کد خبر: 898798
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
 32 مدیرکل آموزش و پرورش و 28 معاون و عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش ساخت مدرسه یک یا دو کلاسه را براساس مدل بومی سیستان و بلوچستان در 60 روستای دورافتاده در این استان تقبل کردند.

علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش کشور در چابهار با عنوان کردن مطلب فوق گفت: وزیر آموزش و پرورش در این نشست از تمامی مؤسسات و نهادهای مالی و خیران درخواست کرد که با توجه به فاصله معناداری که در سیستان و بلوچستان با دیگر استان‌ها درزمینهٔ فضای آموزشی وجود دارد، به رسالت اجتماعی خود یعنی مدرسه‌سازی در این استان بپردازند.

وي هدف از برگزاری گردهمایی مشترک شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل استان‌های سراسر کشور در سیستان و بلوچستان را آشنایی دانش آموزان، فرهنگیان و مردم کل کشور با سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: مقرر شد تا مجامع خیرین مدرسه‌ساز در همه استان‌ها طرحی را اجرا کنند تا از طریق آن همه دانش آموزان کشور به لحاظ عاطفی و انسان دوستانه به دانش آموزان سیستان و بلوچستان وصل شوند که این یک حرکت بزرگ فرهنگی عظیم در کشور برای توسعه آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش نیز در سفر قبلی خود به سیستان و بلوچستان در بهمن ماه هزینه ساخت دو مدرسه در روستاهای کنارک را عهده‌دار شد.

وی تصریح کرد: هزینه ساخت یک مدرسه توپی متناسب با شرایط اقلیمی سیستان و بلوچستان در روستاها 30 میلیون تومان است و در ظرف مدت یک ماه آماده بهره‌برداری است و استفاده از این مدل موجب می‌شود تا فاصله فضای آموزشی سیستان و بلوچستان با کل کشور سریع‌تر جبران شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار