کد خبر: 898447
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
افزايشات اعتراضات نسبت به مافياي اكران
امروزه مافيا اداره سينماي كشور را در دست دارد؛ اين باعث تأسف است كه تعدادي افراد با نفوذ در تمامي شوراها مي‌خواهند شرايط را به هر صورتي شده به نفع خودشان يا دوستانشان تغيير دهند.

هادي عسگري
امروزه مافيا اداره سينماي كشور را در دست دارد؛ اين باعث تأسف است كه تعدادي افراد با نفوذ در تمامي شوراها مي‌خواهند شرايط را به هر صورتي شده به نفع خودشان يا دوستانشان تغيير دهند.
اميرحسين شريفي، تهيه‌كننده سينما و تلويزيون در رابطه با مافياي اكران در سينماي كشور گفت: امروزه باندبازي‌هاي حاكم در سينما بدتر از گذشته شده و مايه شرم و تأسف است كه اداره سينماي كشور به دست يك شركت پخش افتاده است. آقايان موسوي و سرتيپي كجاي اين سينما هستند؟ چه كاره اين سينما هستند كه با يك دفتر پخش براي همه اهالي سينما تعيين تكليف مي‌كنند؟
تهيه‌كننده فيلم سينمايي «اشك سرما» افزود: بنده معتقدم تهيه‌كنندگان سينما بايد جلوي اين اقدامات نادرست را بگيرند و با اتحاد و يكپارچگي مقابل مافيا ايستادگي كرده و حق خودشان را مطالبه كنند. امروزه مافيا اداره سينماي كشور را در دست دارد؛ اين باعث تأسف است كه تعدادي افراد با نفوذ در تمامي شوراها مي‌خواهند شرايط را به هر صورتي شده به نفع خودشان يا دوستانشان تغيير دهند.
وي ادامه داد: جالب است در سينمايي كه سازمان سينمايي دارد، اداره و تشكيلات دارد، همين تهيه‌كنندگان همه‌كاره شده‌اند! خودشان فيلمنامه‌هايشان را مصوب مي‌كنند، بودجه و امكانات دولتي مي‌گيرند، فيلم‌هايشان فوراً پروانه نمايش مي‌گيرد و در بهترين شرايط و بهترين سئانس‌ها و سينماها روي پرده مي‌روند. يعني پروسه نوشتن فيلمنامه تا اكران فيلمشان كمتر از سه‌ماه زمان مي‌برد! آن وقت تهيه‌كنندگان و فيلمسازان كاربلدي كه در اين باندها و گروه‌ها و گعده‌ها نيستند كلاهشان پس معركه است!
شريفي تأكيد كرد: قانون در سينماي ما هيچ جايي ندارد و علناً همه ضد قوانين رايج عمل مي‌كنند؛ به عنوان مثال تهيه‌كننده‌اي مثل موسوي كه خودش پخش‌كننده و سينمادار است حق ندارد يكي از اعضاي شوراي صنفي نمايش باشد اما يك تنه در همه جا حضور دارد و تنها به نفع دوستان و يارانش كار مي‌كند و وضعيت سينماي كشور را به بدترين شكل رسانده است و حاضر است حتي با كساني كه به خلاف‌هايش معترض مي‌شوند درگيري فيزيكي هم پيدا كند!
اين سينماگر خاطرنشان كرد: وجود زر و زور در باندهاي مافيايي باعث شده تا حتي مديران سينمايي كاري به كار آنها نداشته باشند و جلوي رفتارهاي نادرستشان ايستادگي نكنند؛ مديران سينمايي اصلاً به اين كار ندارند كه چرا از ميان اين همه دفتر پخش تنها 4- 3 دفتر پخش مرتب كار دارند؟ مديران سينمايي هيچ وقت از خود سؤال نمي‌كنند كه چرا تهيه‌كنندگان برجسته و پيشكسوت سينماي كشور كه آثار درخشاني را توليد كرده و براي سينما به يادگار گذاشته‌اند سال‌هاست كار نمي‌كنند و ورشكسته و بيكار و خانه‌نشين شده‌اند!
تهيه‌كننده اولين فيلم ضدداعشي در سينماي كشور سپس يادآور شد: يكي از كساني كه بيشترين ضربه‌ها را از وجود باندهاي مافيايي در سينما خورده خود بنده بوده‌ام؛ به نحوي كه آقايان نگذاشتند فيلم «آوازهاي سرزمين من» كه اولين اثر ضدداعشي در سينماي ايران بود اكران شود. فيلمي كه اسقف اعظم روسيه به دليل نگاه انساني، نگاه ضدداعشي و ايجاد وحدت ميان اديان به آن جايزه داد و از آن تقدير كرد و در بسياري از جشنواره‌هاي معتبر جهان جوايز متعددي را دريافت كرد و در راستاي اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ساخته شده از نظر آقايان قابل اكران نيست و حتي آقاي رضاداد نگذاشت كه اين فيلم به جشنواره فجر كه جشنواره انقلاب اسلامي است راه پيدا كند.
تهيه‌كننده فيلم سينمايي «سيب سرخ حوا» تصريح كرد: بنده پيش از حركت آقاي احمد نجفي و در مراسم افتتاحيه جشنواره فيلم فجر به آقاي حيدريان گفتم اگر تكليف فيلمم را روشن نكنند فيلم ضد‌داعشي‌ام را جلوي وزارت ارشاد به آتش مي‌كشم كه ايشان به من گفتند بعد از برگزاري جشنواره به دفتر من بيا تا شرايط اكران فيلمت را مهيا كنيم اما در حال حاضر به‌رغم وعده ايشان و پيگيري‌هاي مكرر بنده مسئول دفترشان به من مي‌گويد بايد نامه بنويسيد تا به كارتان رسيدگي شود! چرا من بايد باز هم خودم را مسخره و علاف كنم و نامه‌اي بنويسم كه به بايگاني سپرده شود و خاك بخورد و كسي به آن توجه نكند؟
وي افزود: من نمي‌گذارم بلايي مشابه آنچه بر سر فيلم ديگرم «كبريت سوخته» آوردند و آن را سوزاندند بر سر «آوازهاي سرزمين من» بياورند و به همين علت به زودي جلوي در اصلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي فيلمم را به صورت نمادين به آتش خواهم كشيد تا اعتراضم را عليه فساد و باندبازي در سينماي كشور علني و آشكار كنم.
شريفي در خاتمه اين گفت‌وگو متذكر شد: همه مسئولان سينماي كشور در قبال اتفاقات نادرست، ناروا و شرم‌آور پيش آمده در سينماي كشور مسئول هستند و بايد توضيح دهند كه چرا همه امكانات سينما را در اختيار تعدادي افراد خاص گذاشته‌اند؟ بايد روشن شود كه چرا فرزندان برخي افراد وابسته به جريان‌هاي سياسي طي سال‌هاي اخير بدون آنكه دانش و سواد تهيه‌كنندگي داشته باشند با باندبازي و رانت وارد جرگه تهيه‌كنندگان شده‌اند؟ بايد هرچه سريع‌تر يك كميته انضباطي با حضور سينه‌سوختگان سينما شكل بگيرد و ديگر به اين افراد خاطي اجازه كار و فعاليت در سينما داده نشود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار