کد خبر: 898856
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
ستاد تنظیم بازار مصوب کرد
دبير ستاد تنظيم بازار از ممنوعيت هر‌گونه افزايش قيمت كالا‌ها و خدمات تا پايان فروردين ۹۷ خبر داد و گفت: ممنوعيت افزايش قيمت هم شامل نرخ كالا‌ها و خدمات دولتي و هم شامل نرخ كالا‌ها و خدمات صنفي است.

هر ساله در آستانه نوروز ستاد تنظيم بازار جلسه‌اي تشكيل مي‌دهد و افزايش قيمت كالا و خدمات را ممنوع اعلام مي‌كند. اما از ۲۷ اسفند به بعد بازار و تنظيم قيمت‌ها به حال خود رها مي‌شود. بازار ميوه كه ماه‌هاست از ذخيره‌سازي آن سخن گفته مي‌شد در تهران و سراسر كشور با افزايش قيمت مواجه مي‌شود. قيمت مرغ، گوشت و برنج سر به فلك مي‌كشد و آجيل و شكلات كه هيچ نرخ مصوبي ندارد، كهنه و تازه با قيمت‌هاي گران به فروش مي‌رسد و در همين روزهاي حساس كه حقوق مصرف‌كننده تضييع مي‌شود، هيچ خبري از بازرسان و ناظران گرانفروشي نيست. ظاهراً تمام مصوبات ستاد تنظيم بازار از چند روز مانده به عيد نوروز ملغي مي‌شود و به تعطيلات مي‌رود.
در اين خصوص دبير ستاد تنظيم بازار با بيان اينكه رصد و پايش مستمر كالا‌هاي اساسي ضروري و خدمات مورد‌نياز مردم و جلوگيري از نوسانات غيرمنطقي قيمت اين كالا‌ها و خدمات يكي از كار‌هاي اصلي ستاد است، گفت: براي ايام پاياني سال و نوروز ۹۷ تصميمات ويژه‌اي در ستاد تنظيم بازار گرفته شده كه از جمله اين تصميمات ممنوعيت افزايش نرخ كالا‌ها و خدمات تا پايان فروردين ۹۷ است كه هم شامل نرخ كالا‌ها و خدمات دولتي و هم شامل نرخ كالا‌ها و خدمات صنفي است. محسن بهرامي ارض اقدس در مصاحبه با خبرگزاري صدا و سيما افزود: دستورالعملي صادر شده مبني بر اينكه اصنافي كه خدمات موردنياز ايام پاياني سال را ارائه مي‌كنند؛ مانند خدمات شست‌وشو، خشكشويي‌ها، خدمات اتومبيل و خدمات حمل‌و‌نقل شهري و بين شهري تا پايان فروردين ۹۷ حق هيچگونه افزايش قيمتی را ندارند. بهرامي گفت: براي بليت هواپيما هم از همه مبادي سقفي تعيين شده تا به بهانه چارتر شدن پرواز هواپيمايي، اجازه افزايش قيمت بالاتر از آن سقف داده نشود.
وي افزود: همچنين براي تهران و مراكز استان‌ها نمايشگاه بهاره براي عرضه توليدات داخلي و با محوريت اقلامي كه در اين ايام بيشتر مورد‌نياز است، برگزار مي‌شود كه اقلامي مانند كيف، پوشاك، آجيل، شيريني و اقلام معيشتي را ارائه مي‌كنند.
دبير ستاد تنظيم بازار گفت: فروش‌هاي فوق‌العاده‌اي را در واحد‌هاي صنفي منتخب با اعمال تخفيفات واقعي و كنترل شده پيش‌بيني و برنامه‌ريزي كرديم تا اقلام معيشتي و كالا‌هاي اساسي مانند برنج، روغن، گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، حبوبات و ميوه در اين ايام از طريق مباشران دولتي مانند شركت بازرگاني دولتي، شركت پشتيباني امور دام و سازمان تعاون روستايي به وفور عرضه شود تا در شهر‌هايي كه به‌ويژه حجم بالاي گردشگر را مي‌پذيرند، كمبودي نداشته باشند. بهرامي افزود: براي رصد بازار و مراكز عرضه در اين ايام، ستاد ويژه رسيدگي، بازرسي و نظارت با مشاركت اتاق اصناف ايران، سازمان حمايت و سازمان تعزيرات حكومتي تشكيل شده، علاوه بر اين گشت‌هاي سيار رسيدگي به شكايات مردم نيز از سوي سازمان حمايت تعزيرات حكومتي داير است تا به فوريت به شكايات مردمي رسيدگي كند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار