کد خبر: 898331
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست خبر داد
فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست از برگزاری آزمون استخدامی برای جذب و بکارگیری محیط بان در این سازمان در سال آینده خبر داد.
جمشید محبت خانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در شهرکرد اظهار کرد: با توجه به وجود هشت هزار و 500 پست سازمانی محیط بانی در سازمان محیط زیست، اینک تنها 2 هزار و 800 نفر در این پست مشغول به فعالیت هستند.
وی بیان کرد: به طور معمول در دنیا به ازای یکهزار هکتار یک محیط بان فعالیت دارد، درحالی که این رقم در ایران یک محیط بان به ازای 12هزار و 500 هکتار است که امر حراست از محیط زیست برای محیط بانان را با سختی همراه کرده است.
وی بیان کرد: در این راستا و به منظور افزایش توان یگان حفاظتی، سازمان محیط زیست درصدد بکارگیری نیروهای جدید محیط بانی و کارشناسی در کشور است.
محبت خانی در پاسخ به پرسش ایرنا، تعداد نیروهای استخدامی را نامشخص خواند.
وی در ادامه درباره اقدامات سازمان محیط زیست برای حفاظت از جان محیط بانان از تهیه یکهزار جلیقه ضد گلوله خبر داد و یادآور شد: 500 جلیقه دیگر نیز تا پایان اسفندماه تحویل می شود.
محبت خانی بیان کرد: علاوه بر تجهیز محیط بانان، آموزش آنان و انعقاد تفاهم نامه های همکاری با دستگاه قضا و نیروی انتظامی برای صدور سریعتر رای، تعیین حداکثر مجازات برای متعرضان به محیط زیست و شکارچیان حیات وحش و همکاری و همیاری نیروهای محیط بانی از دیگر اقدامات در دست اجرای این سازمان برای حفاظت از جان آنان است.
وی با بیان اینکه یگان حفاظت از محیط زیست تاکنون 120 شهید در حراست از منابع ملی تقدیم نظام کرده است، افزود: امسال نیز یک محیط بان در یزد به شهادت رسید و 69 محیط بان نیز در درگیری با متخلفان مجروح شدند که 42 نفرشان در بیمارستان بستری شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر