کد خبر: 898723
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
عضو هیئت مدیره اتحادیه آجیل وخوار و بار فروشی اصفهان:
بازار آجیل همیشه داغ بوده و با توجه به اینکه خانواده ها خرید آجیل را در روزهای آخر اسفند قرار می دهند بنابراین هنوز زمان باقی است که میزان استقبال مردم را در بازار آجیل پیش بینی کنیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، عضو هیئت مدیره اتحادیه آجیل وخوار و بار فروشی اصفهان در گفت و گو یی در خصوص بازار آجیل در آستانه شب عید، اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش اعظمی از آجیل ها قاچاق و وارداتی است و این نوع کالا با قیمت دلار و یا از طریق گمرگ وارد می‌شود بنابراین با افزایش نرخ دلار،‌ قیمت آجیل نیز افزایش یافته است.

حسین جوانی بیان داشت:  قیمت آجیل‌های داخلی هم به خاطر وجود شرایط آب و هوایی با نوسان و افزایش قیمت مواجه است.

وی ادامه داد: قیمت خشکبار بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می شود و بستگی به افزایش تولید و صادرات کالا دارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه آجیل و خوار و بار فروشی اصفهان با اشاره به اینکه به صورت دائم روی آجیل و خوار و بار نظارت داریم و با کمک اتاق بازرگانی و اتاق اصناف به مناسبت شب عید روی کیفیت و قیمت آجیل ها بازرسی صورت می گیرد، اضافه کرد: کمبود بادام خارجی و بادام هندی در بازار وجود دارد و به همین لحاظ با افزایش ۴۰ درصدی قیمت بادام هندی روبروایم.

جوانی با اشاره به اینکه در سطح استان اصفهان نیز تولید آجیل انجام می شود، افزود: بادام سامان، شهرکرد و مامایی صادراتی است و مغز بادام، بادام محب و گردو در سطح استان تولید می شود.

وی اعلام کرد: بازار آجیل همیشه داغ بوده و با توجه به اینکه خانواده ها خرید آجیل را در روزهای آخر اسفند قرار می دهند بنابراین هنوز زمان باقی است که میزان استقبال مردم را در بازار آجیل پیش بینی کنیم اما چون مردم یکبار در سال آجیل تهیه می کنند و آجیل جزو مواد غذایی سالم و پر ارزش است بنابراین احتمال استقبال خوب مردم از آجیل وجود دارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه آجیل و خوار و بار فروشی اصفهان در توصیه به عمده مردم گفت: آنچه از مردم می خواهیم این است که آجیل مورد نیاز خود را از طریق مراکز آجیل فروشی معتبر و قدیمی تهیه کنند و از مغازه هایی که به مناست ایام عید تغییر شغل داده و اقدام به فروش آجیل می کنند، پرهیز کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طرح حمایتی از مصرف کننده تهیه نشده است، گفت: هر ساله نمایشگاهی در پل شهرستان در جهت حمایت از مصرف کننده برگزار می شد که تنها اجناس بنجل به فروش می رسد که نه مشتری راضی است و نه فروشنده. همینطور بخاطر قیمت های پایین، بازار داخل شهر را دچار نابسامانی می کند د بنابراین تصمیم گرفته شد که دیگر این نمایشگاه ها برگزار نشود و به جای آن از تولید کنندگانی که مالیات های خود را به موقع پرداخت می کردند و یکسال منتظر بودند تا شب عید فرا برسد، حمایت شود تا با ارائه اجناس باکیفیت در جهت رضایت مشتری قدم برداریم.

جوانی گفت: همچنین در حال حاضر آجیل در فروشگاه های کوثر،‌ رفاه و کورش نیز به فروش می‌رسد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر