کد خبر: 897701
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
ابوالفضل موسوي بيوكي، از نمايندگان مجلس كه از قضا عضو كميسيون عمران است و ...
ابوالفضل موسوي بيوكي، از نمايندگان مجلس كه از قضا عضو كميسيون عمران است و بايد دغدغه‌هاي بيشتري نسبت به حوزه راه و شهرسازي داشته باشد، معتقد است نمايندگان مجلس نبايد با استيضاح وقت وزير راه را بگيرند! 
نمايندگان مجلس سال گذشته و پس از برخورد دو قطار در ايستگاه سمنان قصد استيضاح وزير را داشتند كه به سرانجام نرسيد و چند ماه بعد، همين مجلس براي دولت جديد هم مجدد به همين وزير يعني عباس آخوندي براي رياست همين وزارتخانه رأي داد! حالا، پس از كم كاري وزارت راه در ماجراي زلزله كرمانشاه و بعد سقوط هواپيما و نيز عملكرد نامناسب اين وزارتخانه در برف ماه گذشته و در راه ماندن مسافران و بسته شدن تمامي راه‌هاي ارتباطي چند شهر از جمله تهران قصد استيضاح آخوندي را دارند، اما... 
در يادداشت اين نماينده مجلس در روزنامه اعتماد آمده است كه «آقاي آخوندي بدشانسي زيادي آورد و اتفاقاتي پشت سرهم افتاد كه سبب شد تا افكار عمومي وزير را مقصر بپندارد... اينطور نيست كه وزير بودجه كافي براي حل مشكلات داشته و تحريمي هم مانع راهش نشده باشد. » در ادامه يادداشت تلاش مي‌شود موقعيت كنوني را براي استيضاح نامناسب بدانند: «در ماه‌هاي پاياني سال هستيم. بيش از ٢٠‌ميليون مسافرت كوتاه و بلند از طرق زميني، هوايي و دريايي در عيد خواهيم داشت. وزارت راه وشهرسازي در چنين شرايطي اگر مديرش را از دست بدهد، با وضعيت ناگواري رو به رو خواهد بود. حتي سوال از وزير وقت و دغدغه او را به سمتي ديگر متمايل مي‌كند و تمركز وزير از حل مشكلات و ايجاد امكانات پرت مي‌شود. آرامش وزارتخانه را در اين شرايط نبايد به هم زد. » در اين يادداشت نيامده كه آيا بررسي مشكلات و پاسخ به سوالات نمايندگان مردم جزئي از همين وظايف وزير محترم نيست؟ و آيا زماني كه از او سوالي نشد، متمركز بر انجام وظايفش شد و مشكلي به وجود نيامد؟ از سويي در همين يادداشت، در مورد استيضاح ربيعي وزير كار هم همين مسائل گفته شده است. با اين حساب به نظر مي‌رسد ابزار استيضاح را كلاً از مجلس بگيريم؛ چرا كه مسائلي كه در مورد ربيعي و آخوندي در اين يادداشت بيان شده، در مورد همه وزرا صادق است!

اگر مربوط به برجام نبود، چرا سانسور شد؟
روزنامه‌ها و رسانه‌هاي اصلاح طلب به طور دسته جمعي ماجراي خودداري شركت‌هاي سوخت رساني آلمان از دادن سوخت به هواپيماي حامل محمدجواد ظريف را سانسور كردند. منتقدان برجام معتقد هستند كه اين اتفاق علاوه بر تحقير ايران، ردي از نقض برجام را هم با خود به همراه دارد. چرا بايد شركت‌هاي سوختي كشوري كه خود در مذاكرات هسته‌اي منجر به برجام حضور داشته، از ارائه خدمات معمولي به وزيرخارجه كشورمان واهمه داشته باشند؟ در خبرها آمده بود كه شركت‌هاي تأمين سوخت از اين نگران بودند كه با سوخت‌رساني به هواپيماي وزير خارجه ايران، تحريم‌هاي واشنگتن عليه تهران را نقض كنند و خود مشمول مجازات و تحريم شوند.  وزارت خارجه ايران كه در ابتدا خبري در اين مورد منتشر نكرد و بعد كه رسانه‌هاي آلماني ماجرا را منتشر كردند، اعلام كرد كه ماجرا عمده و پيچيده نبوده است! حال سوال اين است كه دليل سانسور اين خبر از سوي اصلاح‌طلبان چه بود؟ آيا نگران اين نبودند كه مخاطبانشان پي به بي اثر بودن برجام ببرند؟ آيا سانسور به اين دليل نبود كه خود مي‌دانستند ذهن خواننده مستقيماً اين عدم سوخت رساني به هواپيماي مقامات ايران، آن هم از ترس تحريم‌هاي دولت امريكا را به برجام و همه شعارهاي پرطمطراق در مورد فتح الفتوح بودن برجام ربط مي‌دهد؟
 
مهاجرانی: بی‌بی‌سی نتانیاهو را با پرطاووس باد می‌زند!
بي بي سي فارسي همواره ادعاي آن را دارد كه رسانه بي طرفي است. اين بي طرفي البته بارها با ادله و آوردن مصاديق رد شده است، اما جالب اينكه اين بار عطاءالله مهاجراني، وزير فرهنگ و ارشاد اصلاحات كه سال‌ها با خروج از كشور در لندن ساكن شده، معترض بي بي سي شده است. مهاجراني در توئيتي نوشته است كه « چرا BBC جهانى كه به بسيارى از زبان‌هاى معروف و مهجور دنيا برنامه پخش مى‌كند، به زبان عبرى كه زبان رسمى اسرائيل و زبان دينى يهوديان جهان است برنامه ندارد؟ چرا اسرائيل را در منطقه حفاظت شده خبرى قرار داده و نتانياهو را با پر طاووس باد مى زند!؟»
روشن است هر كس اندك سررشته‌اي از رسانه داشته باشد يا حتي صرفاً اهل دنبال كردن اخبار باشد، جهت‌گيري بي بي سي را مي‌فهمد و اگر كمي انصاف داشته باشد، بيان هم مي‌كند. اما اغلب اصلاح طلبان از بيان بي طرف نبودن بي بي سي طفره مي‌روند، چرا كه سال‌ها حمايت بي بي سي از جريان اصلاحات در ايران را با همين ژست بي طرفي بي بي سي توجيه كرده‌اند و اگر بپذيرند بي بي سي بي طرف نيست، بايد پاسخ دهند پس چرا مدافع اصلاح طلبان است! از اين رو توئیت يك وزير سابق اصلاح‌طلبان قابل توجه است. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
1
چرا همه از وزیر شکایت می کنند. ایا وقتش تیست کسی که ... را پشت بام برده از پشت بام بیاوردش پایین
ناشناس
|
France
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
این وزیر آخوندی همان بدرد بی بی سی میخورد..
معلوم نیست چه مدیریتی در مسکن کرده که بخواهد در جریان سفرهای نوروزی انجام دهد !
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
ادعای مهاجرانی درباره شبکه بی بی سی " نشان از این دارد " اش پخته شده بی بی سی برای مردم دنیا " چه قدر شور شده " که وزیر سابق اصلاح طلبان را " اجبار به چنین مطالبی در باره باد زدن این
شبکه با پر طاووس " برای نتانیاهو " بیان کرده ست.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
نماینده محترم مجلس " درست بیان کردید نباید وقت گران بهای
وزیر راه وشهر سازی را با استیضاح گرفت " ایشان مشغله های زیادی دارند " که در فرصت 3سال باقیمانده وزارت " بلاهای بسیاری دیگری بر سر این مردم محکوم به تحمل ایشان " باید پیاده شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار