کد خبر: 897646
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس اعلام كرد
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس، با اعلام خبر تشكيل جلسه كميسيون متبوعش با حضور وزير امور خارجه بعد از تعطيلات مجلس، بررسي حواشي سوخت‌رساني هواپيمای حامل وزير امور خارجه در آلمان را بخشي از گزارش برجام دانست. 
كمال دهقاني فيروزآبادي در گفت و گو با خانه ملت، در مورد انتشار خبري مبني بر تشكيل جلسه اعضاي كميسيون امنيت ملي با حضور محمدجواد ظريف بعد از تعطيلات مجلس به منظور بررسي موضوع حواشي ايجادشده پيرامون سوخت‌رساني به هواپيماي حامل وزير امور خارجه در آلمان گفت: در اين نشست تنها حواشي سوخت‌رساني هواپيمای حامل وزير امور خارجه در آلمان موضوع بحث نيست، بلكه مسائل ديگري نيز همچون روابط دو جانبه ايران با كشورهاي عضو اتحاديه اروپا مورد بررسي قرار خواهد گرفت. گزارش وزارت امور خارجه در مورد برجام نيز از ديگر موضوعات مورد بررسي در اين نشست خواهدبود، كما اينكه اين وزارتخانه هر سه ماه يكبار در مورد روند اجراي برجام به مجلس گزارش مي‌دهد.  وي با تأكيد بر اينكه گزارش بعدي وزارت امور خارجه در مورد روند اجراي برجام فروردين ماه به كميسيون متبوعش ارائه مي‌شود، تصريح كرد: قطعاً در اين گزارش به موضوع حواشي سوخت‌رساني هواپيما حامل وزير امور خارجه در آلمان نيز اشاره شده و توضيحات لازم ارائه مي‌شود، چراكه اين مهم به عنوان اقدامات يكي از كشورهاي تعهدكننده، بخشي از روند اجراي برجام محسوب مي‌شود، همچنين اين گزارش موضوعاتي پيرامون حمل و نقل هوايي، بيمه‌ها، كشتيراني، معاملات بانكي، تجاري و مناسبات سياسي را در برمي‌گيرد. 
اين نماينده مردم در مجلس دهم، يادآورشد: كميسيون امنيت ملي نيز ملزم شده بعد از دريافت گزارش وزارت امور خارجه، بعد از اتمام تعطيلات نوروز گزارش شش ماهه‌اي را در رابطه با روند اجراي برجام در صحن مجلس ارائه دهد. 
گفتني است در جريان سفر محمدجواد ظريف، وزير خارجه كشورمان به آلمان براي شركت در اجلاس امنيتي مونيخ، شركت‌هاي سوخت رسان مستقر در فرودگاه مونيخ از بيم تحريم امريكا به هواپيماي حامل ظريف سوخت‌رساني نكردند. در نهايت با دخالت دولت آلمان، وزارت دفاع اين كشور كار سوخت‌رساني را انجام داد و ظريف از مونيخ عازم مسكو شد. كاربران شبكه‌هاي اجتماعي اين موضوع را آبروريزي و رسوايي براي برجام دانستند و يادآور شدند كه به دولت هشدار داده شده بود كه به عهد و پيمان غربي‌ها اعتمادي نيست. با اين حال، وزارت خارجه كشورمان معتقد است اين موضوع آنچنان كه در اخبار منتشر شد، موضوعي عمده و پيچيده نبود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار