کد خبر: 898220
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ساخت و نصب ۸ اسکله گردشگری با اعتبار ۵۲ میلیاردی ودو فروند اسکله شناور در جزایر قشم و هنگام بهره برداری می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ساخت و نصب ۸ اسکله گردشگری با اعتبار ۵۲ میلیاردی ودو فروند اسکله شناور در جزایر قشم و هنگام بهره برداری می شود.

اله مراد عفیفی پور با اعلام این خبر گفت: در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و با هدف ارتقای سطح ایمنی سفرها و گردشگری دریایی، قرار است هشت اسکله فلزی شناور(پانتون) به ارزش ۵۲ میلیارد ریال در مبادی گردشگری قشم و سیریک نصب شودکه دو فروند از این اسکله ها در جزیره هنگام و روستای کندآلوی جزیره قشم تا پایان هفته جاری بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: تاکنون نصب دو فروند از آنها در جزیره هنگام و روستای ساحلی کندآلوی قشم به پایان رسیده و پایان هفته جاری با حضور مقامات ارشد سازمان بنادر و دریانوردی بهره برداری از آنها به صورت رسمی آغاز می شود.

عفیفی پور گفت: نصب چهار فروند اسکله شناور دیگر در روستاهای واقع شده در میان جنگل حرا شامل بندر تاریخی لافت و روستاهای ساحلی شیب دراز، گورزین و سهیلی جزیره قشم تا پایان سال ۹۶، به اتمام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: هفتمین اسکله شناور هم با هدف خدمت‌ رسانی مناسب به گردشگران جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس اوایل سال ۹۷ در جنگل حرای روستای ساحلی طبل نصب خواهد شد.

عفیفی پور اضافه کرد: همچنین نصب اسکله هشتم نیز تا پایان فصل بهار سال آینده در بندرگاه خور بین المللی آذینی سیریک (شرق هرمزگان) به انجام خواهد رسید.

وی گفت: طول ۲۰ و عرض ۵ متری پانتون های نصب شده در کنار ارتفاع ۱۵۰ سانتیمتری با آبخور ۳۰ سانتیمتر و ارتفاع آزاد ۱۲۰ سانتیمتری به عنوان مشخصات هشت اسکله شناور یاد شده، نام برد که قادر به پهلوگیری همزمان سه شناور تفریحی و مسافری هستندوطول پل دسترسی این اسکله ها(رمپ) را نیز ۲۰ متر با عرض ۱۶۰ سانتیمتر و ارتفاع ۱۳۰ سانتیمتر عنوان کرد.

عفیفی پور یادآور شد: بدنه این اسکله های شناور با تکیه بر دانش متخصصان بومی و توانمندی مهندسان ایرانی از جنس فولاد دریایی درجه A تحت کلاس یک موسسه رده بندی معتبر ایرانی ساخته شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر