کد خبر: 898797
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مشکل اصفهان فقط مسئله آوردن آب نیست بلکه باید یاد بگیریم با این شرایط فعلی زندگی کنیم و بسازیم، با 30 میلیون متر مکعب در سال می‌توانیم 11 هزار شغل ایجاد کنیم که پس از تلاش‌های زیاد و پیگیری‌ها طرح استان اصفهان مبنی بر کمک صنایع استان به کشاورزان در کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی تصویب شد.

محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان با عنوان کردن مطالب فوق گفت: گاهی نمی‌خواهیم بپذیریم که مشکلات مربوط به کم آبی ربطی به خشکسالی ندارد؛ ما کم آبی داریم اما خشکسالی نداریم، در سال 1350 منابع آبی حوزه زاینده رود بیش از 1 میلیارد متر مکعب در سال بوده است، هر سال این مقدار کمتر شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال در بهترین حالت 700 میلیون متر مکعب آب داشته باشیم.

وی افزود: مشکل کم آبی فقط مخصوص ایران نیست و در اروپا هم مشکلات کم آبی در برخی نقاط آن وجود دارد همانطور که در ایران نیز در برخی نقاط آن، مشکل کم آبی است، مشکل ما فقط مسئله آوردن آب نیست بلکه باید یاد بگیریم با این شرایط فعلی زندگی کنیم و بسازیم، با 30 میلیون متر مکعب در سال می‌توانیم 11 هزار شغل ایجاد کنیم.

استاندار اصفهان با بیان این که صنایع بزرگ اصفهان که درآمدهای خوبی دارند می‌توانند در بخشی از مدیریت مصرف آب کمک حال استان باشند، تصریح کرد: این صنایع می‌توانند با هزینه‌های جزئی در این امر موثر باشند، حاکمیت مسؤول است تا وضعیت معیشت مردم را سامان ببخشد، دولت باید بتواند شرایط کار را برای مردمش فراهم کند، باید شرایط سازگاری با کم آبی را فراهم کنیم و از همین رو کارگروه ملی سازگاری با کم آبی با ایده پردازی وزارت نیرو آماده و در دولت نیز تصویب شد.

وی ادامه داد: در استان اصفهان نزدیک به 300 میلیون متر مکعب آب در سال مصرف می‌شود که نیمی از آب ورودی به سد است، 100 میلیون متر مکعب آب دائمی از پساب‌ها را می‌توانیم برای آبیاری‌ها استفاده کنیم. می‌توان با همین روند کاهشی آب، صنایع، آب شرب و کشاورزی مردم اصفهان را اداره کنیم و این کار شدنی است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار