کد خبر: 898783
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک:
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک گفت: علاقه زیادی به حضور استارت آپ ها در حوزه حمل و نقل داریم

محمد علیخانی در گفتگو با جوان آن لاین با بیان این مطلب که بازار استارتاپ ها 5-6 سالی است که داغ شده و این در نتیجه فراهم شدن زیرساخت ها در کشور است، گفت: ما علاقه زیادی به حضور استارتاپ‌ها در مدیریت شهری داریم و هیچ کسی مخالفتی با حضور آنان ندارد. دنیای امروز به سمت استفاده از استارت آپ ها در حوزه های مختلف رفته است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حمایت شورا از استارتاپ‌های فعال در حوزه شهری گفت:  ایده جذابی در حوزه های مختلف مدیریت شهری از حمل و نقل و ترافیک گرفته تا بحث پارکینگ‌ها مطرح شده که اعضای شورا هم قصد حمایت از آن را دارند و به نظر می‌آید می‌تواند این ایده در بحث مدیریت پارک‌های حاشیه‌ای هم مفید باشد.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد استارتاپ‌ها از این حمایت‌ها راضی نیستند گفت: این طور نیست که کسی مقابل ایده‌های نو یا طرح‌های استارتاپی ایستاده باشد، ما همیشه از همایش‌ها و رویدادهای استارتاپی حمایت کردیم و در همین جلسات ایده‌های خوبی هم مطرح شده است.

او در خصوص اینکه در حال حاضر کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در حال بررسی چند طرح استارتاپی است، گفت: همان طور که عنوان کردم برای رسیدن به شهر هوشمند و برون رفت از بسیاری از مسائل و مشکلات نیاز داریم که در مسیر حمایت از استارت آپ ها و کسب و کار نوین حرکت کنیم و این مهم در مدیریت جدید شهری به صورت ویژه دیده شده است.

وی استفاده بهینه از منابع موجود، افزایش ایمنی و آرامش، کاهش مصرف انرژی و بهبود محیط زیست، کاهش زمان سفر، جلب رضایت شهروندان و روان‌سازی ترافیک را از اهداف هوشمندسازی حمل و نقل برشمرد و گفت: فناوری‌های در حال گسترش بسیاری در دنیا شکل گرفته که برای هوشمند شدن تهران باید سراغ آنها برویم.

گفتنی است بزرگترین جشنواره استخدامی کشور در روزهای 24 و 25 اسفندماه برگزار می شود و طی آن الو پیک 20 هزار نیرو جذب می کند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار