کد خبر: 897506
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
ویژه‌های جوان:
علی علیزاده تحلیل‌گر و پژوهشگر ‌ در کانال تلگرامی خود به بحث آقازادگی واکنش نشان داد و نوشت: «پدیده دیگر که باید به آن توجه کرد، پدیده «آقازادگی» است.
علی علیزاده تحلیل‌گر و پژوهشگر ‌ در کانال تلگرامی خود به بحث آقازادگی واکنش نشان داد و نوشت: «پدیده دیگر که باید به آن توجه کرد، پدیده «آقازادگی» است. «تورگینیف» نویسنده شهیر روسی یک رمانی به نام «آشیانه اشراف» نوشته است. در این کتاب بررسی کرده که چرا روسیه تزاری از هم فروپاشید. او در این کتاب بیان می‌کند یک نسلی از اشراف صرفاً دارنده مدرک شدند اما از دامنه مطالباتشان کم نکردند. برخورداری از مدرک این افراد را دچار مطالبات فزاینده کرد که هم دچار سهم‌خواهی در حوزه مسئولیت شدند و هم برخورداری از زندگی مرفه که این دو عارضه اکنون [در ایران] رخ داده است. یک نسلی از آقازاده‌‌ها در ایران وجود دارند که نه سواد خاصی دارند و نه توان مدیریتی، اما خواهان سهم مدیریتی هستند و به مسئولیت‌های جزئی نیز راضی نیستند. اکنون عده‌ای از آنها برخی از مناصب را گرفته و در سیستم مشغول به کار هستند. بخشی از این به‌هم‌ریختگی در نظام مدیریتی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در ساختار، به خاطر همین آقازاده‌هایی است که در سیستم حضور دارند. وقتی شما آمار می‌دهید که در انگلیس بیش از 4 هزار آقازاده در حال تحصیل هستند آیا آنها دچار ماندگاری در کشور انگلیس می‌شوند؟ خیر. عمده آقازاده‌ها به کشور بازمی‌گردند و سهم‌خواهی می‌کنند. حضور پررنگ این آقازاده‌ها در ارکان تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، بحران‌ساز می‌شود.»
‌حرف‌های بالا را علی اکبر ولی‌زاده مدیرسیاسی مرکز پژوهش‌های مجلس در مصاحبه با خبرنگار ایلنا گفته‌است. حرف‌هایی که احتمالاً  طعم دهان تمام مردم عادی این کشور را که نگران آینده خود و فرزندانشان هستند، تلخ می‌کند. چون رانت و امکانات فوق‌العاده برای 4 هزار یا 40 هزار آقازاده به معنی ضایع شدن حق 4 میلیون و 40 میلیون ایرانی‌زاده دیگر است.
 این حرف‌ها باید برنامه ریزان و سیاستگذاران حتی بوروکرات و یقه سفید نظام را هم به شدت نگران کند چون سیطره این قبیله سهم خواه نه فقط باعث افزایش ناکارآمدی و افزایش ضریب فسادپذیری نظام می‌شود بلکه احساس تبعیض می‌تواند گسلی عمیق میان حاکمیت و ملت ایجاد کند. گسلی که همانطور که در اغتشاشات دی ماه دیدیم به راحتی توسط دشمنان خارجی این کشور و با ابزارهای جنگ نرم کلاسیک فعال و تسلیحاتی شود. 

انصاف معنی‌اش تطهیر نیست
دكتر عبدالله گنجي در كانال تلگرامي خود نوشت: پس از مقايسه رأي دادن موسوي- احمدي‌نژاد در سال 1396 برخي جوانان مؤمن به انقلاب اسلامي خرده گرفتند كه نقد احمدي‌نژاد نبايد موجب تطهير اصحاب فتنه شود كه البته حرف درستي است و در ابتدا همان مطلب طراحي بودن فتنه88 به عنوان يك خيانت آگاهانه را ذكر كرده بودم و برخلاف نظر بسياري ، آن طراحي ربطي به احمدي‌نژاد نداشت. 
اما علت آن مقايسه اين بود كه احمدي‌نژاد را متذكر شوم كه ممكن است در زياده‌روي فراتر از كساني عمل كنيد كه قبلاً فاقد صلاحيت مي‌دانستيد و اين هشدار جدي است. موسوي صرفاً مثال بود و فرد معروف‌تر براي قياس در ذهنم نبود. مگر مي‌شود كساني كه آگاهانه تصميم گرفتند به نظام دروغ تقلب ببندند، بخشي از مردم را با آن دروغ مقابل نظام بياورند، 45 كشته روي دست نظام بگذارند با يك رأي تبرئه شوند؟
اما به صورت ديگري كه بعد اخلاق و انصاف است هم مي‌شود از آقا الگو و الهام گرفت و مطلق‌گرايي و سياه و سفيد نديد. تقوا اجازه نمي‌دهد به كسي كه مشروب مي‌خورد دزد هم بگوييم. حد و حدود و مصداق در جرم يا تخلف را بايد رعايت كرد. 
معتقدم فتنه 88 اثري كه بر مقام معظم رهبري داشت كم از اثر منتظري و پذيرش قطعنامه 598 بر امام نبود. اما همين رهبر كه همه چيز فتنه را مشرف‌تر از همه ماست چطور تقوا را در حق اصحاب فتنه رعايت مي‌كند. صحنه‌هاي جنايت روز عاشوراي 88 را كه مي‌بينند مي‌فرمايند: اين كار ربطي به اينا (كروبي، موسوي، خاتمي) ندارد، در حالي كه موسوي آنان را خداجو معرفي كرده بود. در حالي كه رهبري از طراحي فتنه مطلع و از اشراف موسوي بر طرح هم آگاه است اما به موسوي مي‌فرمايد: «شما جنست با اينها متفاوت است، خودت را كنار بكش». در حالي كه مي‌داند شعارهاي كف خيابان عليه انقلاب و نظام-نه احمدي نژاد- است باز سران اصلاحات را محور آن نمي‌داند و از آنان مي‌خواهد: «وقتي مي‌بينيد عليه آرمان‌هاي امام شعار مي‌دهند بگيد اينها از ما نيستند وحرف ما چيز ديگري است. »
در حالي كه از توطئه خبر دارد در خطبه29 خرداد از هر چهار كانديدا به‌علاوه هاشمي و ناطق به نيكي و مثبت ياد مي‌كنند. وقتي همه مي‌گويند «سران فتنه»( و هنوز هم مي‌گويند)فرمودند : «اين كساني كه شما سران فتنه مي‌دانيد من نمي‌دانم ».
آيا اين رعايت تقوا ، اخلاق و انصاف است يا تطهير فتنه‌گران؟ قدر تقوا، عيب‌پوشي و انصاف اين مرد را نه اصلاح‌طلبان دانستند نه احمدي نژاد. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
اقای علیزاده " تحلیلگر وپژوهش گر محترم " چه مطلب مناسبی از اقازاده های سهم خواه " با معرفی نویسنده شهیر روسی " که گفتارش در کتاب اشیانه اشراف " مصداق امروز کشورمان ست " بیان کردید " چرا؟ اقازاده های درس خوانده در انگلیس
برمی گردند ؟ کجا ؟ در همان انگلیس برای شان میز وزارت و مدیریتی پهن شده " کجا می توانند دریافتی های نجومی داشته باشند " کجا می توانند یک شبه راه صدساله را طی کرده " چنین ثروت هائی " با فرار مالیاتی ورانت خواری برای خود ایجاد کنند " در واقع فقط در کشورایران می توانند " چنین سهم خواهی داشته " مناصب را قبضه کرده " پول پارو کنند " اما بیان نکردید "
چگونه باید از این گرفتاری اقازادگی خلاص شد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
سران اصلی فتنه 88 در دنیا جورج سوروس بود و -آی پک- در آمریکایی؛؛ ولی ژنرالهای فتنه در ایران خاتمی ، موسوی و کروبی ساده لوح بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار