کد خبر: 897387
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
مدیرعامل شرکت آبفار استان زنجان از وارد شدن سالانه 175 ميليارد ريال خسارت به حوزه آب و فاضلاب روستایی استان زنجان خبر داد.

رضا کابلی با اشاره به اينکه اين مقدار خسارت در اثر هدر رفت آب به شرکت وارد مي‌شود، گفت: در سال ۹۵ میزان هدر رفت آب در روستاهای استان ۵۱,۲ درصد بود که با تلاش همکاران آبفار و مساعدت و همکاری اهالی این رقم در سال جاری به ۴۷ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به دلایل هدر رفت آب در شبکه آب‌رسانی روستایی استان زنجان افزود: انشعاب غیر مجاز، فرسودگی شبکه توزیع، خطوط انتقال و مخازن، سرریز مخازن، خرابی کنتور مشترکین دلایل عمده هدر رفت آب در روستاهای استان است. مدیر عامل شرکت آبفار شناسایی و جمع آوری انشعابات غیر مجاز را یکی از راه‌های کاهش هدر رفت آب دانست و خاطر نشان کرد: در سال جاری برای شناسایی و جمع آوری انشعابات غیر مجاز قراردادی بین شرکت آبفار و پیمانکار امضا شده که موجب کاهش هدر رفت آب خواهد شد.

وی با بیان اینکه جهت اصلاح کنتورهای حجمی و مشترکین قراردادی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال با پیمانکار نگهداری منعقد گردیده، تصریح کرد: جهت کاهش هدر رفت و اصلاح مخازن و شبکه فرسوده نیز اعتبار قابل قبولی پیش بینی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار