کد خبر: 898721
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
امام جمعه اصفهان:
نماينده ولي فقيه در استان اصفهان با حضور در مدرسه علميه صدر بازار با کاشت نهال هفته درختکاري را گرامي داشت و اقدام شهرداري اصفهان در استفاده از گونه هاي مقاوم به کم آبی راارزنده برشمرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، امام جمعه اصفهان در اين آيين که با حضور شهردار منطقه سه و جمعي از مديران شهري برگزار شد، ضمن تبريک آغاز هفته درختکاري و منابع طبيعي اظهار کرد: بی شک درخت و درختکاری و حفظ طبیعت سرسبز از نگاه قرآن و سخنان اهل بیت (ع) از جایگاه ممتازی برخوردار است. در قرآن کریم، حیات مجدد طبیعت پس از مرگ ظاهری از نعمت های الهی و نشانه های خداوند برای اهل ایمان شمرده شده و از آن به عنوان مثالی برای برپایی قیامت و معاد یاد مي شود. 

آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد با بيان اينکه طبق روايات پرونده انساني که درخت کاشته، حتي پس از مرگ نيز باز است، تأکيد کرد: تا زماني که موجودات زنده از سايه و ثمره درخت استفاده کنند براي درختکار پاداش در نظر گرفته مي شود. 

وي با تأکيد بر لزوم توصيه درختکاري و حفظ فضاي سبز به فرزندان، تصريح کرد: فرهنگ مردم بايد به سمت حفظ فضاي سبز حتي در منازل برود چراکه فضاي سبز و درختان سبب ايجاد نشاط، تصفيه هوا، توليد اکسيژن و سرزندگي موجودات است.

نماینده ولی فقه در استان با بيان اينکه تنفس تمام موجودات زنده به فضاي سبز و درختان بستگي دارد، ادامه داد: اميدوارم خداوند متعال اين توفيق را به ما بدهد که ابتدا اين نعمات الهي را شناخته و سپس شکرگزار آنها باشيم چرا که تمامي اين مواهب براي حيات بهتر انسان خلق شده است.

آيت الله طباطبايي نژاد با اشاره به اين که استان اصفهان، استاني کم آب است، افزود: هر ميزان به سمت کاشت درختان مقاوم به کم آبي حرکت کنيم ارزشمندتر است. در اين راستا لازم است چمن هاي مورد استفاده در فضاي سبز نيز چمن هاي جايگزين باشد. اين توصيه من به تمام شهرداران پيشين بوده که از چمن هاي جايگزين استفاده کنند تا مصرف آب کمتري صورت گيرد و اين اقدام در اين دوره از مديريت شهري انجام گرفت.

وي گفت: با توجه به اينکه کاشت چمن آب زيادي مصرف مي کند، در صورتي که از چمن مصنوعي استفاده کرده و آب را تنها براي درختان مصرف کنيم بسيار تأثيرگذار خواهد بود.

نماينده ولي فقيه تصريح کرد: اين اقدام شهرداري اصفهان که از گياهان مقاوم به کم آبي استفاده مي کند، اقدامي پسنديده است که بايد به کل کشور تعميم يابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار