کد خبر: 897709
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
شهردار اراک خبر داد:
شهردار اراک گفت: تفاهم‌نامه ایجاد پنج بازارچه میوه و تربار محلی با بخش خصوصی منعقد شده که مراحل اداری آن در حال طی شدن است.

شهردار اراک گفت: تفاهم‌نامه ایجاد پنج بازارچه میوه و تربار محلی با بخش خصوصی منعقد شده که مراحل اداری آن در حال طی شدن است.

تاجران شهردار اراک بیان اینکه در تمام نقاط کشور متولی میدان تره بار مادر، ارگان شهرداری ‌است، افزود: متاسفانه در اراک در یک مقطع زمانی به هر دلیلی تولیت میدان تره بار مادر به ارگان دیگری غیر از شهرداری‌ واگذار شده و اکنون در تحویل شهرداری نیست که ساماندهی این امر یکی از درخواست‌های شهرداری از استانداری است.

تاجران اشاره کرد: اصل میادین تره بار زون صنعتی آنهاست، در زون صنعتی تمامی فعالیت‌های برند‌سازی، جدا‌سازی، تمیز‌کردن، درجه‌بندی‌ کردن و صنایع تبدیلی میوه و تربار صورت می‌گیرد. در همین راستا یکی از حقوق شهروندی، تهیه و خرید هر کیفیت میوه‌ای بدون هیچ‌گونه مشکلی است، اما متاسفانه در اراک زون صنعتی در میادین میوه و تره بار مورد توجه، مطالعه و حتی پیش‌بینی نیست.

شهردار اراک گفت: به طور کلی در شهر اراک دیگر سنسورها در خصوص سد معبر حساسیتی ندارند، چراکه عدم برخورد با موارد سد معبر سبب نهادینه شدن این فرهنگ شده و به نوعی افراد خاطی سد معبر را حقوق اجتماعی و صنفی خود می‌دانند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، داود تاجران در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی، اظهار کرد: در میدان ورودی شهر شاهد وجود چندین کیوسک و دکه هستیم و مسافران برای خرید از آنها به ناچار باید به میدان ورودی شهر روند، دیدن این صحنه‌ها برای شهروندان آزار‌دهنده است، همچنین تجاوز به پیاده‌روها به حدی گسترده ‌است که می‌توان گفت شهروند اراکی از کمترین حقوق شهروندی برخوردار نیست.

وی با اشاره به اینکه ایجاد حقوق شهروندی در اراک نیازمند هماهنگی بین بخشی است، افزود: مشکلات بازار عرضه میوه و تره بار جنب خیابان حصار در سایه همکاری شهرداری و میراث فرهنگی مرتفع خواهد شد، ریشه‌ای حل کردن این معضل نیازمند تمهیدات ویژه‌ای است، پس از ارائه مجوز میراث فرهنگی مشکلات چندین مغازه سر حصار برای همیشه مرتفع خواهد شد، در این مسیر دیگر مجوز فروش میوه‌ داده نمی‌شود، چراکه بایستی عرضه میوه در بازارهای استاندارد که باعث ایجاد ترافیک نشود، صورت گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر