کد خبر: 898475
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
قائم مقام وزیر ارشاد در یک پست اینستاگرامی بر اهمیت و ارزشمندی مجموعه 4 جلدی«اسناد و پرونده های مطبوعاتی ایران دهه 80» تاکید کرد.

انتظامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: اسناد و پرونده های مطبوعاتی ایران دهه ۸۰ در ۴ جلد و ۳۹۵۲ صفحه توسط همکار خوبمان خانم #عذرا_فراهانی منتشر شد. تبریک به ایشان و نشر #کوله_پشتی.
دوره اول (سه جلدی) مربوط به محاکمات دهه 70 بود که چند سال پیش توسط ایشان منتشر شد. باید ممنون خانم فراهانی بود که این مجموعه را با پایمردی (به معنی دقیق کلمه) تهیه می کنند . کسانی که کار اسنادی انجام می دهند اولا اهمیت این کار سترگ را می دانند و ثانیا به سختی های این مسیر آشنایند تا کتابی مرجع ، تولد یابد و ذینفعان به سهولت به کار گیرند.
طیف گسترده ای مخاطب و مصرف کننده این مجموعه اند : قضات و وکلا ، تا به رویه های حقوقی دست یابند. استادان و دانشجویان ارتباطات و حقوق ارتباطات تا به زوایای پنهان قوانین مطبوعاتی وقوف یابند و امکان ارزیابی و نقد و اصلاح اسناد بالا دستی را فراهم آورند. مدیران رسانه ها و بویژه سردبیران ، تا ضمن ایفای مسئولیت خود ، از حدود قانونی، حرفه ای و اخلاقی تجاوز نکنند و ردپای مجرمانه نگذارند.
بعلاوه پژوهشگران و علاقمندان تاریخ ، زیرا تاریخ هر ملت، تاریخ رسانه آن است . همان گروه فوق الذکر در حوزه جامعه شناسی زیرا چنین مجموعه هایی ، داده کاوی مناسب برای تحلیل وضعیت اجتماعی کشور است. سیاستگذاران کشور تا چاره اندیشی کنند . و بالاخره روزنامه نگاران که همواره مظلومانه به دنبال استیفای حقوق مردم اند.

و اما یک نکته فرعی: خلاف عادت مآلوف، متن کتاب با حروف «تیتر» چیده شده است. این انتخاب هوشمندانه برای قبیله ما معنادار، خاطره انگیز و پر راز و رمز است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار