کد خبر: 898598
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سالانه مراکز تکثیر استان بیش از 50 میلیون تخم تمام ماده ماهی و تک جنس تکثیر می کند، گفت: سازمان شیلات و آبزیان تلاش می کند با بخش خصوصی و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی برای تولید تخم های تمام ماده برای رقابت با بازار های جهانی از جمله فرانسه و آمریکا ارتباط برقرار کنند.

معصوم فصیح اظهار داشت: در استان آذربایجان غربی 5 مرکز تکثیر تخم ماهی و تک جنس کردن تخم ماهی عاری از بیماری فعال است.

وی با اشاره به اینکه سالانه مراکز تکثیر استان بیش از 50 میلیون تخم تمام ماده ماهی و تک جنس تکثیر می کند، تصریح کرد: سازمان شیلات و آبزیان تلاش می کند با بخش خصوصی و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی برای تولید تخم های تمام ماده برای رقابت با بازار های جهانی از جمله فرانسه و آمریکا ارتباط برقرار کنند.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با بيان اينکه ایران رتبه چهارم تولید قزل آلا را در دنیا دارد، افزود: ایران و بویژه آذربایجان غربی پیشرو در تولید و پرورش قزل آلا است اما در بحث تخم ماهی به واردات وابسته هستیم.

وی به پتانسيل آذربایجان غربی در زمینه تکثیر تخم ماهی اشاره کرده و ادامه داد: تنها مزیت تخم های وارداتی رشد سریع آنهاست و شیوع بیماری ها در مزارع پرورش ماهی از معایب عمده واردات تخم ماهی است.

معصوم فصیح گفت: امنیت غذایی و توسعه صنعت آبزی پروری برای تامین امنیت غذایی کشور برای دولت مهم بوده و برای تامین امنیت غذایی نیازمند تکنولوژی و علم نوین در تولید غذای سالم است.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار