کد خبر: 898004
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
استاندار خراسان رضوی بیان کرد:
استاندار خراسان رضوی گفت: درشروع دولت یازدهم، ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی خراسان رضوی 57 درصد بود که با اقدامات انجام شده در چند سال گذشته علی الخصوص سال جاری، ضریب نفوذ گاز در این بخش به 83 درصد می‌رسد که نشان دهنده جهشی قابل ملاحظه است.

علیرضا رشیدیان در بازدید از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، ضمن بیان این مطلب و اطلاع از وضعیت گازرسانی در سطح کشور و نیز سطح استان، اظهار کرد: در بخش شهری نیز دو شهر همت آباد و بار فاقد گاز بودند که شهر همت آباد در دهه مبارک فجر با حضور معاون اول رئیس جمهوری گازرسانی شد، همچنین عملیات اجرایی گازرسانی شهرستان بار نیز آغاز و با بهره برداری از آن در اوایل نیمه دوم سال 97، ضریب نفوذ گاز شهری در استان به 100 درصد خواهد رسید.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص وضعیت محیط زیست در سطح استان اظهار داشت: به علت فاصله کم صنایع به شهرها به خصوص به شهر مشهد و مصرف آن ها در استفاده از سوخت مازوت در فصل سرما به علت افت فشار، امسال فقط 15 روز هوای پاک را در شهر مشهد شاهد بودیم که نسبت به آلودگی بسیاری از کلانشهرها به خصوص تهران، بسیار بالا بوده که امیدواریم با اقداماتی که وزارت نفت به خصوص شرکت ملی گاز ایران با بهره بر داری از خطوط انتقال گاز در سال آینده انجام خواهند داد، شاهد افت فشار گاز در صنایع نباشیم.

رشیدیان همچنین در ادامه سخنان خود در خصوص مصرف بهینه گاز اظهار کرد: انتظار می‌رود که مردم عزیزمان با مصرف بهینه گاز و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و رعایت نکات ایمنی، از هدررفت این نعمت پاک الهی جلوگیری کنند تا آیندگان هم بتوانند از آن بهره ببرند.

مقام عالی دولت در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به رسیدن سال جدید و ورود زائرین به شهر مقدس مشهد و حرم رضوی اظهار کرد: پیش‌بینی می شود شهر مشهد میزبان حدود 8 میلیون زائر در سال جدید باشد که خوشبختانه از لحاظ تأمین گاز، سوخت، مواد غذایی و ... هیچ مشکلی نداریم و آماده میزبانی از زائرین حرم رضوی هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار