کد خبر: 898684
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
در شب اختتاميه جشنواره جام‌جم عنوان شد
رئيس رسانه ملي در مراسم پاياني چهارمين جشنواره توليدات تلويزيوني جام‌جم، از رونق يافتن ساخت سريال در تلويزيون بعد از يك دوره ركود خبر داد ...
محمدصادق عابديني

رئيس رسانه ملي در مراسم پاياني چهارمين جشنواره توليدات تلويزيوني جام‌جم، از رونق يافتن ساخت سريال در تلويزيون بعد از يك دوره ركود خبر داد و ابراز اميدواري كرد دو سريال فاخر «موسي(ع)» و «سلمان فارسي» هر چه زودتر به توليد برسند و جهاني شوند.
عبدالعلي علي عسكري رئيس سازمان صداوسيما، با تأكيد بر اينكه رسانه ملي در مقابل هجمه رسانه‌اي نظام سلطه ايستاده است، توليد آثار فاخر تلويزيوني را تقويت كننده اميد و اعتماد در جامعه دانست و گفت: رسانه ملي جايگاه برترين‌هاست و همه افرادي كه در اين رسانه براي ارتقای فرهنگ كشور تلاش مي‌كنند از بهترين‌هاي جامعه هستند. علي عسكري با ابراز اميدواري به رونق گرفتن توليد مجموعه‌هاي فاخر تلويزيوني گفت: اميدوارم با ساخت اين سريال‌ها به خط‌الرأس‌هاي جديد در جهت جهاني شدن سريال‌هاي رسانه ملي برسيم.

تجليل از خالق «مختارنامه»

يكي از بخش‌هاي مهم اختتاميه جشنواه جام‌جم، تجليل از داود ميرباقري و اسماعيل شنگله دو تن از چهره‌هاي ماندگار تلويزيون بود. ميرباقري در اين مراسم با اشاره به آغاز توليد سريال «سلمان فارسي» و سفر به كشور مغرب براي انتخاب لوكيشن اين سريال گفت: من اخيراً از سفر مغرب برگشته ام و يك سوغاتي براي شما دارم. كشور مغرب كشور خاصي است و بافت تاريخي خود را حفظ كرده است. در این کشور نكته‌اي توجه مرا جلب كرد كه روي در بسياري از خانه‌هاي قديمي دو دست به شكل مينياتوري حك شده بود و من وقتي سؤال كردم گفتند اينها دستان حضرت زهرا(س) است كه اگر بر هر خانه‌اي باشد آن خانه را از بلا حفظ مي‌كند. ميرباقري با بيان اينكه سريال «سلمان فارسي» داراي سه بخش «ايران باستان»، «بيزانس» و «عربستان» است، تأكيد كرد: تنها بخش عربستان اين سريال به اندازه «مختارنامه» انرژي مي‌برد و تا به حال نيز درباره ايران باستان سريالي ساخته نشده است.
اسماعيل شنگله، بازيگر و تهيه‌كننده پيشكسوت تلويزيون نيز در سخناني از اينكه بعد از سه سال به تلويزيون بازگشته و خاطرات گذشته برایش زنده شده است، گفت.

مهار تلويزيون در دست اسپانسرها

موسي جابري، تهيه كننده مستند «اقليم» كه جايزه ويژه هيئت داوران جشنواره جام‌جم را به دست آورده بود، با انتقاد از شبكه‌هاي استاني سيما، آن شبكه‌ها را محلي براي خدمت به مسئولان استاني و سياستمداران عنوان كرد و از معاون سيما خواست تلويزيون به رسانه افرادي كه رسانه و زباني ندارد، تبديل شود. جابري همچنين از حضور اسپانسرها در برنامه‌هاي تلويزيني انتقاد كرد و گفت: امروز مهار تلويزيون در دست اسپانسر‌هاست.

تلويزيون 84درصد بيننده دارد

مرتضي ميرباقري معاون سيما، در ابتداي مراسم اختتاميه جشنواره جام‌جم، مدعي شد در آخرين نظرسنجي انجام شده 84 درصد از مردم مخاطب تلويزيون هستند و روزانه بيش از سه ساعت و 26دقيقه به تماشاي تلويزيون مي‌نشينند.
ميرباقري در ادامه از دولتمردان خواست نسبت به صداوسيما سعه صدر داشته باشند. معاون سيما، گفت: از دولتمردان در قوه و نهادهاي مختلف مي‌خواهيم با رسانه ملي مهربانانه‌تر برخورد كنند. نيازمنديم آستانه تحمل و سعه صدر خود را بالا ببرند و اين افزايش سعه صدر باعث افزايش صبر مردم در جامعه هم مي‌شود. اين بالا بردن سعه صدر مسئولان منجر مي‌شود كه اگر برنامه‌سازان خواستند مشكلات را بگويند، در معذوريت‌ها قرار نگيرند.
وي با اشاره به بودجه ناكافي صداوسيما، از دولت خواست بودجه اين سازمان را به موقع پرداخت كند و گفت: هر چند زمان بودجه بندي گذشته اما تقاضاي ما اين است كه همان بودجه ناكافي كه به سازمان اختصاص پيدا مي‌كند به موقع داده شود. اگر ما در تخصيص همين بودجه ناكافي با مشكل مواجه شويم، برنامه‌سازي و توليد آثار دچار اختلال مي‌شود، حتي اگر بودجه مصوب كامل هم باشد همكاران ما دچار مضيقه هستند و تقاضاي ما اين است كه يك باره در دسترس قرار بگيرد.

«پايتخت5» عيدي سال 97

با اعلام آراي مردمي جشنواره تلويزيوني جام‌جم، سريال «پايتخت4» عنوان بهترين سريال از نگاه مردم در ميان توليدات چهار سال اخير تلويزيون را از آن خود كرد. سيروس مقدم كارگردان اين سريال در سخناني گفت: احساس خوبي دارم كه سريال‌هاي اين چند سال محك خورد. دوست داشتم اسم سعيد سلطاني را هم در بين نامزدها بشنوم و اميدوارم سال‌هاي بعد هم كارهاي خوبي از اين عزيزان ببينم. «پايتخت ۵» اول فروردين عيدي ما به شماست.

كودكان دهه 90 با انيميشن ايراني بزرگ شوند

بابك نكويي كارگردان مجموعه پويانمايي «روبي و جوجه‌ها» كه در چهارمين جشنواره جام‌جم جايزه بهترين كارگرداني پويانمايي را كسب كرده بود، بعد از دريافت جايزه‌اش گفت: بخشي از نوستالژي ما بچه‌هاي 50 و 60 با انيميشن‌هاي تام و جري و پلنگ صورتي شكل گرفته، بيايید آرزو كنيم بچه‌هاي دهه 90 با انيميشن‌هاي ايراني بزرگ شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار