کد خبر: 897974
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
اكران مستند «زمستان يورت» كه به مسائل و مشكلات كارگران معدن يورت آزادشهر مي‌پردازد و قرار بود در شهر گرگان براي هنرمندان اكران شود، دوباره از طرف مسئولان متوقف شد. 
 علي دهقان تهيه كننده مستند «زمستان يورت» با اشاره به حواشي و مسائل پيش آمده در لغو اكران اين مستند در گرگان گفت: اكران مستند «زمستان يورت» كه به مسائل و مشكلات كارگران معدن يورت آزادشهر مي‌پردازد و قرار بود در شهر گرگان براي هنرمندان اكران شود، دوباره از طرف مسئولان متوقف شد. براي دريافت پروانه نمايش مستند «زمستان يورت» از اداره ارشاد گرگان درخواست مجوز كرديم تا در فضاهايي كه در اختيار اين اداره كل است بتوانيم اين مستند را نمايش بدهيم. 
وي افزود: تا امروز بيش از يك ماه از ارسال درخواست مجوز نمايش مستند «زمستان‌يورت» به اداره ارشاد گرگان مي‌گذرد اما تا الان هيچ‌گونه پاسخي به ما نداده‌اند و به ما اعلام كرده‌اند اجازه اكران در مكان‌هايي كه متعلق به اداره ارشاد است، نداريم. تهيه كننده مستند «زمستان يورت» ادامه داد: با توجه به اين موضوع تصميم گرفتيم مستند «زمستان‌يورت» را با همكاري واحد تصويري حوزه هنري و بسيج رسانه استان در تكيه هنرمندان گرگان كه داراي بافتي تاريخي است، اكران كنيم. دهقان خاطرنشان كرد: متأسفانه روز گذشته از اداره ارشاد شهرستان با دوستان ما در حوزه هنري تماس گرفتند كه مستند «زمستان‌يورت» در اين مكان نيز اجازه اكران ندارد. تهيه كننده مستند «زمستان يورت» يادآور شد: به عنوان يك فيلمساز و فردي كه در حوزه توليدات آثار انقلابي فعاليت مي‌كنم نمي‌دانم چرا با اين مستند اينگونه برخورد مي‌كنند. اين درحالي است كه بايد بيشتر از اينها به چنين فيلم‌هايي بها داده شود. دهقان اظهار داشت: همه مردم بايد چنين مستندهايي را تماشا كنند و از مشكلاتي كه براي خانواده‌هاي عزيزان كارگر معدن يورت پيش آمده باخبر شوند، كما اينكه در حال حاضر با توجه به اينكه 11 ماه از اين ماجرا مي‌گذرد، بسياري از اين خانواده‌ها به آن حق و حقوقي كه بايد مي‌گرفتند، نرسيدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار