کد خبر: 897721
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان خبر داد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: دوربین‌های تله‌ای مستقر در منطقه دره‌بزی پارک ملی کویر گرمسار تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی را ثبت کردند.

عباسعلی دامنگیر با بیان اینکه پلنگ ایرانی از گونه‌های گربه‌سانان در معرض تهدید است که به همراه یوزپلنگ آسیایی، دو گونه مهم حیات وحش استان سمنان است، گفت: از ابتدای سال تاکنون تصویر پلنگ در این منطقه یکبار به صورت مستقیم و سه بار توسط دوربین‌های تله‌ای ثبت شده‌است.
وی خاطرنشان کرد: طی چهار ماه گذشته تصویر پلنگ توسط دوربین های تله ای ثبت شده بود، سال گذشته تصویر پلنگ چهار مرحله مشاهده مستقیم و توسط دوربین‌ها در چشمه خری پارک ملی کویر در شهرشتان گرمسار استان سمنان به ثبت رسید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان تاکید کرد: با توجه به سرمای هوا و کمبود غذا، گونه های مختلف جانوران برای یافتن غذا به حاشیه روستاها پناه می برند که از مردم و جوامع بومی تقاضا داریم به محض مشاهده آن‌ها اداره حفاظت محیط زیست شهرستان را در جریان قرار دهند.
استان سمنان سه منطقه حفاظت شده در محدوده جنگل ابر، خارتوران و پرور و پنج منطقه شکار ممنوع دارد، یک ششم از کل مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان واقع است، مناطق حفاظت شده این استان در شهرستان های شاهرود، مهدی شهر و گرمسار، زیستگاه گونه در حال انقراض یوزپلنگ آسیایی و در معرض تهدید پلنگ ایرانی است و ایجاد 11 کیلومتر مسیر سبز یکی از برنامه‌های استان برای حفاظت از این گونه‌های مهم حیات وحش است.
با توجه به تنوع زیستی استان سمنان، از انواع گربه سانان مانند یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، گربه کاراکال، گربه وحشی، گربه جنگلی، گربه پالاس، گربه شنی و سیاه گوش به تعداد قابل توجهی در این استان وجود دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر