کد خبر: 898485
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴

هيچ كس نبايد نگران سلاح، موشك يا تقويت بنيه دفاعي ايران باشد. ما از قدرت خود همواره براي تقويت ديگران استفاده كرده‌ايم.
به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس‌جمهور روز گذشته در جلسه هيئت دولت اظهار داشت: اينطور نيست كه در برابر مشكلات جامعه فقط دولت مسئول است و بقيه سخنگو هستند. اگر بناست كسي از طرف ملت سخنگو باشد، اين رئيس‌جمهور است كه منتخب مردم بوده و مي‌تواند بهترين سخنگو از طرف مردم، مطالبات و خواست مردم باشد. رئيس‌جمهور اظهار داشت: دولت مسئوليت‌هايي دارد و در برابر مسئوليت‌هاي خود پاسخگوست و اين در حالي است كه همه نهادها، قوا، اركان و ارگان‌ها، در قبال ملت مسئولند و همه بايد پاسخگو بوده و به قانون اساسي عامل باشند و كسي كه طبق قانون اساسي مي‌تواند راجع به قانون اساسي حرف بزند، سؤال كند و تذكر دهد و توضيح بخواهد، رئيس‌جمهور است. روحاني گفت: انتخابات چهار سال يكبار بوده و هر روز انتخابات نيست، بسياري از سخنان، حرف‌ها و نكات از طرف افرادي به گوش مي‌رسد كه وقتي عمق آن حرف شكافته شود معنايش اين است كه هنوز ما در فضاي انتخابات و رقابت انتخاباتي هستيم.

ضربه به دولت، ضربه به نظام است

روحاني با بيان اينكه امروز روز حل مشكلات مردم است و همه بايد در اين مسير دست به دست هم دهيم، خاطرنشان كرد: همه حق دارند انتقاد كنند، انتقاد وظيفه همه و در اسلام به معناي سخن دلسوزانه و اصلاح‌گرانه است و تخريب به معناي نقد نيست.
رئيس‌جمهور اظهار داشت: بايد باور كنيم، ضربه به دولت، ضربه به نظام است. اگر كسي فكر مي‌كند، تضعيف دولت موجب تقويت نظام مي‌شود در اشتباه است. بخش بزرگ مسئوليت و بار سنگين نظام بر عهده دولت است.

ايران براي كل اين منطقه ثبات و امنيت است

روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تحركات برخي كشورها در منطقه نسبت به ايران و دنبال كردن ماجراي قديمي ايران‌هراسي از سوي آنها گفت: ايران به دنبال عزتمندي بوده و است اما هيچ‌گاه به فكر زورگويي و تجاوز به ديگران نبوده و نخواهد بود. تاريخ هم نشان مي‌دهد ملت ايران هيچ‌گاه به ملتي ظلم نكرده و سرزمين كسي را غصب نكرده است. ما هيچ‌گاه همسايگان خود را بمباران نكرده‌ایم و نه تنها مردم را از سرزمين خودشان آواره نكرده‌ايم، بلكه آوارگان ديگر را هم به ميهماني پذيرفته‌ايم. روحاني افزود: ما قدرت نظامي‌مان را تقويت نمي‌كنيم تا كشوري را مورد حمله قرار دهيم، بلكه قدرت دفاعي ما صرفاً بازدارنده يا در شرايطي براي دفاع از كشور است. سلاح ما براي صلح، تقويت ثبات و امنيت و براي اين است كه ديگران قصد تجاوز به كشورمان را نداشته باشند، پس هيچ كس نبايد نگران سلاح، موشك يا تقويت بنيه دفاعي ايران باشد. رئيس‌جمهور اظهار داشت: آنهايي كه در طول ۷۰ سال گذشته در منطقه، آشوب، جنگ و ويراني را به بار آوردند و هر روز دنبال قتل‌عام مردم بودند و صبرا و شتيلا را درست كردند، ديگر جايي ندارد كه بخواهند دم از خطر ايران بزنند. ايران براي كل اين منطقه ثبات و امنيت است، البته از حقوق خودش به خوبي دفاع خواهد كرد.

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ممد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
اقای روحانی لطفاً دقت کن مردم رئیس جمهور را برای حل مشکلات خود و برای توسعه کشور و ایجاد اشتغال و... انتخاب کردند نه برای سخن گفتن ! ولی شما فکر می کردی تو را برای سخن گفتن انتخاب کردند برای همین فقط شعار دادی و عمل نکردی ! لطفاً روشن کنید چه کسی باید مشکلات معیشتی و اشتغال و زدواج اجوانان را باید حل کند
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
کسی که خود را حقوقدان می داند برخلاف اصل 122 قانون اساسی خود را سخنگوی مردم اعلام و روشن کرده چرا هیچ مشکلی از مشکلات ملت و کشور در 5 سال گذشته حلّ نشده و هر روز بر آن افزوده می شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار