کد خبر: 898154
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
تفاوت در قيمت درج‌شده با قيمت فروش!
اگرچه دولت در بودجه سال آينده خود پيشنهاد افزايش قيمت سيگار را داد و مجلس هم با آن موافقت كرد، اما ظاهراً برخي دلالان و محتكران به پيشواز رفته‌اند و از حدود يك‌‌هفته پيش قيمت‌هاي سيگار را به طرز عجيبي بالا برده‌اند.
 اين در حالي است كه برخي افراد حتي در شهرستان‌هايي مانند گرگان و فاضل‌آباد هم از اين احتمال گراني خبر داشته و همه زندگي خود و دوستانشان را به سيگار بدل كرده‌اند!
پس از اضافه‌شدن بند جنجال‌برانگيز الحاقي «۷» به تبصره «۶» لايحه بودجه توسط مجلس شوراي اسلامي درخصوص اخذ عوارض سيگار كه منجر به افزايش قيمت خرده‌فروشي هر نخ سيگار توليد داخل و سيگار وارداتي از ابتداي سال ۱۳۹۷ مي‌شود، بازار اين محصول دچار آشفتگي در زمينه قيمت فروش شده است. 
نكته قابل تأمل، گراني بيش از 33درصدي برخي محصولات داخلي پيش از آغاز سال نو است. به عنوان مثال هر پاكت سيگار هزار و 500 توماني اكنون به 2 هزار و 500 تومان فروخته مي‌شود. 
«ايسنا» در اين‌باره نوشته است: با خبر افزايش قيمت سيگار در سال آينده كه از چندي پيش با توجه به لايحه بودجه سال ۱۳۹۷ مطرح شده است، در روزهاي گذشته شاهد افزايش قيمت اين محصول توسط توزيع‌كننده‌ها هستيم. محصولاتي كه قيمت درج‌شده روي هر پاكت آن با قيمت فروش محصول همخواني ندارد، به طور مثال هر پاكت سيگاري كه 3 هزار تومان روي آن قيمت درج‌شده با قيمتي بين 3 هزار و 500 تا 4هزار تومان به فروش مي‌رسد!
اين در حالي است كه ستاد تنظيم بازار و رئيس اتاق اصناف ايران چندي پيش اعلام كرده بود كه هيچ كالايي تا پايان فروردين‌ماه سال آينده نبايد افزايش قيمت داشته باشد. به نظر مي‌رسد، رصد محتكراني كه از گران‌شدن سيگار باخبر بوده‌اند، كار آساني باشد و بايد ديد آيا مسئولان نظارتي در اين‌باره ورود خواهند كرد؟
در حال حاضر قيمت درج‌شده روي هر پاكت سيگار با قيمت عرضه‌شده در مجاري فروش متفاوت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار