کد خبر: 897845
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس تحقیقات، آمار مصرف دخانیات و ابتلا به فشارخون در استان مرکزی فراتر از میانگین کشوری است و حدود نیمی ازجمعیت این استان دچار چربی خون بالا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس تحقیقات، آمار مصرف دخانیات و ابتلا به فشارخون در استان مرکزی فراتر از میانگین کشوری است و حدود نیمی ازجمعیت این استان دچار چربی خون بالا هستند.

حسن طاهراحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در اولین مجمع استانی سلامت استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: سلامت تنها به معنای سلامت جسمی افراد نیست بلکه سلامت روحی، دوری از معضلات اجتماعی و سلامت معنوی همه باهم شاکله کلی سلامت یکی هستند.

وی افزود: ارگان های دولتی و غیردولتی می توانند نقش اساسی و بسیار مهمی را در تامین و حفظ و همچنین ارتقای سلامت ایفا کنند، همچنین اصلی ترین محوریت تشکیل مجمع سلامت این است تا همه افراد جامعه را به ایجاد سلامت مکلف سازد و آنها را با خودمراقبتی آشنا سازد زیرا با افزایش خود مراقبتی شاهد کاهش بیماری در جامعه هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه میزان مصرف دخانیات در استان مرکزی از میانگین کشوری بالاتر بوده و یکی دیگر از عوامل بروز مرگ و میر مصرف بی حدو مرز دخانیات است، فشارخون بالا، تصادفات، استفاده از نوشیدنی های غیرمجاز و سرطان ها از دیگر عوامل مرگ و میر محسوب می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: شش درصد از آمار مرگ و میرها به بیماری های ناشی از آلودگی هوا مرتبط است و تمامی مشکلات ذکر شده با همکاری دستگاه ها قابل کنترل و حتی کاهش هستند.

طاهراحمدی بیان کرد: در استان مرکزی ۲۹.۹درصد از مردم مبتلا به فشار خون هستند در صورتی که متوسط کشوری در این زمینه معادل ۲۷درصد است و باید توجه داشته باشیم که مصرف نمک در کشور ما چهار برابر متوسط جهانی برآورد شده، همچنین ۴۳درصد مردم استان مرکزی مبتلا به چربی خون بالا هستند.

وی ابراز داشت: متاسفانه ۶۰ درصد از مردم ایران دچار اضافه وزن هستند و ۹۰ درصد جامعه آماری کشور فعالیت فیزیکی کافی ندارند و این در صورتی است که ما موظف هستیم تا سال ۲۰۲۵، دست کم ۲۵ درصد از مرگ و میرهای زودرس ناشی از بیماری های قلبی و عروقی، ۳۰ درصد از مصرف نمک، ۳۰ درصد از مصرف دخانیات، ۲۵ درصد از بیماری های قلبی و عروقی و سایر موارد را کاهش دهیم.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر