کد خبر: 898677
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
وضعيت مبهم شفر و برانکو روي نيمکت استقلال و پرسپوليس براي فصل آينده
وضعيت محبوب‌ترين مربيان خارجي سرخابي‌ها براي فصل آينده مشخص نيست، شفر و برانکو مي‌مانند يا مي‌روند؟ آنقدر شايعه و گمانه‌زني در روزهاي پاياني سال حول برانکو و شفر به گوش مي‌رسد که...
سعيد احمديان

وضعيت محبوب‌ترين مربيان خارجي سرخابي‌ها براي فصل آينده مشخص نيست، شفر و برانکو مي‌مانند يا مي‌روند؟ آنقدر شايعه و گمانه‌زني در روزهاي پاياني سال حول برانکو و شفر به گوش مي‌رسد که هواداران دو تيم نگران آينده حضور اين دو مربي موفق روي نيمکت‌ تيم‌‌هايشان شده‌اند.
شفر که استقلال را از يک تيم ته‌جدولي به تيم بالاي جدولي و مدعي در آسيا بدل کرده، آخر فصل قراردادش با استقلال به پايان مي‌رسد و گفته مي‌شود با توجه به کارنامه‌اش در ايران مورد توجه تيم‌هاي عربستاني مانند الهلال قرار گرفته است. آن سو برانکو هم پس از دو فصل فوق‌العاده و به‌رغم تمديد قرارداد با پرسپوليس، حالا پيشنهادهاي خارجي مختلفي دارد، از جمله ازبک‌ها که خيلي وقت است پاشنه در سرمربي کروات را از جا درآورده‌اند.

مأموريت آبي‌ها براي تمديد با شفر

10 مهر 96 بود که پس از سال‌ها يک مربي خارجي روي نيمکت استقلال نشست. نتايج ضعيف و دور از انتظار منصوريان با استقلال کاسه صبر مديران آبي‌ها را لبريز کرد تا آنها با برکناري سرمربي جوان‌شان، وينفرد شفر سرمربي مشهور آلماني را جانشين او کنند. حالا پنج ماه پس از نشستن شفر آلماني روي نيمکت آبي‌پوشان، او استقلال را از اين‌رو به آن‌رو کرده و به يکي از محبوب‌ترين مربيان خارجي باشگاه استقلال تبديل شده است. استقلال که با منصوريان يکي از تيم‌هاي ته‌جدولي بود حالا با شفر ديگر مانند روزهاي منصوريان کسل‌کننده و بي‌برنامه بازي نمي‌کند و امروز فوتبالي زيبا و هوشمندانه و البته در سبک اروپايي به نمايش مي‌گذارد. اين تيم در ليگ در رده سوم قرار گرفته، به فينال جام حذفي رسيده، در دربي برگشت پرسپوليس را شکست داده و در آسيا نيز در گروه مرگ با حضور الهلال نايب‌قهرمان فصل پيش ليگ قهرمانان، در پايان دور رفت در صدر اين گروه جاي گرفته است.
شايد اگر مسئولان استقلال مي‌دانستند که شفر در کمتر از پنج ماه تيم‌شان را اينطور متحول مي‌کند، 10 مهر قرارداد شش ماهه‌اي با وي تنظيم نمي‌کردند که حالا براي تمديد قرارداد با يکي از موفق‌ترين مربيان خارجي تاريخ استقلال نگران باشند. پس از موفقيت‌هاي شفر در استقلال، بحث تمديد قرارداد با او به يکي از اولويت‌هاي اصلي هيئت مديره استقلال تبديل شده است. البته آبي‌ها کار چندان آساني براي تمديد قرارداد مربي موفق‌شان پيش‌رو ندارند. کارنامه مربي آلماني در ايران سبب شده تا پيشنهادات زيادي به شفر برسد كه گفته مي‌شود يکي از جدي‌ترين مشتري‌هاي او الهلال عربستان است، پيشنهادي که شفر آن را تکذيب نکرده است: «من کار فني مي‌کنم و بايد اين موضوع را از مدير برنامه‌هايم بپرسيد.»
مديران استقلال پيش از بازي با العين بارها اعلام کردند که قرارداد شفر يک سال و نيمه است و مشکلي وجود ندارد، اما اظهارنظر سرمربي استقلال باعث شد تا مديراني که همراه استقلال در امارات حضور داشتند، جلسه‌اي با شفر در خصوص تمديد قرارداد او برگزار كنند. وينفرد شفر، سرمربي استقلال در نشست خبري پيش از ديدار برابر العين امارات تأکيد کرد صحبت‌هايي که در رابطه با تمديد قرارداد او شده، صحت نداشته و او از نبود برخي امکانات ابراز نارضايتي کرده است: «خيلي چيزها بايد در باشگاه عوض شود. شايد اينترنت بايد بهتر شود. همکارانم بايد با کامپيوتر کار کنند، اما وقتي اينترنت نيست چه مي‌توان کرد. چهار ماه است منتظر رزومه بازيکنان پايه هستم، اما به دستم نرسيده است.»
با اين حال حسن زماني، عضو هيئت مديره باشگاه استقلال از آمادگي شفر براي تمديد قرارداد خبر داده است: «من با شفر صحبت کردم، اگرچه کشورهاي عربي قصد دارند با پول‌هاي کلان اين مربي را وسوسه کنند، اما اين مربي اعلام آمادگي کرده كه قراردادش را با استقلال تمديد کند. قرار است ما در نشست هيئت مديره بلافاصله در خصوص مشکلات اين مربي و درخواست‌هايش صحبت و شرايط را براي تمديد قرارداد او فراهم کنيم.»

برانکو شايد برود

رقيب سنتي استقلال هم به‌رغم تمديد قرارداد دو ساله با برانکو همچنان نگران از دست دادن مربي موفقش است، هرچند باشگاه پرسپوليس و برانکو 20 دي رسماً براي امضاي يک قرارداد دو ساله به توافق رسيدند، اما به نظر مي‌رسد تيم‌هاي خارجي از جمله ازبکستان همچنان دست‌بردار برانکو نيستند و به گفته وي هر روز با او تماس مي‌گيرند: «به صورت مرتب تماس از اين طرف و آن طرف دارم. اين را هم مي‌دانم ازبکستان شش ماه است به دنبال مربي مي‌گردد. از اين قبيل پيشنهادها هم فقط براي من نيست و براي همه مربيان مي‌آيد. آنچه مي‌دانم اينكه اکنون سرمربي پرسپوليس هستم.»
علاوه بر ازبک‌ها، کره جنوبي، دو باشگاه اماراتي و دو باشگاه عربستاني هم به برانکو پيشنهاد داده‌اند. گفته مي‌شود الاهلي و النصر دو باشگاه سعودي هستند که براي برانکو دعوتنامه فرستاده‌اند. به‌رغم تمديد قرارداد مرد كروات نيمكت پرسپوليس، اما تيم‌ها و کشورهاي پيشنهاددهنده به برانکو با خيال اينکه با پرداخت غرامت مي‌توانند اين مربي کروات را جذب کنند، به دنبال برقراري ارتباط با برانکو هستند، مسئله‌اي كه باعث نگراني هواداران قرمزها شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار