق پليس بين‌الملل نيز با چالش‌هايي روبه‌رو خواهند بود، بنابراين مي‌طلبد كه كاربران و به خصوص خانم‌ها بيشتر مراقب ليلاج‌هاي قرن بيست و يكم باشند.

*روزنامه‌نگار پيشكسوت

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار