کد خبر: 898655
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
وزیر دفاع عنوان کرد
آماده ايم در صورت درخواست رسمي دولت افغانستان در مبارزه عليه تروريسم، به دولت وحدت ملي كمك‌هاي مستشاري و امنيتي ارائه كنيم.

به گزارش تسنيم، امير سرتيپ حاتمي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در ديدار با احمد تميم عاصي معاون سياسي و راهبردي وزير دفاع ملي افغانستان با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران با تمام وجود براي همه كشورهاي همسايه صلح، ثبات، آرامش و امنيت را مي‌خواهد، اظهار داشت: در اين ميان كشور همسايه افغانستان از جايگاه ويژه‌اي براي ايران برخوردار است و هميشه تلاش داشته‌ايم صلح و ثبات در اين كشور حكمفرما باشد. وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران همواره مخالف گروه‌هاي تروريستي به ويژه طالبان در كشور افغانستان بوده است، افزود: ايران هميشه از دولت افغانستان حمايت كرده و همواره مدافع مجاهدان اين كشور بوده‌ايم.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به اشغال سوريه و عراق توسط گروه تروريستي داعش و ايجاد ناامني در اين كشورها تصريح كرد: مقام معظم رهبري، دولت و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران با تمام قوا از اين كشورها حمايت كردند و به درخواست مقامات سوري و عراقي، كمك مستشاري ارائه شد كه بحمدالله نتايج خوبي هم گرفته شد.
وي با بيان اينكه با قاطعيت تمام از روند صلح تحت رهبري دولت وحدت ملي با مشاركت همه اقوام در چارچوب قانون اساسي افغانستان حمايت خواهيم كرد، گفت: امنيت، صلح و ثبات در منطقه براي جمهوري اسلامي ايران اهميت داشته است و از هيچ تلاشي در اين راه مضايقه نمي‌كنيم.
وزير دفاع با بيان اينكه در همين چارچوب آماده ايم در صورت درخواست رسمي دولت افغانستان در مبارزه عليه تروريسم، به دولت وحدت ملي كمك‌هاي مستشاري و امنيتي ارائه كنيم، تصريح كرد: معتقديم افغانستان نبايد به محل رقابت‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي تبديل شود. وي سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران را تأكيد بر همكاري‌هاي منطقه‌اي جهت حل مشكلات منطقه دانست و افزود: امنيت منطقه با همكاري‌هاي منطقه‌اي قابل تأمين خواهد بود و حضور بيگانگان منفعتي براي كشورهاي منطقه نداشته است، آنها به دنبال منافع خود هستند و اين موضوع سبب شده تا بحران منطقه همچنان پابرجا بماند.
امير حاتمي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به روابط دو كشور ايران و افغانستان در حوزه دفاعي و نظامي اضافه كرد: با توجه به پيشرفت‌هاي فراوان جمهوري اسلامي ايران در سال‌هاي اخير در حوزه صنايع دفاعي ظرفيت‌هاي بسيارخوبي براي همكاري در حوزه‌هاي دفاع(فني) و خدمات اجتماعي و معيشتي وجود دارد كه مي‌توانيم با هم همكاري كنيم.
وي خواستار تشكيل دومين كميسيون مشترك همكاري‌هاي دفاعي در كابل شد و اظهار داشت: اميدوارم نتايج اين سفر به نفع دو دولت، دو ملت و در جهت تحكيم ثبات و امنيت به ويژه در افغانستان رقم بخورد.
به هیچ کشوری اجازه تضعیف روابط دو طرف را نمی‌دهیم
احمد تميم عاصي معاون سياسي و راهبردي وزير دفاع ملي افغانستان نيز در اين ديدار با قدرداني از مهمان‌نوازي وزارت دفاع جمهوري اسلامي ايران، هدف از اين سفر را تقويت و تحكيم روابط نظامي دفاعي دو كشور و زمينه‌سازي سفر وزير دفاع ملي جمهوري اسلامي افغانستان به ايران دانست.
وي با اشاره به اينكه امنيت جمهوري اسلامي ايران را امنيت افغانستان قلمداد مي‌كنيم، افزود: هرگونه تهديد و نگراني ايران اسلامي را تحمل نكرده و با آن برخورد خواهيم كرد.
معاون سياسي و راهبردي وزير دفاع ملي افغانستان اظهار اميدواري كرد هر چه زودتر سند راهبردي همكاري‌هاي دوجانبه تدوين و به مرحله اجرا گذاشته شود.
احمد تميم عاصي با بيان اينكه به هيچ كشوري اجازه دخالت و تضعيف روابط دو كشور برادر و همسايه ايران و افغانستان را نخواهيم داد، تصريح كرد: روابط دوجانبه ما مي‌تواند در آينده در ابعاد گسترده‌تر توسعه يابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار