کد خبر: 897339
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
دبیر شورای اسلامی استان اردبیل:
دبیر شورای اسلامی استان اردبیل با پرهیز از هرگونه رقابت نامتعارف بین شهرستان‌ها شایسته است با همگرایی به تقویت و توسعه همگرایی بیشتر در این بخش اهتمامی جدی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، یعقوب هاشمی در نشست اعضای شورای اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: این رقابت‌های نامتعارف که به نوعی ضربه زدن به توسعه شهرستان‌هاست باید جای خود را به برنامه‌ریزی مناسب، هدفمند و آگاهانه در سطح بسیار بالایی بدهد تا بخش عظیمی از اهداف متعالی در این حوزه تحقق پیدا کرده و عینیت یابد.

وی با تاکید به برگزاری جلسات شوری شهرستان به صورت مرتب با خروجی مشخص و دستور کار هدفمند خاطرنشان کرد: بررسی مشکلات اساسی در محدوده شهرستان، شهر، بخش و روستا و ارائه گزارش کامل آن به مقامات و مسئولان به ویژه شورای استان می‌تواند راهگشا در حل این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها باشد.

عضو شورای شهر اردبیل همکاری و تقویت روابط دامنه‌دار با شهرداران و دهیاران را یادآور شد و گفت: بیشترین تاکید ما بر صیانت و حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار در این زمینه است که قطعا تحقق اهداف در این بخش با مشارکت‌های مردمی امکانپذیر خواهد بود.

هاشمی نمونه این کار را برنامه‌ریزی برای جلوگیری از فرسایش خاک زراعی، برداشت‌های مصالح از محدوده‌های تعریف شده و ... اعلام و بیان کرد: نباید این اقدامات آثار و تبعات منفی در سیمای طبیعی شهرها و روستاها را به همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر نظارت‌های قانونی در اعمال تعرفه‌ها و عوارض سالانه و بودجه‌بندی شفاف تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است و باید دخل و خرج خود را برپایه منابع درآمدی تنظیم کند به همین دلیل هم در تعرفه‌ها و هم بودجه‌نویسی باید به نحوی عمل کرد تا با بیشترین خدمات خلاهای احتمالی در این حوزه برطرف شود.

دبیر شورای اسلامی استان اردبیل تلاش برای ارتقای جایگاه شوراها را منوط به پیگیری اعضا و همت و همراهی منتخبین مردم در شناساندن ظرفیت‌های قانونی این مجموعه دانست و افزود: شورا تنها نهاد مردمی است که بیشترین مراجعات را در طول روز به این نهاد شاهد هستیم که قطعا بیان این مشکلات از سوی تک تک افراد جامعه می‌تواند سرانجام آرامش و آسایش را به همراه داشته و بستر حرکت تحول‌آفرین را رقم بزند.

هاشمی با تاکید بر حفاظت از محیط زیست و دفاع از اراضی ملی – طبعی خواستار حفظ سیمای بصری و توجه ویژه بر پاکسازی ورودی شهر و روستا شد.

عضو شورای شهر اردبیل در رابطه با ارتباط و تعامل شوراها با یکدیگر و تلاش و فعالیت بیشتر شوراها به ویژه شوراهای شهرستان تاکید و بر لزوم تشکیل مر تب و مستمر جلسات و پیگیری امورات از مسئولین تاکید و پیشنهاد کرد؛ شوراها نسبت به تدوین و تصویب بودجه‌های سالیانه و بررسی دقیق و بروز آن اهتمام داشته باشند

معاون اجرایی شورا استان با اشاره به نبود امکانات در دفاتر دبیرخانه شوراهای شهرستان و در راستای حل این مشکلات تاکید کرد و خواستار تدوین بودجه شورای شهرستان تا دهم اسفند شد تا به راجع زیربط ارسال گردد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر