کد خبر: 898174
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
استاندار چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به نرخ بالای بیکاری استان تسهیلات اشتغالزایی بخش‌های مختلف در سطح ملی برای استان نامحدود است.
اقبال عباسی  در شورای هماهنگی بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری استان اظهار داشت: پس از رایزنی‌های انجام شده با حمید پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور مقرر شد با توجه به نرخ بالای بیکاری استان تسهیلات اشتغال‌زایی بخش‌های مختلف در سطح ملی برای استان نامحدود باشد تا بتوان از گام های موثری برای اشتغال‌زایی در استان برداشت.

وی خواستار تلاش جدی مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با ایجاد اشتغال و همکاری مدیران بانک‌های عامل استان برای رسیدن به این هدف شد و افزود: اکنون استان جزو سه استان دریافت کننده بیشترین تسهیلات اشتغال‌زایی کشور است از همین‌رو مدیران بانک‌های عامل در استان باید پرداخت تسهیلات بانکی مرتبط با ایجاد اشتغال را در اولویت قرار دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر افزایش ضریب امنیت بانک‌های عامل استان به ویژه در آستانه سال نو، بیان کرد: مدیران بانک‌های عامل و مسئولان مرتبط با حوزه اشتغال استان باید نسبت به برنامه‌ریزی برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به زندانیانی که آزاد و اصلاح شده‌اند اقدام کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری توسعه طرح‌های روستایی و عشایری، ساماندهی حمل و نقل و نوسازی بافت فرسوده شهری و روستایی را از مهمترین برنامه‌های دولت در سال 97 عنوان و بیان کرد: از سال آینده به مدت 3 سال با پرداخت تسهیلات ویژه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، 140 هزار خودروی حمل و نقل عمومی که عمری بیش از 20 سال دارند از رده خارج می‌شوند.

عباسی تاکیدکرد: 50 درصد هزینه این طرح را وزارت نفت از محل صرفه جویی در مصرف سوخت، 30 درصد از محل تسهیلات و 20 درصد باقیمانده را نیز متقاضیان واجد شرایط تامین و پرداخت می‌کنند.

مطالبات بانک‌های چهارمحال و بختیاری 32 درصد افزایش یافت

احمدرضا صباغی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه با بیان اینکه مطالبات جاری بانک‌های دولتی استان 32 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: نداشتن تمایل مشتریان به پرداخت تسهیلات دریافتی از بانک‌ها، ایجاد حس بدبینی به سیستم بانکی و تحمیل هزینه گزاف برای اخذ این تسهیلات از وام گیرندگان به بانک از مهمترین مشکلات بانک‌های عامل در سطح ملی و استانی است.

صباغی با اشاره به کمک‌ بانک‌ها برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعطیلی آنها، ادامه داد: متاسفانه رکود در بازار فروش سبب شده است که بدهی برخی تولیدکنندگان به بانک‌ها متورم شود به گونه‌ای که این واحدها برای بازپرداخت اقساط دچار مشکل می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر