کد خبر: 897955
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
تراکتور در پي اولين دشت آسيايي
هفته سوم ليگ قهرمانان آسيا در حالي از امروز آغاز مي‌شود که در نخستين روز اين هفته پرسپوليس و تراکتور، دو نماينده سرخپوش ايران به مصاف تيم‌هاي اماراتي مي‌روند.
دنیا حیدری

هفته سوم ليگ قهرمانان آسيا در حالي از امروز آغاز مي‌شود که در نخستين روز اين هفته پرسپوليس و تراکتور، دو نماينده سرخپوش ايران به مصاف تيم‌هاي اماراتي مي‌روند. پرسپوليس در آزادي ميزبان الوصل امارات است و تراکتورسازان تبريزي نيز در امارات مهمان الجزيره هستند. 
 پرسپوليس در يکي از سخت‌ترين ديدارهاي خود طي ماه‌هاي اخير ساعت 17:15 امروز در آزادي به مصاف الوصل امارات مي‌رود، آن‌ هم در شرايطي که فرصتي براي غصه خوردن ندارد. اين را مرد کروات نيمکت سرخپوشان مي‌گويد، برانکويي که شاگردانش بعد از باخت پرگل برابر السد، نتيجه دربي را هم واگذار کردند و حالا در بدترين شرايط روحي بايد خود را مهياي حضور برابر الوصل امارات کنند. تيمي که روي کاغذ برابر سرخپوشان تهراني حرفي براي گفتن ندارد و در هر دو بازي قبلي خود در اين رقابت‌ها بازنده بوده و حالا بدون امتياز در قعر جدول گروه قرار گرفته و حريف خوبي براي پرسپوليس است که با شکست آ‌ن،  بتواند ناکامي‌هاي اخير را به دست فراموشي بسپارد و بار ديگر روحيه و انگيزه خود را براي ادامه راه چه در ليگ برتر و چه ليگ قهرمانان باز يابد. البته رودولفو آروابارنا، سرمربي آرژانتيني الوصل مي‌گويد تنها برد در اين بازي برايش مهم است و به اين مسئله هم اشاره مي‌کند که در صورت کسب نتيجه‌اي ديگر، قراري بر اخراج او نيست و تنها همسرش مي‌تواند او را اخراج کند: «در مسابقات اخير شرايط سختي را پشت سر گذاشتيم، ولي به بازيکنانم اعتماد کامل دارم. اگرچه اين بازي در ماندن يا نماندن من در الوصل تأثيري ندارد، اما براي ما فقط برد مهم است و همانند پرسپوليس براي کسب سه امتياز به ميدان مي‌رويم.»  حريف پرسپوليس با کارواني نصفه و نيمه به تهران آمده است تا در نهايت الوصل بدون شش بازيکنش مقابل شاگردان برانکو قرار ‌گيرد. مسئله‌اي که مي‌تواند کار سرخپوشان را براي پيروزي در اين ديدار خانگي راحت کند، به شرط آنکه برانکو بتواند شاگردانش را از شوک دربي خارج کند.
 او خود نيز معتقد است ‌ باخت در دربي براي بازيکنان  تحملش  راحت نيست، اما تأکيد مي‌کند که نتيجه بازي با الوصل از دربي براي او و تيمش مهم‌تر است: «ما انتظار باخت را نداشتيم، اما اين بازي از دربي براي ما مهم‌تر است. مي‌دانم که با گرفتن ۹ امتياز مي‌توانيم صعود کنيم. همه تلاشمان اين است که هرچه زودتر بتوانيم ۹ امتياز را به دست آوريم، اما اينکه مقابل چه تيمي امتياز بگيريم مهم نيست، مهم گرفتن امتياز است. مي‌دانيم بازي با الوصل راحت نيست. آنها در دو بازي قبلي‌شان باخته‌اند و حالا به دنبال جبران هستند، اما پرسپوليس هم مي‌خواهد برنده اين بازي باشد.» يکي از اتفاقات جالب قبل از اين ديدار، تصميم برانکو براي کنار گذاشتن ربيع‌خواه است، بازيکني که بعد از دربي آماج حملات فراوان بود و سرمربي سرخپوشان تصميم دارد با استراحت دادن به او فشاري را که روي اين بازيکن است، کم کند تا تيم با آرامش بيشتري به ميدان برود. حالا بايد ديد تدابير او در اين بازي جواب مي‌دهد يا پرسپوليس بعد از باخت به السد و استقلال، همچنان روي روند ناکامي‌اش قدم برمي‌دارد.
   
خيز ساغلام براي اولين 3 امتياز

تراکتورسازان تبريزي که اين فصل از ليگ قهرمانان آسيا را خوب شروع نکرده‌اند، بعد از دو باخت پياپي امشب در سومين ديدار خود ساعت 18:30 مهمان الجزيره امارات هستند. قهرمان فصل گذشته ليگ امارات امسال شرايط چندان جالبي نداشته و در رده پنجم قرار گرفته و در بهترين حالت مي‌تواند در پايان فصل سوم شود. هدايت اين تيم به عهده هنک تن‌کاته هلندي است که سابقه هدايت آژاکس آمستردام را هم در کارنامه دارد. حريف اماراتي تراکتور با از دست دادن چند بازيکن نسبت به فصل قبل ضعيف شده و تنها ملي‌پوش آن علي مبخوت، آقاي گل جام ملت‌هاي آسيا در سال 2015 است که در هر دو بازي اين فصل ليگ قهرمانان براي تيمش گلزني کرده است. البته بدون شک رومارينيو، مهاجم 27 ساله برزيلي که اين فصل به جمع الجزايري‌ها اضافه شده، يکي از بازيکنان شاخص اين تيم است که در اين فصل از رقابت‌هاي ليگ امارات پنج پاس گل داده و پنج گل نيز به ثمر رسانده است. 
اين تيم تاکنون چهار مرتبه با تراکتور ديدار کرده که در سه ديدار بازنده بوده و تنها يک مرتبه موفق به شکست تبريزي‌ها شده است. الجزيره سال 2016 نيز با تراکتور همگروه بود که در هر دو بازي نتيجه را به نماينده تبريزي ايران واگذار کرد و بعيد نيست که با يک باخت ديگر ناکامي‌هاي اين فصل تراکتور در ليگ قهرمانان را کمرنگ كند و سکويي براي پرتاب دوباره شاگردان ساغلام به ادامه اين رقابت‌ها شود. نتيجه اين ديدار براي مرد ترک‌تبار نيمکت تراکتور از اهميت بالايي برخوردار است، چراکه بعد از دو باخت در ليگ قهرمانان، هفته گذشته نيز در رقابت‌هاي ليگ به پيکان باخته و حالا تنها يک پيروزي مي‌تواند فشارها را از روي او و تيمش بردارد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار