کد خبر: 898558
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
امام جمعه اصفهان:
امام جمعه اصفهان گفت: دشمن نمی‌خواهد مساجد ما پر شود، نرفتن به مسجد برای جامعه روحانیت خطرناک‌تر است، مساجد را باید با رفتن خود رونق ببخشیم و دیگران را هم به این امر تشویق کنیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، امام‌جمعه اصفهان در مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: محتوای دینی را همواره با هنر می‌توان در جان مردم قرار داد، ربع قرن است که کانون مساجد در جمهوری اسلامی تأسیس شده و در استان اصفهان نسبت به سایر استان‌ها تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است،کانون‌ها وقتی ارزشمند هستند که به مسجد رونق دهند، ساختن مسجد یک نوع تعمیر مسجد است ولی جذب مردم و حضور آن‌ها هم می‌تواند نوعی از این تعمیر و آبادانی به حساب آید.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد گفت: دشمن نمی‌خواهد مساجد ما پر شود، نرفتن به مسجد برای جامعه روحانیت خطرناک‌تر است، مساجد را باید با رفتن خود رونق ببخشیم و دیگران را هم به این امر تشویق کنیم، در یک مسجد معمولی یک‌رکعت نماز 25 برابر ثواب دارد، قیامت باور نیستیم که با وجود چنین فضائلی به مسجد نمی‌رویم، کسانی که به مسجد راه یابند و دل به مسجد ببندند دلشان از جای دیگر دور می‌شود.

وی اذعان نمود : کسانی که می‌گویند حکومت اسلامی کارایی ندارد،اگر چنین باشد پس چگونه 40 سال در برابر خیانت‌ها و توطئه‌های دشمن بایستد،اوایل انقلاب پزشکان از هند می‌آمدند تا روی مردم ایران تمرین کنند اما اکنون پزشک صادر می‌کنیم، این همان حکومتی است که نمی‌توانست یک تفنگ ساده بسازد ولی اکنون موشک می‌سازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان افزود: وقتی میرزای شیرازی کشیدن تنباکو را حرام کرد و انگلیسی‌ها نتوانستند هدف خود را اجرا کنند، با روحانیت به مخالفت برخواستند و چاره‌ای ندیدند جز اینکه بین مردم و روحانیت جدایی بیاندازند، امروز کانون‌ها باید فعال باشند و با بسیج و امام جماعت هماهنگ باشند.

طباطبایی‌نژاد حضور در مسجد و شلوغ کردن آن را امروز  یک مبارزه دانست و گفت: باید مساجد را فعال کرد و نوجوانان و جوانان را به هر شکلی جذب کرد، امام علی(ع) فرمودند اگر یک انسان را به خدا جذب کنی از آنچه خورشید بر آن می‌تابد باارزش‌تر است، در حدیث دیگری هم هست هرکس با وضو به مسجد بیاید خدا او را از گناهان پاک می‌کند و از زوار خدا به حساب می‌آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار