کد خبر: 897592
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
با وجود آنکه هنوز سازوکار‌های اجرای طرح جدید ترافیک مشخص نیست، زمزمه‌هایی از سوی مسؤلان شهرداری برای پولی کردن زوج و فرد؛ پس از سه ماه اجرای طرح جدید ترافیک، شنیده می‌شود.
تسنیم: کش و قوس‌های پیرامون طرح جدید ترافیک و رفت و برگشت‌های میان فرمانداری، پلیس و شورای شهر و شهرداری در حالی ادامه دارد که سال در حال به پایان رسیدن است و هنوز شهروندان تهرانی درباره سیاست اصلی شهرداری در محدوده طرح ترافیک و حتی زوج و فرد تکلیف خود را نمی‌دانند.

در همین زمینه با وجود آنکه هنوز سازوکار‌های اجرای طرح جدید ترافیک مشخص نیست، زمزمه‌هایی از سوی مسؤلان شهرداری از جمله پورسیدآقایی -معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران برای پولی کردن زوج و فرد؛ نیز پس از سه ماه اجرای طرح جدید ترافیک، شنیده می‌شود.

مهدی چمران -رئیس سابق شورای شهر تهران نیز با غیر قانونی خواندن طرح‌های شورای شهر درباره پولی کردن زوج و فرد گفت: ورود به محدوده زوج و فرد و پولی کردن آن به سادگی میسر نمی‌شود چرا که باید به تصویب شورای عالی ترافیک نیز برسد. مسلماً شهرداری نمی‌تواند به هر بهانه‌ای اعم از زوج و فرد و... نرخی را به مردم تحمیل کند چرا که چنین موضوعی خارج از قانون و مغایر با قانون است مگر اینکه قانون را تغییر دهند.

وی با ابراز تعجب از برخی اظهار نظر‌های غیرکارشناسی در شورای شهر تهران اظهار داشت: برخی اظهارنظر‌ها از دوستان شورای شهر و شهرداری جای تعجب دارد در حالیکه ساخت یک کیلومتر تونل مترو ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه‌بر است شهرداری چگونه می‌تواند یا می‌توانست با دریافت پول بابت طرح ترافیک یا زوج و فرد مبالغ مورد نیاز برای تامین زیرساخت‌های شهر را فراهم کند؟ آیا در صورت اجرایی شدن چنین طرح‌هایی که تبعات بسیاری از جمله آلودگی هوای شهر را به دنبال دارد می‌توان زیر ساخت‌ها را افزایش داد؟ در بهترین حالت منابع حاصل از اجرای طرح‌هایی که به زعم ما غیرکارشناسی است در صورت اجرا البته، خرج جدول سازی، خرید دوربین و کمک به راهنمایی و رانندگی می‌شود و بس...

وی طرح‌های شورای شهر را مصداق هر چه قدر پول داری آش می‌خوری عنوان کرد و افزود: حال این سوال مطرح می‌شود اگر یک روز نصف مردم تمایل داشتند وارد محدوده طرح ترافیک شوند یا در روز‌های زوج وفرد خودرویشان را بیرون آورند و پولش را هم بپردازند، آیا کسی می‌تواند مانع ورود آن‌ها به این محدوده شود؟ پولشان را پرداخته‌اند و صاحب اختیارند و آیا غیر از این است؟ طرح‌های مطرح شده در شورای شهر و شهرداری مصداق هر چه قدر پول بدهی آش می‌خوری است تا تاملی بر چاره یابی؛ راهکاری برای مقابله با آلودگی هوای تهران ارائه نمی‌شود و دریافت پول موضوعی است که فقط مطرح می‌شود. موضوعی که برای بسیاری از شهروندان تهرانی با ماشین‌های مدل بالا اصلاً قابل توجه نیست؛ یعنی رقمی نیست که به واسطه آن از خودروی شخصی استفاده نکنند، بنابراین درصورت اجرا باید منتظر افزایش آلودگی هوا و پشت چشم نازک کردن رانندگانی باشیم که در ماشین‌های مدل بالا به سهولت در جای جای شهر تردد خواهند داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار