کد خبر: 897537
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌ غربی مطرح کرد:
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌ غربی گفت: مجمع سلامت آذربایجان ‌غربی جزو نخستین مجمع‌هایی است که در کشور ایجاد شده و در حوزه بهداشت، پویایی این استان مشهود است.

به گزارش جوان، همایون هاشمی در نخستین مجمع سلامت استان به مولفه‌های موثر بر سلامت در کشورهای پیشرفته اشاره کرد و افزود: اولین و مهمترین مولفه بحث امنیت است که در جمهوری اسلامی ایران به طور کامل وجود دارد و مولفه های دیگر اعم از مسائل اجتماعی و اقتصادی نیز بر سلامت موثر است.

وی با اشاره به اینکه باید از سه منظر به طرح تحول سلامت نگاه کرد تصریح کرد: طرح تحول سلامت، اساسی‌ ترین طرح دولت بود که نیاز به دقت و توجه بسیار داشته و در مجلس شورای اسلامی نیز، اقدامات لازم برای اجرای این طرح انجام شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت نیازمند راهبری هوشمندانه است، افزود: بی‌تردید این راهبری نیز در دست مردم بوده و باید از آنان آموخت و از سوی دیگر باید در این طرح، نقش دولت کاسته شده و طرح در دست مردم باشد حتی بیمارستان‌ها، به جز پدافند غیرعامل که امنیتی است، باید در دست مردم باشد تا آنان اداره کنند.

وی با اشاره به اینکه نظارت در حوزه بهداشت و درمان چندان مناسب نیست، گفت: در این رابطه بخش خدماتی عمده بوده اما بخش نظارتی نیاز به تدبیر دارد.

همایون هاشمی تصریح کرد: اگر نظارت‌ ها در حوزه بهداشت و درمان، فرایند محور و سیستم‌ محور بوده و فرد محور نباشد، بسیاری از عارضه ‌ها به وجود نمی‌آید.

وی با ابراز تاسف از اینکه هم ‌اکنون طب ایرانی مورد غفلت قرار گرفته است، اظهار کرد: این طب کم‌ هزینه بوده و اثر مطلوبی در طب امروزی دارد و چه بسا بسیاری از مصرف ‌گرایی دارویی را نیز کاهش می‌دهد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین ‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز خرسندی از اینکه هم ‌اکنون رشد بسیار چشمگیر و مطلوبی در دانشگاه علوم‌ پزشکی ارومیه شاهد هستیم افزود: در چند ساله گذشته در این دانشگاه اقدامات بزرگ و شاخصی انجام گرفته تا جایی که دانشگاه علوم‌پزشکی ارومیه جزو پنج دانشگاه برتر کشور است.

وی افزود: نباید پروژه‌های بزرگ در عرصه سلامت، نیمه‌کاره رها شده و سبب آزار مردم شود بلکه باید با سرعت، به سرمنزل مقصود برسند که خوشبختانه این همت در دانشگاه علوم‌پزشکی ارومیه دیده شده است.

همایون هاشمی با اشاره به اینکه در کمیسیون تخصصی بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از طرح تحول سلامت حمایت و پشتیبانی می‌شود، گفت: مجلس شورای اسلامی به این طرح اعتقاد داشته و آن را اثر گذار می ‌داند هر چند که در طرح پزشک خانواده ضعف داشته و موفق عمل نکرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر