کد خبر: 898216
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرزخبرداد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: با توجه به هفته منابع طبیعی برنامه‌های متنوعی در دستور کار قرارگرفته است که در این راستا ۲۵۰ هزار نهال در میان متقاضیان خارج از استان البرز توزیع‌شده است.

حامد فرضی در حاشیه بازدید از نهالستان بزرگ کشور که در محمد شهر کرج واقع‌شده است در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: این نهالستان در سال ۱۳۴۴ تأسیس و راه‌اندازی شده است و مصارف این مجموعه با سه حلقه چاه عمیق تأمین می‌شود.

وی ضمن گرامی داشت آغاز هفته منابع طبیعی، افزود: برنامه‌های متنوعی در دستور اداره منابع طبیعی قرارگرفته است تا در این ایام به انجام برسانند.

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز ضمن اشاره به‌روز درختکاری، یادآور شد: یکی از برنامه‌های مهمی که باکیفیت بسیار بالا به انجام برسد درختکاری است که بیش از یک‌میلیون اصله نهال در این ایام توزیع و کاشت خواهد شد.

فرضی بابیان اینکه نهال‌ها به‌صورت رایگان در مصلی نماز جمعه میان اقشار مردمی توزیع می‌شود، ادامه داد: سعی دارم فرهنگ کاشت نهال در میان مردم رواج پیدا کن که این موضوع باید با فرهنگ‌سازی و آموزش لازم همراه باشد چراکه باید هر نهالی که کاشت می‌شود با توجه به شرایط اقلیمی آن محیط باشد.

وی ادامه داد: متقاضیان بسیاری برای دریافت نهال به استان البرز مراجعه کردند که در این راستا بیش از ۲۵۰ هزار نهال توسط استان البرز به سایر استان‌های هم‌جوار، شرکت‌ها و مراکز دیگر ارسال‌شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز متذکر شد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در هفته منابع طبیعی در دستور کار قرارگرفته است افتتاح پنج بوستان روستایی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار